Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har Tøjhusmuseet solgt våben?
#41
Ganske simpelt:
Hvis regeringen/myndigherene i USA blander sig i folks personlige liv (frihed) bliver der revolution.
Hvis Regeringen/myndighederne i Danmark IKKE blander sig i folks personlige liv (ve og vel, (frihed)) bliver der revolution
H
Hogmeister
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Ganske simpelt:
Hvis regeringen/myndigherene i USA blander sig i folks personlige liv (frihed) bliver der revolution.
Hvis Regeringen/myndighederne i Danmark IKKE blander sig i folks personlige liv (ve og vel, (frihed)) bliver der revolution
H



JEG syntes der i ovenstående burde stå; "Hvis regeringen/myndigherene i USA blander sig i det amerikanske folks personlige liv (frihed) bliver der revolution.

Jeg sidder jo altså bare her hjemme i lille Danmark, og har ikke den store forstand på slige ting, men syntes dog at det er heldigt at vi (Dk/USA) er venner.

/Prezz
Svar
#43
Rigtigt godt indlæg Sonny. Syntes den rammer godt på flere punkter.!

Syntes godt det kan bruges som en reminder til at være en bedre "ambassadør" når vi er på jagt i udlandet..

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#44
@ Prezz
Det var underforstaaet, selvfølgelig mente jeg det amerikanske folks ........
H
Hogmeister
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Jeg besogte DK i 2001 og 2008 pga. familiemassige omstandigheder som runde fodselsdage osv. Sidst blev ferien kombineret med en kegle skydning pa Kalvebod DM/NM, hvor jeg iovrigt vandt revolver klassen.

Og for dem der skulle vare tvivl om min baggrund, er det rigtigt jeg tidligere har haft problemer med myndighederne mht. vabenlovgivningen. Hvilket nasten var uundgaeligt med tiden, med den interesse samt pa det niveau jeg dyrkede international sportsskydning.
Har fuldstandig ren straffeattest.

Jess Christensen
Master Pistolsmith


Jeg synes måske det minder lidt om de gamle amerikanske regler om at det bare gjalt om at nå over statsgrænsen, og vente på at der indtraf forældelse[Wink][Smile]

Jev vil også påstå at jeg har en helt ren samvittighed - - - - jeg har da aldrig brugt den[Big Grin]

Bortset fra disse mindre detaljer, kan jeg da kun give dig ret i at USA/canada har meget positivt at byde på. Og det jeg har oplevet af USA, afsløre en uendelig gæstfrihed og imødekommenhed, kombineret med høflighed og stor hjælpsomhed. Nu er mit erfarringsgrundlag også begrænset til midtvesten. Det har flere gange rykket kraftigt, for at flytte derover.
Svar
#46
Basalt set mener jeg at SELVE PROBLEMET i Danmark er at vi har fået opdraget adskillige generationer af danskere (og tilflyttere[Wink]) til at tro på at man får det bedste samfund ved at fokusere helt ukritisk på bred velfærd (for alle, også dem der virkeligt bare ER nogle skvadderhoveder) og den store moder-gud: TRYGHED...[xx(]

Reelt har en samlet trop af tryghedsnarkomaner og medie-flippere fået lov til at bilde flere generationers unge mennesker ind at det vigtigste i verden er at stræbe efter "trygge rammer" og "Velfærd uden problematisk ulighed i samfundet"

Realiteterne er bare at den vej fører til et "big Mother" samfund, hvor anderledes tænkende aldrig får lov til at "rejse ud af en tangent" De bliver i tryghedens og velfærdets navn "rettet ind" helt fra starten, hvor f.eks. folkeskolen bruger langt det meste energi på at lære ungerne at "omgås socialt" og "skabe trygge rammer i klassen" "Være opmærksomme på deres svage klassekammerater", og hjælpe dem, når de enten ikke evner at følge med, eller... store moder forbyde det... skaber utryghed eller splittelse ... eller konkurrence i "klasse-fællesskabet" ...

Dertil skal så lægges "den store udligner": "Google" og "Wikipedia"... og alle de dygtigt lavede medier de unge mennesker spilder mindst 2- 6 timer med hver dag...

Slutresultatet er et samfund der drukner i sin egen blanding af dovenskab, selvtilstrækkelighed, medie-liderlighed, tryghed, og ensretning....

Sådan et samfund vil aldrig producere "enerne" ... dem der virkeligt flytter noget... dem der får ideer, og stædigt forfølger dem (uden først at lade Google finde 12000 andres forsøg på at gøre noget der ligner, og derefter tabe modet...)

Dem, der ansporet af noget de ser som FORKERT, gør en indsats, trækker andre med sig, og FLYTTER noget...

Jeg vil lige slutte med nogle ord jeg hørte i en tale forleden:

" Da jeg var ung drømte jeg om at forbedre verden, men jeg opdagede hurtigt at det magtede jeg ikke alene, så jeg besluttede mig for at forbedre mit land... Efter mange års forsøg på det, måtte jeg erkende at det kan en enkelt mand ikke, så jeg trappede mine ambitioner ned, jeg ville forandre min by! .. Efter endnu flere år, indså jeg at det også er for stor en opgave for en enkelt person, så jeg besluttede mig for at jeg i det mindste kunne forandre min familie... Nu var jeg efterhånden blevet op i årene, og endelig fandt jeg et projekt som én mand kunne klare..... Jeg ville forandre mig selv!! Men i min nu efterhånden fastlagte tilværelse, med kone, børn, hus, hund og Volvo... var det blevet umuligt....

Da indså jeg at jeg havde forspildt min chance, jeg skulle have forandret MIG SELV først, da jeg var ung og havde frihed og kræfter.... Så havde jeg måske kunnet påvirke min familie, og min familie ville helt sikkert have haft en indflydelse på min by... og borgerne i min by ville helt sikkert have kunnet flytte på tingene i mit land.... Og måske ville mit land kunne have påvirket andre lande... og verden VILLE være forandret!"

Så:
Stå ved dine meningers mod!! Lad IKKE dem der selv mener at have løsningerne kue dig, find dine egne veje.... Tro IKKE på dem når de siger at du ikke kan forandre noget, for det kan man, hvis man starter med sig selv og sine!

Opdrag dine børn til stærke, selvstændige mennesker, det ER hårdt både for dem og for dig, for det kan ikke gøres uden at man får skrammer.... OG du LØBER en risiko ved det... Risikoen for at de danner deres egne meninger, som IKKE ligner dine....[Big Grin]

50GIJESS var måske en af dem der stod ved sine meningers mod, og tog konsekvensen, pakkede sine skydere og rejste væk... Hvad det har kostet ham ved jeg ikke, men jeg er sikker på at han selv mener at han har vundet mere end han har mistet, ved IKKE at blive i "andedammen", men rejse til et land hvor "big mother" endnu ikke har lagt sin klamme hånd på alt....

Personligt har jeg aldrig været så meget på kant med dette land at "udrejse" syntes den eneste løsning... Men jeg må indrømme at jeg efterhånden er ved at tabe tålmodigheden, og løbe træt i den daglige kamp mod idiotien, forfladigelsen og konformiteten...[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#47
Dravis, you're the man! Godt formuleret. Og TRO mig, det koster at rejse væk. Prisen holder man for sig selv, ogsaa 50GIJESS, og den gaar lige til marven.
H
Hogmeister
Svar
#48
Ja'he haber alle forstar jeg ma give mit besyv med her!
Er godt fuld lige nu, som kommer i perioder, men maske dette er en fordel somme tider, da sandheden ofte kommer fra fulde personer og born ikke.

Forst vil jeg sige at Dravis indlag tog pusten lidt fra mig, og fik mig til at fortryde, at jeg aldrig udgav min bog " Ansvar uden Frihed"....
Ogsa Hogmeister, som desvarre har nogle vardier som dor indenfor den naste generation eller to. Hvis de fleste danskere havde set hvad Hogmeister har gennem et langt godt liv, ville de evt. lare at tanke lidt udover sig selv, og hvad der kan fa det bedste ud af en person...hvis blot det havde varet en medfort rettighed. Og ikke odelagt af en velfardsstat som mener det sa godt, at dets regulativer for hvordan man skal gebarde sig, ikke havde odelagt et godt menneskes muligheder fra "the get go" Han valgte Canada og jeg USA. Hogmeister tog og overvandt udfordringen. Sidder nu med et smil pa laben, og ser frem til endu mange ar i et af verden bedste og smukke lande.

Jeg der imod er midt i min karriere med udflytning i en sen alder, efter 13 ar i militarpolitiet i Arhus. Efter diverse problemer i DK, udflyttede jeg til Arkansas i 96 i en alder af 32 ar.

Har intet af skjule i dag eller vare flov over. Brod til sidst samtlige vabenlovs regler i DK, fordi jeg blev fuldstandigt ligeglad med rigtigt og forkert til sidst.... Og hvorfor !
Jeg er den ellers gode hund, der bleve slaet alt for ofte og uden grund af systemet, at jeg til sidst bed igen. Stik modsat min gode opdragelse og livsvardier, blev nok til sidst nok.

Lang historie kort. Omkring 1988 var jeg danmarks bedste all around skytte. Slog diverse rekorder bade i forsvaret, samt civile skytteforeninger. Var medstarter af det som kendes som DSF i dag. Var formand for den lokale skytteforening, og gik pa jagt i weekenderne.
Begyndte pa det internationale plan. Vandt mit forste VM, men blev aldrig anerkendt for det, fordi det var udenlandsk, og ikke anerkendt som stuerent i DK dengang.
Politi kontoret i Arhus fik en rigtig system peron bag rattet. som selv var mester i skydning. Han kunne ikke lide min person, samt det jeg slog ham ved politimesterskaberne, sa jeg blev herefter "forfulgt".

Pa dette tidspunkt var jeg bodyguard ved kriminalpolitiet og deltog bla. ved "World summit of social development" i 95 i Bellacenteret.
Fungerede som konsulent hos JGK og arbejdede sammen med BS i Alborg. Mit medlemsskab af DSF samt min typiske kobenhavner mentalitet, blev til sidst for meget for myndighederne.

Mine tilladelser blev systematisk inddraget, til specielle handvabentyper som ikke passede de "gode" traditioner. Dette uanset JM's 4 kontor havde givet mig tilladelser, man normalt ikke kan fa i dammen.

Pa samme tid, havde jeg en stor interesse i vaben fra specielt II verdenskrig. Tankte at det var bedre de la hos mig end f.eks bikere og narkoforhandlere. Det var en anden tid dengang, og i omkringliggende politi distrikter, fik andre personer med samme interesser let tilladelse til samme.
Da jeg ikke kunne fa tilladelse hvor jeg boede ( en diskretionssag), og ikke ville flytte fra karesten og hjemmet til et andet sted i DK, sagde jeg "fuck it" og opfandte min egen vabenlovgivning.

Selvom jeg var betragtet som sports person pa hojt niveau dengang....ok i visse kredse, udviklede jeg et alkohol problem. Herefter og tat pa at blive afskediget fra SVN Militarpoliti, blev jeg efterhanden ligeglad med alt der ellers burde give mening.

OK historien blev lidt langere, men haber i kan bare over med mig.... Til sidste blev jeg anholdt. Jeg blev anholdt fordi jeg ville anholdes. I mine druktager og fordi jeg sogte en endelig afklaring pa alt, valgte jeg denne primitive udvej pa det hele.

Har stadigvak mange venner indenfor etaten, som alle siger i dag, at det var godt jeg var et godt menneske, eller ville dem man ellers tror der er farlige i samfundet....las HA og indvandrebander osv. have lignet en babysitter.

Havde simpelthen ikke nosser nok til en selverkendelse af virkeligheden omkring mig dengang. Na, men efter dette tog jeg et job ved posten. Da jeg alligevel havde over 96 alvorlige anklager pa halsen, tankte jeg at dukomentfalskneri ikke kunne skade min sag meget yderligere. Sa med ren straffe attest, blev jeg natte chauffor og korte med lastbiler over hele Sjalland, mens jeg afventede selve retssagen ved Vestre Landsret i Arhus. Utroligt nok vandt retssagen i forste omgang. Dette var en kampe overraskelse for alle, inklusive mig selv.

Men jeg vidste ogsa godt, at bade min fremtid og dage var talte i DK. Der var nogle fa opsamlingspunkter i efterfolgende retssag, men jeg skred fra det hele. Et rad jeg fik fra personer, som jeg ikke kan omtale her...for meget respekt, men politisk hvis i forstar.

Selvfolgelig er det hele en langere beretning, som vil fremga af "Ansvar uden Frihed" som efter gode rad ikke bliver udgivet de naste mange ar.For mange personer er stadigvak i live, bade de gode samt onde.....men tro mig jeg ved det hele om systemet.

Ja det var meget hardt de forste ar i USA. Nu vidste man at alt var en ny virkelighed, og grade snot pa den lokale virkede lige pludseligt ikke langere...men dette er en helt anden beretning som vil hvile for nu.....

Er for fuld til og skrive mere lige nu, og ved i forster...senere

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#49
Hej Jess!

En undskyldning fra min side må være på sin plads! Det er flot, at du har rejst dig igen efter at have gennemgået en svær tid. Med viljestyrke kan man komme langt[Smile]
Mvh Erik
Svar
#50
ja tak skal du have, men ogsa selvforskyldt nu da jeg kendte forholdende. Skulle have rejst meget tidligere.

Kan ligesa godt vare arlig. Har aldrig kunnet forsta, hvorfor folk interesserer sig mere for flere regler, og vare efter hinanden, istedet for at blive behandlet anstandigt.

Var lige ovre og kigge lidt pa NVF. Se blot diverse trade... Ma jeg dit og dat...hvor er dette ikke lovligt...er det i orden at kobe og bla. bla.

Man lever kun een gang. Hvis man er et godt og ansvarligt menneske, er der ikke tid til underlige regler og narhoveder. Enhver anstandig mand, her en medfodt ret frihed. Envidere, at eje noget specielt som f.eks vaben, bade, motorcykler, biler.....ting som man belonner sig selv med som hardtarbejende og retsskaffen person. Dette totalt uden regler herfor, salange man bruger alt pa ansvarli vis.

Janteloven og nidkarheden kender vel ingen granser.....en stor...meget stor skam.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

ja tak skal du have, men ogsa selvforskyldt nu da jeg kendte forholdende. Skulle have rejst meget tidligere.

Kan ligesa godt vare arlig. Har aldrig kunnet forsta, hvorfor folk interesserer sig mere for flere regler, og vare efter hinanden, istedet for at blive behandlet anstandigt.

Var lige ovre og kigge lidt pa NVF. Se blot diverse trade... Ma jeg dit og dat...hvor er dette ikke lovligt...er det i orden at kobe og bla. bla.

Man lever kun een gang. Hvis man er et godt og ansvarligt menneske, er der ikke tid til underlige regler og narhoveder. Enhver anstandig mand, her en medfodt ret frihed. Envidere, at eje noget specielt som f.eks vaben, bade, motorcykler, biler.....ting som man belonner sig selv med som hardtarbejende og retsskaffen person. Dette totalt uden regler herfor, salange man bruger alt pa ansvarli vis.

Janteloven og nidkarheden kender vel ingen granser.....en stor...meget stor skam.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Hej Jess,

Vi er (for en gangs skyld :-)) enige, men problemet her er dog, at man i princippet kan miste jagttegn, våbentilladelsr og dermed tilladelse til alle våben, blot ved at ligge inde med et patronhylster i et kaliber man ikke har tilladelse til. Straffen for at have et våben vil derefter være fængsel.

Janteloven har dog ikke noget med sagen at gøre, men det bliver nok for filosofisk at komme ind på [Big Grin]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#52
Ja Kenneth,
Kan udemarket godt se situationen...

Hvad jag aldrig har kunnet forsta, er at vabenlovgivningens virke i det daglige, mest rammer dem den er ikke er myntet pa i forste omgang. Uanset, kan de fleste og selv vabenejere, jagere og andre sportsfolk, godt "forsta" og samtykker i, at et civiliseret samfund skal have en stram og effektiv vabenlovgivning.

Dette syntes maske ogsa naturligt ved forste ojekast, men jeg lader altid virkeligheden tale for sig selv, istedet for hvad man matte antage og gisne om. Og virkeligheden beviser jo i praksis, at retsskafne og ansvarlige personer, uanset storrelsen af ansvaret, ikke pludseligt bliver uansvarlige.

Personer med nok penge og interesse heri, kan kobe lige nojagtigt hvad de lyster af ulovlige grejer til enhver tid. Alle ovrige skal herudover slas med en lovgivning, som har meget lille, eller ingen praventiv effekt i sidste ende.

Men ok, det ser jo godt ud pa papiret ikke. Stadigvak utroligt man finder sig i denne behandling.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#53
Hvad er status vedr. Tojhuset ? Bliver samlingen destrueret eller hvad?

Ellers ma jeg vel til dammen og afhente mine "gaver" igen. Med priserne pa her Erma MP 38, 1900 Luger Schwiss kal.30 og Rennesance Browning 1906,1910 og 1935 osv. ma jeg gribe ind og rede dem i tide ikke. Skulle aldrig have varet sa flink dengang...se nu !

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)