Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har Tøjhusmuseet solgt våben?
#21
Regeringen skal have en sund respekt(frygt.) For folket, der er vi 100% enige Jess.![Smile]
..
..
Åh nej..! Nu ender det her snart som det lille hus på præien hvor vi alle sammen krammer og smiler tilsidst[Big Grin]

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#22
Ha ha Obelix,

Ja du har sgu' ret.....

Livet kunne ga nasten problemfrit med lykke og fromme, hvis det ikke var fordi man skulle slas med diverse idioter og tossede meninger. Dette stort set i hele verden.
Se blot sammensatningen af bade DK's og USA's regering...Det fortaller jo alt om ens medmennesker. Man burde drikke hjernen vak, sa ville problemet syntes mindre ikke.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#23
Så vil jeg være Laura og have store fletninger ,åhh det bliver godt
Svar
#24
Som selvfed "amerikaner" og uonsket her pa forum med mine meninger. tager jeg hatten af for den danske lune og kultur som jeg blev fodt i.
Forstar jo udemarket hvorfor mange har disse holdninger.

Blot en stor skam mange aldrig far erkendelse af hvilke muligheder, i burde have som gode velmenende personer ! Noget som kun kan opleves her i USA. Bedrevidenhed overfor alt muligt er eventuelt en god folelse, men desvarre intet med virkeligheden at gore.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#25
USA mener du det land der er nabo til Canada .. USA det land der har en by der hedder Chigago.. Det år jeg boede i Ontario hvor amerikansk 'kultur' =bystyre var for nærig til støtte de fattige på gaden i ret kold vinter .. SÅ TYSKE NØDHJÆLPS ORGANISATIONER MÅTTE SENDE HJÆLPEPAKKER TIL USA/CHICAGO ??? ja det var for en nordbo udfatteligt at det Maltzerene havde pakket til USSR/Rusland nu også skulle deles/sendes til USA .. verden rigeste /'bedste' land..ja der følte jeg godt glad ved de om små men mere 'Europæiske' forskelle der var i C (fx sundheddækning som OHIP etc)

USAs bindfoldede selv opfattelse som greatest and 'big i beautiful'..største delens (også politikere) total ignorance for andre 'verdener' udenfor...næh jeg oplever det lige så meget som Goofy.. BS og Bully

så kom ikke med at det er alle os 'dumme Dännen' og nabo sammenrend er total ignoranter..nogen har været ude og kigge og set godt og skidt.. og Verdens navle er ikke i USA!, man kunne jo sige amerikanerne burde erkende at jorden er ikke er flad og at kloden faktisk forsætter ud over de amerikanske kystliner

/wolf_skate

PS og jo kender andre 'oplevere' ..politisk undertrykte Østeuropæere der efter murens fald som ønske '1' ville til 'Guds eget land' USA..men kun kom til det 'næst bexte ' =Canada.. hvor er de blevet glade for de IKKE havnede i USA .... der er trods mange ligheder netop de strejf mere Europe i C der gør det mere 'humant'.. fx mht holding til sundhedsvæsen, uddannelse etc

PPS som eksempel på amerikansk total ignorance (historien skulle være god nok .. men ved aldirg .. lyder dog plausibel). Rettigheder til Faulty Towers serien (Halløj på Badehotellet) blev solgt til 'reforming' i USA (de kan ikke fordtå fremmede sprog ej heller Britisk så alt skal synches eller efterlaves så det bliver kulurelt 'ensrettet') .. John Cleese spurge/eller fik at vide .. nogen tid efter hvordan de genopsatte serien .. jo de havde fjernet en figur/karakter... nu er det op til jer at gætte hvem amerikanerne havde raderet ud i der opsæting/genfiming .. kom med nogen bud!

PPPS jo der også gode ting i USA .. men 'spis nu lige brød til' .. mht forherligsen!!

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#26
Dit syn på Danmark er som andres hukommelse når det kommer til deres tid som værnepligtig Jess.. "Dengang jeg var der, var det kun sjov og ballade. Nu er der kun hængerøve og officere uden ryggrad. Ungdommen nu til dags tsk tsk tsk". Virkeligheden var/er, at når støvet bliver støvet af, var der en helvedes masse R.. også.

Dit liv er åbenbart bygget på de medier du læser " from over there" som anstøder dit skønhedsbilled af hvordan Danmark var som du husker det.

Fakta.: Vi har en masse lort vi kæmper med og prøver at påvirke, men at have en lomme radikalist, som ved hjælp af af sine udtalelser om fri tilgang til våben og retten til at bære dem og skønmalerier af alternativ livsstil "over there" som, når og hvor det er muligt, udstiller os som åndsvage, nosse løse spastikkere uden evne til at tage vare på os selv rent politisk, kun gør bakken vi skal skubbe f.eks. ønsket om en mere lempelig våbenlov over endnu større.!

Når en aklimatiseret ikke pro våben orienteret Dansker, læser dine indlæg om hvordan Han burde være, bliver han skræmt, forarget og derefter endnu mere sikker i hans holdning om at vi burde lukkes helt og aldeles ned som minoritet..Men det er jo vand på din mølle for dig og giver dig endnu mere at skrive om og dermed skønmale dit forhold til frihedens land hvor folk ALDRIG er bange, da de må bære våben frit og ikke er nosse løse etc. etc. etc....og så starter balladen forfra for os andre med stramninger fordi vi åbenbart ikke har noget normalt forhold til våben med henvisning til sådan nogen som DIG. Ud af vores elendighed, står så en vinder tilbage, en mand i usa som har plejet sin egen trang til at gøre opmærksom på sin selvfedme over egne forhold som kan sige "hvad sagde jeg om de nosseløse spastikkere jeg engang kaldte lansmænd." uden at have tabt noget..

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..

Redigeret af Kima

En enkelt bemærkning slettet
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#27
Citat:quote:

Problemet er 50GIJESS at vi bliver manipuleret med........vi bliver bibragt en eller anden tåget fornemmelse af, at hver gang vi afgiver lidt frihed for vi lidt tryghed igen (indskrænkningen i den personlige frihed er selvfølgelig for fællesakabets skyld (my ass)).....det er selvfølgelig en forkert antagelse men det er noget som er latent i den socialdemokratiske dyne som stadig ligger over Danmark


Der ligger en dybere sandhed i det du der skriver ID. Jeg tror dog ikke man kan tale om at vi bliver manipuleret med, alene i kraft af at vores politikere i virkeligheden selv tror på tesen om at det er til vores allesammens eget bedste. Jeg tror mere problemet ligger i pressens sensations lyst og det må efterhånden være klart for alle at det er pressen der styrer politkernes holdninger.

But what the hell.....er det ikke noget med at vi danskere er verdens lykkeligste folk ? [Big Grin][Big Grin]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#28
Jeg har flyttet tråden hertil da den har udviklet sig til noget som ikke hører til under nyheder.
Enkelte debatører bør begynde at huske udtrykket Tænk-tast-tal, med andre ord, træk vejret og lad være med at blive grove.

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#29
Den Obelix jeg kender, har allerede fletninger ....[Big Grin]

Det lille hus på prærien... haaaa .. haaaa...

Jeg bliver så glad hver gang 50GIJESS får sparket til "de nosseløse danskere" med sine "selvfede bemærkninger"....[Big Grin]

Det giver det min gymnasielærer i sin tid kaldte: "frugtbar uenighed"[Wink]

Jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi ophøje "United Bluff" til "verdens bedste land", ligesom "Kongeriget Danmark" bestemt heller ikke hører til i toppen, (og da slet ikke Canada...)

Men jeg er ikke i tvivl om at vi kunne gøre alle tre lande en stor tjeneste ved at boycotte massemedierne i bare en enkelt måned.....

Jeg har i den forløbne uge haft tid til en lille ide, jeg fik for nogen tid siden.

Jeg har læst aviserne og deres "netavis" udgaver, og bevidst kigget efter artikler om områder hvor jeg enten havde en solid baggrundsviden, eller kunne skaffe den på overskuelig tid...

Resultatet er at jeg ikke længere tillæger mediernes artikler nogen sandhedsværdi overhovedet!!!!!! [xx(]

Jeg fandt ikke mindre end 9 artikler med mere end 1 alvorlig og meningsforstyrrende faktuel fejl eller misinformation.

Jeg kan i kraft af min viden omkring visse emner konkludere at medierne i alt for mange tilfælde enten bevidstløst eller med skjult dagsorden videregiver aldeles urigtig information som "veletablerede fakta"

Hvis samme "løsagtighed" gør sig gældende inden for andre fagområder og emner i medierne, må jeg konkludere at vi konstant bliver fodret med misinformation og ofte lodret løgn!

Bare ET enkelt eksempel:

ikke mindre end 4 gange læste jeg følgende beskrevet som et faktum:

"Gletcherne smelter over hele verden, på grund af den globale opvarmning...."

Det er ganske enkelt FAKTUELT FORKERT... Det er LANGT fra ALLE gletchere der bliver mindre eller smelter bort... Der er faktisk stor uenighed om hvor mange der smelter og hvor mange der enten står stille eller vokser....

OG det er udelukkende "computermodel beregninger" der viser en sammenhæng med en "global opvarmning" Computermodeller er IKKE et "Bevis" på noget som helst... det er en "beregnings-MODEL"
altså Matematiske forudsigelser (hvis krystalkugle er bedst?)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#30
Ja misinformation og manipulering har vel ingen ende. Man bliver belart med hvad man skal tanke, istedet for hvordan man larer og tanke...Lidt trist nar man ved hvor mange der ikke er i stand til at tanke for sig selv.

Eksempler pa personer fra sidste kategori, kunne vare dem som er imod vaben i samfundet. Udover et umodent og naivt forhold til virkeligheden omkring dem, har de den overbevisning, at samfundet ville vare mere sikkert hvis folk ikke kunne eje skydevaben. Eller sagt pa en anden made, er det vaben der er farlige og ikke personer.
Sa det er faktisk utroligt man tillader politiet og militaret vaben, hvis man ser det fra deres side hmm. Tanken kunne aldrig falde dem ind, at man generelt taler om ansvarlige personer.
Deres viden og mening er manipuleret ind i dem via. medierne, og personer af denne natur, vil aldrig pa egen hand kunne finde ud af, at hele emnet kan koges ned til...ansvarlig eller ej! Og sa kan det ellers vare hamrende ligegyldigt hvem der har vabene herefter.

En anden kategori kan vare personer med USA angst. Meget ofte blandt dem der aldrig har besogt landet, men ved meget om det via en onkel fra Florida eller Californien. Ja OK i enkelte tilfalde har de varet pa en uges ferie et sted, som langtfra afspejler det virkelige "heartland". Sa deres minder fra ferien er ofte lidt negative, og lidt a la, godt det ikke er sadan derhjemme osv.

I deres ojne er det eneste godt fra USA deres cowboy toj, fede biler og action film. Alt andet er uvelkomment selvfedme og typisk "vi er de bedste" holdningen til alle i resten er verdenen.
Den store stygge ulv stikker nasten i al verdens problemer, for at styrke egne interesser, undertrykke muslimske lande og kulturer. Ja stort set fortalle alle andre i burde leve som os...og hvis i ikke vil det, betragtet i lidt som utrovardige eller potentielle fjender....

Foruden verdenskrigene, har intet andet land pa jorden gjort sa meget godt for overige lande som USA. Dette hvad enten i form af miliart stotte, hjalpeorganisationer. Hvis man ikke styrker egne interesser i denne position, ville man ikke vare istand til at hjalpe ovrige lande i mangel af resourcer. Selvfolgelig skal muslimske lande holdes godt oje med, da deres fundamentale syn pa verden er en konstant trussel mod vestlig levevis.
Selvfolgelig skal andre lande ikke tvinges til pa amerikansk vis, men dem som betragter amerikansk levestil som underlig eller farlig, er som regel lande, der har meget lidt, eller intet godt at byde pa...

Mange med et indgroet mindrevards kompleks overfor alt amerikansk, ville nok blive lidt klogere meget hurtigt, under et verdensbillede uden USA's eksistens. Bare for sent og sikkert ikke i stand til at udgyde deres meninger mere.

Men sadan har vi jo alle vores forskellige meninger ikke !

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#31
"Man bliver belart med hvad man skal tanke, istedet for hvordan man larer og tanke." hmm er det den amerikanske kultur 'indpodning' ??? for jeg kan ikke genkende den mht Danske forhold

"..kunne vare dem som er imod vaben i samfundet. Udover et umodent og naivt forhold til virkeligheden omkring dem, har de den overbevisning, at samfundet ville vare mere sikkert hvis folk ikke kunne eje skydevaben.." jo de findes vel over alt ..men USA vs fx DK spørgsmål er også 'midt imellem' dvs..sund fornuft i at have beviselige færdigheder/uddannelse før der fås adgang til 'dødelig kraft' (uddannelse til motorkøretøjer = kørekort er jo bredt accepteret/nødvendigt).. jo tættere mere kompakt land jo mere nødvendigt er det med færdselsregler .. er du alene på tundraen kan du bedre skide på det hele.

"Deres viden og mening er manipuleret ind i dem via. medierne, " USA landet med et af de tættets medie bestorminger.. hvor fremmed kultur/sprog har fin fodfæste /repræsentation?? (nå mener du fx klusterne som Hispanic, Italian, Chinese etc der får doser fra 'the old country' ?? men reelt 'krydskulturelt' whats up?)

"Meget ofte blandt dem der aldrig har besogt landet", .. hvor mange jævne amerikanere har det før de danner sig en mening om bestemt kultur /land?..nå mener du de få cruise ship turister der svinger nogen timer ind i havnen i Århus, København, Skt Peterborg?

"Den store stygge ulv stikker nasten i al verdens problemer, for at styrke egne interesser".. menet du hjælpe med at styrte en demokratisk valgt regering i Chile?..Maccraty der stadig 'lever'..Liberal der er skælds ord og synonym for venstre drejet .. hvor ligger egentlig 'center opfattelsen'.. den er LANGT UDE (set med europæiske briller)

"Mange med et indgroet mindrevards kompleks overfor alt amerikansk".. nå jeg nu ville se det omvendt som 'overværdskompleks' som kernen i al amerikansk selvopfattelse (måske pga REEL mangel på ved selvsyn at have oplevet verdener/kulturer udenfor USAs grænser)

Hør vi bliver aldrig enige..men der er ingen grund til at få disse svadaer af politiks 'gylp' smidt i hovedet hver gang der er noget er 'oppositionelt' set med transatlantiske øjne .. det overbeviser ingen hverken den ene eller anden vej (så kan være du bare har brug for at 'lukke damp ud'?).. .. opfattelses forskelle fint nok .. erfaringsudveksling fint .. det kan der læres af .. resten er er bare en gang STØJ der hæmmer og irriterer til et punkt det overskygger det reelle indhold

/wolf_Skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#32
Lidt pudsigt at én persons kamp skal gøres til alle vores andres kamp, efter man selv har forladt landet fordi man opgav kampen.

Det der sker på Tøjhusmuseet bringer ikke MIT pis i kog, og modsat USA, så er DK faktisk tæt på at være det perfekte demokrati(så godt som det nu engang kan blive), og jeg er faktisk sikker på at jo bedre man har det i et land, og jo mere demokratisk det er, jo mere 'ligeglade' bliver folk. Af samme grund kan jeg godt forstå hvis Amerikanere har mange kampe de gerne vil kæmpe, men så gør det selv, i stedet for at skyde os i skoene at vi ikke kæmper for 'en eller anden' sag, på den måde som I gerne vil have.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#33
He he he dravis..

Hvis jeg skal have lavet fletninger i min vigende hårpragt, skal vi laaaaangt ned af ryggen for at det skal lykkes... Men jeg er ikke snerpet hvis du er frisk[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Men det røde skæg, kropsformen og en ualmindelig voldsom lyst til grisejagt er fuldt ud tilstede...[Smile]

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#34
ja og min mening er at jo flere love og regler man laver i et land
jo mere sygt er landet .......

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#35
Hmmmm,

umiddelbart får man den opfattelse at der er lidt bitterhed/misundelse i 50JIJane.

Man skulle næsten tro at han havde været nødt til at flytte til USA?????

Måske en forkert opfattelse, hvem ved???[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by GT

Hmmmm,

umiddelbart får man den opfattelse at der er lidt bitterhed/misundelse i 50JIJane.

Man skulle næsten tro at han havde været nødt til at flytte til USA?????

Måske en forkert opfattelse, hvem ved???[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Nu ved jeg ikke hvor længe det er siden at 50GIJES har været i Danmark, men måske han bliver grebet af landet hvis han vælger at prøve. Man kan blive helt fængslet af de danske myndigheder og kulturen der ligger til grund for vort demokrati - hvem ved [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#37
Jeg besogte DK i 2001 og 2008 pga. familiemassige omstandigheder som runde fodselsdage osv. Sidst blev ferien kombineret med en kegle skydning pa Kalvebod DM/NM, hvor jeg iovrigt vandt revolver klassen.

Og for dem der skulle vare tvivl om min baggrund, er det rigtigt jeg tidligere har haft problemer med myndighederne mht. vabenlovgivningen. Hvilket nasten var uundgaeligt med tiden, med den interesse samt pa det niveau jeg dyrkede international sportsskydning.
Har fuldstandig ren straffeattest.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Jeg besogte DK i 2001 og 2008 pga. familiemassige omstandigheder som runde fodselsdage osv. Sidst blev ferien kombineret med en kegle skydning pa Kalvebod DM/NM, hvor jeg iovrigt vandt revolver klassen.

Og for dem der skulle vare tvivl om min baggrund, er det rigtigt jeg tidligere har haft problemer med myndighederne mht. vabenlovgivningen. Hvilket nasten var uundgaeligt med tiden, med den interesse samt pa det niveau jeg dyrkede international sportsskydning.
Har fuldstandig ren straffeattest.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Alt med måde Jess - der er ingen er behøver at skulle forklare/erklære om de har en ren straffeattest herinde i forummet. Våbenloven vil jeg tro alle herinde har brudt på et eller andet tidspunkt - om ikke andet, så ved et uheld.

Vi må nok bare erkende at der kan være en kæmpe kulturforskel mellem USA og europa, og at vi ikke kan forvente at kunne se på tingene med samme udgangspunkt.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#39
Hej

Det er ikke fordi jeg har noget imod, hverken amerikanere eller danskere, men her er lidt om hvordan USA, engang så på andre kulturer.

http://www.youtube.com/watch?v=ez8oC38IEXU

http://www.youtube.com/watch?v=nX96oBGKs...ure=relmfu

Amerikanerne har sikkert fået et noget mere realistisk billede af verden i dag. Men det er sjovt at lytte til de medvirkene, som omtaler at østeuropærene, bliver udsat for propaganda. (denne film er naturligvis ikke propaganda, bare en sandfærdig dokumentar). Ja sådan var det dengang, under den kolde krig. Vi Danskere var ikke en skid bedre, kan bare ikke lige finde noget af det gamle danske propaganda.

Det er et rigtigt godt billede af hvordan medierene (forsøger på) påvirker folk, som Dravis ganske rigtigt siger.
I Danmark er den mest effiktive metode til at få politikerne op af stolen ved at nævne det farlige ord: UTRYGHED. Hvis nogen i Danmark føler sig UTRYGGE, skal vi med alle midler sørge for at de bliver trygge, koste hvad det vil. (også når det indebære indskænkelse af den personlige frihed)

I USA, tror jeg de fare op på samme måde når man vil indskrænke deres frihed. Hvis nogen vil indskrænke amerikanernes frihed, vil amerikanere sikkert også forsvare denne, koste hvad det vil. Efter min opfattelse af USA sætter de den personlige frihed over alt. Jeg understreger dog at amerikanerne reaktion er min teori, da jeg ikke kender dem godt nok til at vide det.
Ja der er fattige i USA, hvilket der er i langt de fleste lande verden over. Nu har amerikanerne ikke den danske opfattelse af at vi skal være fælles om alt. Når jeg her i DK ser en fattig, skal jeg (skatteyderne), hjælpe ham.
I USA ser den almindelige amerikaner (skatteyderne) det vist ikke som sin pligt at skulle give den fattige penge. Vi danskere skal lige huske at det er ikke nødvendigvis vores sytem som er det bedste, selv om mange danskere tror at bare det er dansk er det bedst. (på det punkt er mange danskere ikke en skid bedre end mange amerikanerne)

DK og USA har således for mig at se visse forskelle i hvad vi værdsætter, og hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, må man enten gå ind i politik, eller flytte. Personligt respektere jeg amerikanerne for at holde fast i deres værdier, og jeg rejser gerne til USA, uden at kritisere dem, jeg syntes faktisk det er et fint land at besøge.

Når nu 50GIJESS, gør opmærksom på hvad han mener om sagerne her i Danmark, er det da hans gode ret, vi har da stadig en form for ytringsfrihed. Han har faktisk også min dybeste respekt, fordi han tog skridtet og flyttede, når han nu gerne ville bo i USA. Det er efter min mening fint at han ikke bare lader os sejle vores egen sø, men faktisk stadig har en mening og ytre den.
Faktisk har jeg lagt mærke til at danskerne generelt går helt op i en spids, hvis nogen kritisere lille Danmark. Vi uddeler med største fornøjelse kritik, men modtager den absolut ikke godvilligt.

Ganske vist er tonen blevet lidt "krads", men det viser at man berøre noget i folk som betyder meget for dem.
Jeg lytter gerne til andre folks meninger om Danmark, og forsvare gerne mit land i en diskussion, men det betyder ikke at jeg ikke respektere andre landes kulture.
De lande jeg kommer mest i er Tyskland, England/Skotland, Polen, og Rusland, og her vil jeg meget gerne høre om folks uforbeholdne meninger om Danmark.

For tyskernes vedkommende er der faktisk rigtigt mange tyskere der mener at vi danskere er selvfokucerede, og dumme (dermed mener de vi er dårlige til produktion/økonomi).
Når man tager ind på en landsbypup, i det Centrale England er der Ca 40-50% der ikke ved hvor Danmark ligger. Typiske svar når man spøger er: Mellem Belgien og Tyskland, eller Østeuropa. De ved dog godt vi har et fodbold landshold.
For Skotlands, gælder det at de fleste ved hvor Danmark ligger, selv om nogen tror det er hovedstaden i Sverige. Skotterne ved sjældent noget om Danmark, mange ved ikke vi er medlem af EU.
Polakkerne ved generelt rimeligt meget om Danmark, de opfatter os ofte som bedrevidende, og selvfokuserede.
Russerne ved godt hvor Danmark ligger, de ved bare ikke meget om selve landet. De anser Danmark som et ubetydeligt lille land.

Så kommer min personlige opfattelse af Danmark.
Jeg syntes det er et rigtigt godt land at bo i. Selvfølgeligt har vi vores problemer, men hvem har ikke det.
Vi danskere har en stor mening om os selv, og mange af os glemmer vi udgør under 1% af EU befolkning (er dermed i realiteten ubetydelige).
Vi udgør under 1 promille af jordens befolkning, og skal dermed være glade hvis nogen overhovedet gider lytte til os.

Jeg syntes USA, blander sig lige rigeligt i andre landes forhold. Men når man nu ser på hvor store de er i verdenssamfundet, så er det faktisk ret naturligt at de blander sig rundt omkring i verden (om jeg/vi kan lide det eller ej).
Når man derimod ser hvor småt Danmark egentlig er, blander vi os faktisk lige så meget, hvis ikke mere end USA.

Jeg undskylder for den lange smøre, men sidder hjemme foran computeren med halsbetændels og mangler noget at få tiden til at gå med.

Sonny
Svar
#40
Rigtig god post Sonny,

Sa simpelt kan det siges, og det er min fornemmelse, at mange vil give dig ret i din opfattelse af omverdenen.
God bedring.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)