Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp Benjamin
#1
Hej alle sammen.

Indlægget her er en fortsættelse af den tidligere tråd om hjælp til Benjamin på 7 år, der har fået konstateret kræft i hjernen.

Vi skal gerne have indsamlet penge , så Benjamin, hans forældre og tre søskende, samlet kan rejse til Houston i USA, hvor der er et specialcenter for kræftramte børn,

Alle der vil hjælpe Benjamin, kan indbetale på kontonummer:

Reg. nr: 1551
Konto nr: 3719453155

Jeg vil som den første starte med at indsætte kr. 1.000,- på kontoen.

"bundgaard" og hans to sønner har doneret kr. 1.000,-

Håber at I er mange, der vil følge efter.
At droppe en enkelt dag på skydebanen/skydebiografen er vel i lille offer,
hvis det kan være med til at hjælpe Benjamin til at blive rask.

Jeg vil løbende opdatere hvad kontoen lyder på.

Jeg har dog endnu ikke adgang til kontoen.
Det før jeg så snart banken har fået underskrift og kopi af mit pas og kørekort.

Selv banken har givet et lille bidrag i form af at den har oprettet kontoen gratis.

Det koster normalt kr. 300,-, men da de hørte hvad kontoen skulle bruges til, ville de ikke være bekendte og kræve beløbet på kr. 300,-.

Mange tak for det Danske Bank.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Godt at høre at den er klar nu - der bliver naturligvis doneret fra min side :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Nu bliver det forhaabentlig ikke et kapløb om hvem der kan donere mest. Haaber det holdes hemmeligt hvem der donere hvad og hvor meget.
h
Hogmeister
Svar
#4
Hej.

Jeg synes det vil være fint nok at skrive hvem der har doneret, men ikke hvor meget. Det er ligeså godt hvis mange der er 10 der giver 50 som en der giver 500. Der kan ske det at hvis folk synes de vil donere f eks 100 kr fordi det er det de kan undvære, undlader at donere fordi "baren" i øjeblikket er 500. Egentlig synes jeg heller ikke det er nødvendigt at flashe hvem der giver overhovedet, men en daglig opdatering vil være fint.

Hvad er målet (koster turen) og hvad sker der med et evt. overskud?

Taby
Svar
#5
Kan det ikke trækkes fra på selvangivelsen, hvis man kan dokumentere at man har doneret penge til et godt formål?

Mvh. Loft
Der kommer også en lille skilling herfra, men hvis den er skattefri kunne den jo blive lidt størrer, uden at det koster mig mere Smile
Svar
#6
Der bliver intet nævnt om hvor meget hver enkelt har doneret.
Om det er kr. 50,- eller hvad ved jeg , så er alle donationer velkomne.
Hele puljen går ubeskåret til Benjamin.
Er der et mindre overskud, hvilket jeg tvivler på, da det er en ret så kostbar
opgave der indsamles til, så tilhører de penge Benjamin.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Der bliver intet nævnt om hvor meget hver enkelt har doneret.
Om det er kr. 50,- eller hvad ved jeg , så er alle donationer velkomne.
Hele puljen går ubeskåret til Benjamin.
Er der et mindre overskud, hvilket jeg tvivler på, da det er en ret så kostbar
opgave der indsamles til, så tilhører de penge Benjamin.

Mvh. Rex / Guns & Powder



Helt enig - hvis folk har lyst til at nævne hvad de har doneret, så kan de gøre det, men det er ikke noget der vil blive offentliggjort fra vores side af.

Derudover, så har Benjamin besluttet at et evt. overskud går til rigshospitalets børnecancer afdeling.

Mht. til at trække det fra på selvangivelsen, så er det (desværre) mere omstændigt end som så. For det første, så skal foreningen der modtager pengene være godkendt af SKAT, derudover så skal modtageren indberette hvem der har doneret(med CPR nummer), så der er vist ikke muligt.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Der bliver intet nævnt om hvor meget hver enkelt har doneret.
Om det er kr. 50,- eller hvad ved jeg , så er alle donationer velkomne.
Hele puljen går ubeskåret til Benjamin.
Er der et mindre overskud, hvilket jeg tvivler på, da det er en ret så kostbar
opgave der indsamles til, så tilhører de penge Benjamin.

Mvh. Rex / Guns & Powder



Helt enig - hvis folk har lyst til at nævne hvad de har doneret, så kan de gøre det, men det er ikke noget der vil blive offentliggjort fra vores side af.

Derudover, så har Benjamin besluttet at et evt. overskud går til rigshospitalets børnecancer afdeling.

Mht. til at trække det fra på selvangivelsen, så er det (desværre) mere omstændigt end som så. For det første, så skal foreningen der modtager pengene være godkendt af SKAT, derudover så skal modtageren indberette hvem der har doneret(med CPR nummer), så der er vist ikke muligt.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Ok det var ærgeligt [Sad]
Får lige smidt et lille bidrag [Smile]

Mvh. Loft
Svar
#9
Penge er overført...
Svar
#10
Done. Der er nu givet bidrag [Smile]

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#11
Aldeles uenig. Det bør være anonymt, det andet med ikke at opgive beløb men blot navn af hvem der har doneret tjener kun det formaal at sætte ikke donorer i et daarligt lys/forlegenhed.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Aldeles uenig. Det bør være anonymt, det andet med ikke at opgive beløb men blot navn af hvem der har doneret tjener kun det formaal at sætte ikke donorer i et daarligt lys/forlegenhed.
Hogmeister



Dér er vi så uenige. Jeg synes det er 100% ok hvis der er nogen der ikke kan/vil donere - jeg vælger at se det omvendt af dig, nemlig at det føles godt at kunne skrive at man har doneret - det er absolut ikke det samme som at sige det er en dårlig ting ikke at donere.

Eftersom der med stor sikkerhed vil komme anonyme bidrag, så betyder det jo heller ikke at man ikke har doneret, hvis man ikke skriver sig på i denne post - det er naturligvis helt frivilligt om man vil skrive herinde, og hvis man ikke skriver sit navn på bankoverførslen, så ved dem med adgang til kontoen jo ikke engang hvem der har doneret.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Aldeles uenig. Det bør være anonymt, det andet med ikke at opgive beløb men blot navn af hvem der har doneret tjener kun det formaal at sætte ikke donorer i et daarligt lys/forlegenhed.
Hogmeister



Husk på at Hogmeister lever i et land hvor der hele tiden samles ind til alt muligt mellem himmel og jord.
Der samles ind til alt, fordi man har valgt en samfundsmodel, som ikke støtter op om ret meget.
Der benyttes den offentligørelsen, som pression overfor især lokale erhvervsdrivende.
Hvilket jeg finder usympatisk.
Hvad jeg selv har gjort, holder jeg for mig selv.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#14
nemli'
H
Hogmeister
Svar
#15
Jeg vil gerne at denne tråd drejer sig om Benjamin og ikke at man diskuterer hvad man finder rigtigt eller forkert.

TAK !

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#16
Donation udføres imorgen, kan man lade være med at give et bidrag stort som småt, mange bække små.....
Vil også lige sætte et link på min facebook profil, der er sikkert nogle der er klar til også at støtte Benjamin & Fam.

Håber det lykkes.

Mvh. Rasmus C.

Endelig udført :-)))))
Svar
#17
Jeg har lavet et lille link på vores broder fora nordisk-forum om dette, så håber der kommer lidt den vej også,

LilleLars
LilleLars
Svar
#18
syntes det er et fantastisk initiativ og håber vi får samlet et pænt beløb ind til Benjamin og hans familie og som andre har været inde på er det blot at blive hjemme fra skydebanen en enkelt gang eller spare lidt på skraldene [Smile]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by lillelars

Jeg har lavet et lille link på vores broder fora nordisk-forum om dette, så håber der kommer lidt den vej også,

LilleLars



Hmmm .... jeg har ledt efter det der inde, men kan ikke finde det.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#20
Det er i small talk

LilleLars
LilleLars
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)