Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet
#41
Tja nu du siger det!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#42
Københavns Energi advarer: »Pas på afhoppede kloakdæksler, damp og spildevand«

[Image: bueskytte.png]
Svar
#43
@ M@X Ku' du og konen ikke lægge laaget paa??
H
Hogmeister
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

@ M@X Ku' du og konen ikke lægge laaget paa??
H



Nej, det prøvede vi først, men da vi begge har lidt bøvl med ryggen, så kneb det med kræfterne. Selv med spaden som brækstang kunne vi ikke rokke det...

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by ID

Københavns Energi advarer: »Pas på afhoppede kloakdæksler, damp og spildevand«

[Image: bueskytte.png]



Det lader til at Københavns Kommune er lige så spadedumme som landmændene. De nøjes med at udsende en advarsel. Og det selvom gaderne i København har noget mere fodgængertrafik af børn end Kærgård Enge i Jylland [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#46
Du ka' bare det der hva´ M@X ............

Jeg syntes efterhånden at jeg bruger temmelig meget tid i trådene på at forklare hvad jeg ikke mener og jeg er ikke helt sikker på at det er fordi jeg formulerer mig uklart.

En gang til for M@X, jeg har ikke skrevet at landmænd er dumme, jeg har skrevet at folk som ikke sørger for at deres brønde er i forsvarlig stand er spadedumme........er der nu noget i dette udsagn M@X som du ikke har forstået?

Hvorvidt Københavns Kommune er dumme, skal jeg lade være usagt, men hvis du nu læser M@X, den artikel jeg linker til (man starter fra venstre og læser de små sorte bogstaver) vil du kunne udlede at Københavns Kommune advarer om afhopne dæksler fordi man er ved at hængsle alle dæksler i Københavns Kommune men endnu ikke er færdig med dette projekt. Det drejer sig om en hel del flere brønddæksler end de 4 i din baghave og de fleste karme er støbt fast i asfalt og det tager tid at skifte dem alle. Derudover (som jeg OGSÅ tidligere har skrevet) skal man en del steder etablere resipienter for at kloaknettet kan tage det forøgede vandtryk.

I forbindelse med de store vandskyl, er Københavns Kommune (og andre store byer) meget udsatte. I landdristrikterne vil, ved disse skybrud, den åbne jord tage stort set al regnvandet. I byområderne hvor afløbskoefficienten mange steder er tæt på 1, d.v.s. at al regnvandet skal afledes i kloakkerne (afløbskoefficienten er udtryk for belægningstæthed, hvor f.eks. et tag gerne skulle være 1 og åbent land 0).
I Københavns Kommune arbejder man med en regnvandsintensitet på 140 l/s/ha men med et tillæg af en klimafaktor på 1,4. Omregnet vil det sige at man forventer at der kan komme ca. 1 m³ vand på 10 minutter fra en overflade på 100 m² med en afløbskoefficient på 1 - det er helt uhyrlige vandmængder (regnvandsintensiteten fastlægges af den enkelte kommune - lidt uforståligt da regnbygerne næppe kender kommunegrænserne).

[Image: bueskytte.png]
Svar
#47
@ID
Læs lige de første 4 indlæg efter trådstarten.

Det er DIT udsagn der leder til at landmænd fremstår spadedumme og bør anmeldes. At du så bagefter prøver at snakke udenom, det virker sådan set ikke. DU er bagmanden til at landmænd fremstår som spadedumme.
JEG prøver såmænd bare at udvande udtrykket "spadedum" ved at påpege at verden er ikke sort og hvid for hvis den var det, så bør DU osse kalde kommunens folk spadedumme og sørge for at de bliver anmeldt.

For du havde jo meget travlt med at få placeret et ansvar. Hvilket jeg ikke har modsagt. Blot påpeget at helt så nemt er det ikke.

Nu har jeg så gjort en lille smule for vildtet her i mit lokalområde. Hvad har du gjort?

Men ellers tak for den fine forklaring om afløbskoefficient. Jeg er dog ikke helt sikker på at landbrugsjord er "0" Der er stor forskel på lerjord og sandjord, ligesom mæthedsgraden svinger med årstiden. Men det er en helt anden diskution.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#48
Vissevasse M@X, første gang jeg nævner ordet "landmænd" er i mit forrige indlæg som et svar på din beskyldning, så jeg snakker sgu' ikke uden om.
Du forsøger at skyde mig noget i skoene og ved at gøre det skyder du faktisk dig selv i foden.........syntes jeg.

For så vidt angår vildtet i mit lokalområde er det meget begrænset (jeg bor i Stor-København).
Jeg fodrer fugle om vinteren og regulerer (voldsomt) dræbersnegle, derudover sørger jeg selvfølgelig for at de dyr som kommer i min have, ikke kommer til skade (udover dræbersneglene selvfølgelig).

At du syntes at du skal krediteres for "at have gjort noget for vildtet i dit lokalområde" blot fordi du har sørget for at rydde op efter en sjusket demontering af en vinddrevet vandpumpe....tja, uanset hvor jeg havde færdes i naturen, ville jeg have lagt sådan et dæksel på plads hvis jeg så det, ligesom jeg også samler nøgler af fiskeline op hvis jeg finder dem på stranden - jeg har tidligere fundet døde fugle i disse nøgler (det behøver jeg dog ikke at få nogen medalje for [Image: Ok_man.png])

[Image: bueskytte.png]
Svar
#49
Det er farligt at være i live, man dør af det.

Forskellen mellem byzone og landzone er bødens størrelse, eller bøde hvis der sker noget. Indenfor byzone er der frit slag, stort set. Mens uden for byzone skal grundejeren straffes, eller det er sådan jeg læser det.

Godt at se at du har ændret opfattelse i forhold til vandmængderne i Kbh Id.
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Indenfor byzone er der frit slag, stort set. Mens uden for byzone skal grundejeren straffes, eller det er sådan jeg læser det.

Godt at se at du har ændret opfattelse i forhold til vandmængderne i Kbh Id.


Det er sådan du læser det - når dækslerne hopper af og det sker ved et uheld skal der rettes op på det straks - og der skal eventuelt laves udbedrene foranstaltninger. Når der har været skybrud må ejere af brønde, hvor dækslerne har mulighed for at hoppe af, straks tilse disse og hvis det er sket, lægge dækslet på igen....det kræver vist ikke den store ledvogtereksamen at se logikken i det.

Private ejere (også i provinsen) har det faktisk næmmere end Kommunerne - kommunerne har vel (moralskt) en forpligtelse til at sørge for at dette ikke sker igen hvorimod man vel i de fleste tilfælde vil stille sig tilfreds, hvis den private ejer blot lægger dækslet på igen.

Hvis vi f.eks. taler om et tilfælde som det M@X så forbilledligt har illustreret, altså hvor ejeren for et stykke tid siden, har fjernet dækslet i forbindelse med noget arbejde og så ikke har afdækket brønden igen, ja, så er det forsætteligt og han skal ha' en kindhest og må kaldes spadedum - uanset om han er landmand, skolelærer eller trækkerdreng.

Med hensyn til vandmængderne i København, har jeg ændret holdning der?
Jeg skal ikke udelukke at jeg har skrevet noget andet om det tidligere, det kan jeg så blot ikke huske.
Jeg vil dog lige tilføje at vandmængden ikke er forøget - regnintensiteten er forøget d.v.s vi får ikke mere regnvand end vi altid har gjort, den samme mængde kommer bare over en kortere periode.

Jeg kender ikke noget til bødernes størrelse men jeg mener at huske at Københavns Kommune fik en klækkelig bøde for nogle år tilbage hvor et dæksel, lige efter et skybrud, sprang af med en voldsom kraft og ramte en mand i hovedet, manden blev (formentlig) slået bevidstløs og faldt ned i kloakken hvor han druknede og man fandt hans lig ved en sluse i Hvidovre.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by ID

Vissevasse M@X, første gang jeg nævner ordet "landmænd" er i mit forrige indlæg som et svar på din beskyldning,
Hvis du nu gad læse det en gang til for det har du helt tydeligt (for alle andre end dig selv) så har jeg ikke beskyldt dig for direkte at skrive at landmænd er spadedumme. Jeg skrev at du LEDER det hen på at landmænd er dumme. Det var jo derfor jeg bad dig læse 4 indlæg og se sammenhængen mellem DIN udtalelse (spadedum) og så udvikler tråden sig til at det vistnok er landmænd der er spadedumme. Du var katalysatoren........kan du se det nu for jeg orker ikke at skære det mere ud i tagpap.
Jeg er jo en af de spadedumme der er nødt til at gå på arbejde, nogen gange om lørdagen, så jeg har ikke haft tid til at skrive mere i denne tråd.

Grunden til at jeg viste billeder af det dæksel der ikke var på plads var ikke for at blive klappet på ryggen. Det var for at vise hvor nemt det er selv at gøre noget i stedet for at melde vedkommende (som du jo selv foreslår i sjette indlæg)
Hvis du ellers har læst mine indlæg til ende ville du vide at den der har anlagt brønden er død og ingen har foretaget en afmontering, sjusket eller ej. Det er bare "tiden" der har fået det til at se sådan ud. Ingen har haft interesse i pumpen, derfor er den efterladt.
Måske er det bare en der har bakket op i hjørnet af marken (for længe siden)og ploven har skubbet dækslet af. (Ham der dyrker marken nu bruger ikke plov så det kan ikke være ham)
Hvorfor er det så svært at forstå at nogen gange KAN ansvaret for en åben brønd ikke placeres. Og ude på landet går livets (og dødens) gang sin gang. Man kan ikke komme rundt og tjekke alle installationer hver gang det har regnet. Faktisk tror jeg at jeg er den eneste der ved at der var en brønd inde i vildnisset i hjørnet af en lille mark med dårlig bonitet.
PS: Jeg forventer ikke svar da jeg ikke regner med at det nytter noget [Smile]

så jeg snakker sgu' ikke uden om.
Du forsøger at skyde mig noget i skoene og ved at gøre det skyder du faktisk dig selv i foden.........syntes jeg.

For så vidt angår vildtet i mit lokalområde er det meget begrænset (jeg bor i Stor-København).
Jeg fodrer fugle om vinteren og regulerer (voldsomt) dræbersnegle, derudover sørger jeg selvfølgelig for at de dyr som kommer i min have, ikke kommer til skade (udover dræbersneglene selvfølgelig).

At du syntes at du skal krediteres for "at have gjort noget for vildtet i dit lokalområde" blot fordi du har sørget for at rydde op efter en sjusket demontering af en vinddrevet vandpumpe....tja, uanset hvor jeg havde færdes i naturen, ville jeg have lagt sådan et dæksel på plads hvis jeg så det, ligesom jeg også samler nøgler af fiskeline op hvis jeg finder dem på stranden - jeg har tidligere fundet døde fugle i disse nøgler (det behøver jeg dog ikke at få nogen medalje for [Image: Ok_man.png])

[Image: bueskytte.png]



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg er jo en af de spadedumme der er nødt til at gå på arbejde, nogen gange om lørdagen, så jeg har ikke haft tid til at skrive mere i denne tråd.


Jeg kan slet ikke gennemskue hvad meningen med sådan en bemærkning er, men jeg tror ikke at det er noget godt, så skal vi ikke lade dette emne ligge for denne gang.
Grunden til at jeg åbnede tråden igen var faktisk bare den artikel i Politiken, ikke for at fortsætte diskussionen.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#53
Tjaaaa...

Nu bor jeg jo osse i Jylland (dog ikke det helt mørke, ude sydvest på [8D]) og her hos os har vi haft en del bøvl med netop dæksler over dræn-inspektions/samlebrønde...[:I] tilsyneladende ved 2. generation af landmændene ikke længere HVOR disse dæksler befinder sig, hvorefter de kører dækslet i stykker med John Deere'n ... og lader det henligge i månedsvis, på trods af venlig information om at: "øhhh, der ovre i kanten af skoven er der altså en åben dræn-brønd... dækslet ligger i småstykker ned i bunden af den ... skal i ikke have et nyt dæksel på?" Svar: Jow-jow... det skal vi da...
... lidt senere (ca. 1 måned...) Dueee.... Gårdmand Bjørn... det der dæksel ovre ved skoven ?? Nåååeeee.. Jow, det skal vi da lige have et dæksel på... indtil nu er det eneste af hullerne der har fået et dæksel, det ene der ligger lige ved vejen, hvor den kommunale vejgrøft-klipper fik et mindre raserianfald over det ...
De andre har de lokale "naturbrugere" (læs jagtlejerne i skoven) afmærket med minestrimmel og nogle pinde... Et af dem har vi med stort held benyttet som krageskjul, da det er tørt i bunden, så man kan stå på en kasse dernede og gemme sig for kragerne... Så helt uden nytte er det da ikke[8D]
Ungerne her kender alt til huller i jorden de skal undgå... det får de meget hurtigt lært...[Wink] indtil nu har vi i aldrig fundet afdøde i brøndene ...[8D][:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Tjaaaa...

Nu bor jeg jo osse i Jylland (dog ikke det helt mørke, ude sydvest på [8D]) og her hos os har vi haft en del bøvl med netop dæksler over dræn-inspektions/samlebrønde...[:I] tilsyneladende ved 2. generation af landmændene ikke længere HVOR disse dæksler befinder sig, hvorefter de kører dækslet i stykker med John Deere'n ... og lader det henligge i månedsvis, på trods af venlig information om at: "øhhh, der ovre i kanten af skoven er der altså en åben dræn-brønd... dækslet ligger i småstykker ned i bunden af den ... skal i ikke have et nyt dæksel på?" Svar: Jow-jow... det skal vi da...
... lidt senere (ca. 1 måned...) Dueee.... Gårdmand Bjørn... det der dæksel ovre ved skoven ?? Nåååeeee.. Jow, det skal vi da lige have et dæksel på... indtil nu er det eneste af hullerne der har fået et dæksel, det ene der ligger lige ved vejen, hvor den kommunale vejgrøft-klipper fik et mindre raserianfald over det ...
De andre har de lokale "naturbrugere" (læs jagtlejerne i skoven) afmærket med minestrimmel og nogle pinde... Et af dem har vi med stort held benyttet som krageskjul, da det er tørt i bunden, så man kan stå på en kasse dernede og gemme sig for kragerne... Så helt uden nytte er det da ikke[8D]
Ungerne her kender alt til huller i jorden de skal undgå... det får de meget hurtigt lært...[Wink] indtil nu har vi i aldrig fundet afdøde i brøndene ...[8D][:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Det kunne da godt friste at sende svigermor ud på disse kanter, for at samle svampe[B)]

Men ellers er reaktionen du beskriver da et godt eksempel på at man lærer at tage højde for ricici, og udnytte positive muligheder (hvad med at disse her jagtlejere tilbød at hjælpe gårdmand bjørn ved at tilbyde at lægge disse dæksler på[?]), så gamle Darvin havde nok ret i nogle af de vidtløftige teorier
Svar
#55
Nu er det jo ikke første gang ID er ude og insinuere noget om andre. Jeg huske stadig tydeligt et indlæg, hvor jyder nærmest blev udlagt som uhæderlige.[:0]
Nu vil jeg ikke beskylde STORkøbenhavnere for at være højrøvede og arrogante , for det ville jo være at skære alle over en kam, og det ligger os jyder fjernt[Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by ID

Vissevasse M@X, første gang jeg nævner ordet "landmænd" er i mit forrige indlæg som et svar på din beskyldning,
Hvis du nu gad læse det en gang til for det har du helt tydeligt (for alle andre end dig selv) så har jeg ikke beskyldt dig for direkte at skrive at landmænd er spadedumme. Jeg skrev at du LEDER det hen på at landmænd er dumme. Det var jo derfor jeg bad dig læse 4 indlæg og se sammenhængen mellem DIN udtalelse (spadedum) og så udvikler tråden sig til at det vistnok er landmænd der er spadedumme. Du var katalysatoren........kan du se det nu for jeg orker ikke at skære det mere ud i tagpap.
Jeg er jo en af de spadedumme der er nødt til at gå på arbejde, nogen gange om lørdagen, så jeg har ikke haft tid til at skrive mere i denne tråd.

Grunden til at jeg viste billeder af det dæksel der ikke var på plads var ikke for at blive klappet på ryggen. Det var for at vise hvor nemt det er selv at gøre noget i stedet for at melde vedkommende (som du jo selv foreslår i sjette indlæg)
Hvis du ellers har læst mine indlæg til ende ville du vide at den der har anlagt brønden er død og ingen har foretaget en afmontering, sjusket eller ej. Det er bare "tiden" der har fået det til at se sådan ud. Ingen har haft interesse i pumpen, derfor er den efterladt.
Måske er det bare en der har bakket op i hjørnet af marken (for længe siden)og ploven har skubbet dækslet af. (Ham der dyrker marken nu bruger ikke plov så det kan ikke være ham)
Hvorfor er det så svært at forstå at nogen gange KAN ansvaret for en åben brønd ikke placeres. Og ude på landet går livets (og dødens) gang sin gang. Man kan ikke komme rundt og tjekke alle installationer hver gang det har regnet. Faktisk tror jeg at jeg er den eneste der ved at der var en brønd inde i vildnisset i hjørnet af en lille mark med dårlig bonitet.
PS: Jeg forventer ikke svar da jeg ikke regner med at det nytter noget [Smile]

så jeg snakker sgu' ikke uden om.
Du forsøger at skyde mig noget i skoene og ved at gøre det skyder du faktisk dig selv i foden.........syntes jeg.

For så vidt angår vildtet i mit lokalområde er det meget begrænset (jeg bor i Stor-København).
Jeg fodrer fugle om vinteren og regulerer (voldsomt) dræbersnegle, derudover sørger jeg selvfølgelig for at de dyr som kommer i min have, ikke kommer til skade (udover dræbersneglene selvfølgelig).

At du syntes at du skal krediteres for "at have gjort noget for vildtet i dit lokalområde" blot fordi du har sørget for at rydde op efter en sjusket demontering af en vinddrevet vandpumpe....tja, uanset hvor jeg havde færdes i naturen, ville jeg have lagt sådan et dæksel på plads hvis jeg så det, ligesom jeg også samler nøgler af fiskeline op hvis jeg finder dem på stranden - jeg har tidligere fundet døde fugle i disse nøgler (det behøver jeg dog ikke at få nogen medalje for [Image: Ok_man.png])

[Image: bueskytte.png]



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)