Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leica Magnus 2,4-16x56 - nogle brugere?
#1
Har prøveset den nye Leica hos Korsholm, og er besnæret af den, og på nippet til at skifte min Svaro. Z6i 2,5-15x56 ud med denne.

Men mangler nogle brugererfaringer?!?

Leica Magnus får flot kritik i det nye nummer af "Jeger"; men testjournalisten Egill J. Danielsen efterlyser en sammenlignende test med de andre topkikkerter i bl.a skumringsbelysning samt finder lysreguleringsknappen for løs
Svar
#2
Hejsan,

Hører gerne mere.
Går i købstanker i zoom-spændet 2,5 eller 3 til 15 eller 18 !

Hundemanden
Svar
#3
super kikkert har haft den i 3 mdr. gode lys under alle forhold.
spørg efter prisen hos Xxxxxxxxxx

indlæg redigeret af moderator med henv. til regler om annoncering.
ran (moderator)

HIKE
HIKE
Svar
#4
[quote]spørg efter prisen hos zzzzzzz

Hvad koster den så ??

Bigfoot http://www.bbbbbbbbb

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"

indlæg redigeret af moderator med henv. til reglerne om annoncering.
ran (moderator)
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#5
Bruger erfaring er så meget sagt: Den kikkert er bare uhyggelig klar og skarp i optikken. Min 2,4-16x56 har været på bukkejagt herhjemme og i Polen inkl. lidt ”sidde på gris”. Til skumrings og nat jagt er den simpel hen perfekt, men det er der mange ø56mm kikkerter der også er og hvorvidt den % vis er så meget bedre (eller dårligere) end din Swarovski Z6i tvivler jeg på. Jeg var ude efter en erstatning til min gamle 2,5-10x56 og her var Z4i 2,5-10x56 en oplagt kandidat, men en flink våbenhandler gav mig et rigtigt godt tilbud på Leicaen. Tilbage til emnet, jeg er mere end rigtig tilfreds med den kikkert og den er optimal til den kaliber/riffel den er monteret på, men mere end 4x forstørrelse og ø56mm optik er meget krystal at hænge på en pürsch riffel.
Eneste minus: Det med ”lysreguleringsknappen” er lidt løs, er rigtig nok – når riffelen har kontakt med flees eller jakken kan den, hvis man er uheldig, godt skifte stilling. Det betyder ikke så meget - hvis lyset tændes, da lyset slukkes når riffelen står lodret eller hænger i en rem over skulderen og lyset tændes automatisk igen når riffel går fra lodret. Både Swarovski og Leica har det store instrument panel i enden af kikkerten og der er fordele og ulemper ved begge løsninger. Jeg har haft min Z6i til reparation én gang.

Nu jeg er ved det - Magnus 1-6x24, se det er sukker tøj til drivjagt[:p]

mvh Thorlak

NB: Den flinke våbenhandler var ikke HIKE.DK.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Tak for responsen.
Er blevet tilbudt en byttepris på ca 8000kr
(Min Z6i er 1.generation)
Svar
#7
Øeh, så ville jeg beholde min Z6i og de 8000 [^]

Jeg har et par Z6 som jeg er meget tilfreds med, jeg synes også at Leica'en er superlækker (en af mine venner har en). Skulle jeg købe nyt ville jeg af de to vælge den jeg kunne få den bedste pris på...

Mvh.
Anders
Svar
#8
Jeg kunne da måske godt aftage din Z6i til en pris der giver dig en mere fair handel. Bare en Idé. Hvis du slår PM funktionen til kan vi da se om vi kan nå til enighed om en pris.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)