Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Til inspiration 7 ...
#1
Filet af sommerbuk, "nye danske", stegt fois gras, kirsebær, rømøkveller, rådyrglace med kantareller.

Glace: Ben og afpuds fra rådyr (ca. 1 kg) dækkes med ca 4 liter vand, koges op og skummes for urenheder i ca 10 min. Herefter skrues ned for varmen og bentøjet simrer videre i 5 timer. Benene sigtes fra, og fonden reduceres til ca 3 dl (til det tykner). Kom smørristede kantareller i, og en mundfuld rødvin/portvin/sheryy, monter (pisk/rør i, herefter må du ikke varme saucen yderligere, da den ellers skiller) med 2-3 tern god mørk chokolade, og ca 75-100 gram koldt rigtigt smør.

'Towlerne skæres i "kasser" af 2x2x4 cm, koges i letsaltet vand i 8 min, dryppes af, dryppes med lidt olie, saltes og bages i forvarmet ovn ved 200 grader indtil gyldne og sprøde (ca. 25 min).

Filetterne pudses af for sener (jeg har her brugt saddelstykket), krydres efter smag og behag, steges 4 minutter på hver side, hviler tildækket 5 min.

Fois gras skiverne dyppes i mel, krydres med salz und pfeffer og ristes på meget varm pande ca 20-30 sek på hver side.

Anret og pynt med halverede, udstenede kirsebær samt Kveller/Salturt.

Bon appetit! [Big Grin]

[Image: 401900_10151212832153975_854915251_n.jpg]

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#2
Ja Ja Det kunne du godt lokke mig med på !!!
Svar
#3
Respekt. Det der er genialt.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)