Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
opskrift søges
#1
Laved for et par år siden en rådyr kølle men nu er min opskrift væk [Sad] måske en her på forum kan hjælpe her er hvad jeg husker den var udbenet og fyldt med noget ? den var barderet i bacon og jeg mener den stod i noget rødvin natten over det smagte FANTASTISK HELT FANTATISK blev lavet i Weber grill [Big Grin]
Svar
#2
Jeg har lavet noget tilsvarende bare i almindelig ovn.
Jeg har udbenet køllen og skåret den op, så den bliver (nogenlunde) ensartet tyk, og fylder så meget (stor overflade) som muligt.
Så har jeg hakket løg (flere forskellige), svampe (kantarel, champignon m.fl) og forskellige krydderurter og bredt det hele ud over.
Herefter er "stegen" rullet og barderet med bacon og snøret.
Først brunet i STOR gryde, og derefter i ovnen med stegetermometer i. Når termometeret viste 62-65 grader er stegen taget ud og (det vigtigeste!) fået lov til at hvile i MINDST 15 minutter før udskæring.
Resterne i stegefadet har jeg brugt til at hælde i saucen (lavet på fond af knogler, afskær og grøntsager) og serveret med ovnbagte rodfrugter.
Sommer på grill: Så vil jeg nok vælge bittesmå kartofler - næsten gennemkogt, som ristes i olie på GLOHED pande/skål direkte på grillkul sammen med små champigning og store løgstykker og tilsidst garneret med ristede pinjekerner.
Dét er én af de måder jeg laver dyrekølle på.
Mange hilsner - Per
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)