Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frivillige skal fange mink
#1
Frivillige skal fange mink

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Det kunne da være helt hyggeligt at blive fritidstrapper. Og skindene er dyre for øjeblikket, så hvis man kunne toppe fangsten omkring november, kunne man måske endda tjene lidt håndører på det.

Hvad gør man hvis der går en ung odder i fælden?

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Minken hører ikke til den danske fauna og den skal selvfølglig ikke være her, men mon ikke Naturstyrelsen og Dansk Jægerforbund igen skyder langt over målet, som med Mårhunden (skal man vise sin eksistenberettigelse?).

Jeg tror ikke (det er kun en fornemmelse, jeg vil ikke påstå det), at minken er i stand til at etablere sig i den danske natur; jeg har aldrig set eller hørt om mink som har ynglet vildt i Danmark, men jeg vil da meget gerne høre om det hvis andre har.

Hånden på hjertet, hvor mange har set mink på vildtbanen i Danmark? (jeg tror at jeg har set det 2 gange og begge gange var i nærheden af en minkfarm..........jeg har vist også set en i Sverige).

Citat fra Naturstyrelsens hjemmeside: Undslupne dyr fra farme har etableret fritlevende bestande i hele Danmark, med undtagelse af enkelte mindre øer og Lolland-Falster, hvor minken kun forekommer sporadisk.

Lidt længere ned skriver man: Meget tyder nu på, at den amerikansk mink nogle steder er begyndt at yngle i naturen.

D.v.s. at først fastslår man at der er etableret fritlevende bestande (etablering betyder vel at de yngler), hvorefter man længere ned skriver "meget tyder på" - hvordan hænger det sammen, har Naturstyrelsen heller ikke fundet minkunger på den frie vildtbane?

Jeg tror også at der hvor der er mink, er det meget lokalt (ringe mobilitet) og derfor et overskueligt problem.

Med hensyn til oddere ville det være en skam......jeg troede faktisk at sådanne fælder som afliver dyrene, var forbudte (på nær til rotter, mus og muldvarpe), men jeg skal åbenbart ha' læst op på loven igen. Jeg er grumme betænkelig ved sådanne fælder, det kan næsten kun gå galt.

Jeg har ikke skrevet dette indlæg for at blive bekriget af nogle enkelte som mener at ha' 600 vilde mink i baghaven (her tænker jeg selvfølgelig ikke på nogen bestemte [Image: 05.gif]), men alene for at mane til besindighed, så vi ikke igen ender med det samme (unødvendige) hysteri som omkring Mårhunden.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#4
Mink yngler i Sverige. Jeg har set en hel familie engang under en kanotur. En god ven i Sverige skyder hvert år et par mink og der er ikke farme i miles omkreds.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Jeg har set en mink med sin unge i munden , krydse remstrup å i silkeborg og der er nu ingen minkfarm i miles omkreds.
I sidste uge så en bekendt en mink ved sin sø heller ingen minkfarm i nærheden.
Så ID. hvorfor broke sig når naturstyrelsen endelig har fået fingeren ud.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by max375

Så ID. hvorfor broke sig når naturstyrelsen endelig har fået fingeren ud.



Præcis hvad skrev jeg i mit indlæg max375! Jeg skrev at jeg ville mane til besindighed, ikke starte en krig - JEG BROKKER MIG IKKE OG HVIS MINK YNGLER I DANMARK, SO BE IT - SÅ HAR JEG TAGET FEJL!

[Image: bueskytte.png]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by max375

Så ID. hvorfor broke sig når naturstyrelsen endelig har fået fingeren ud.



Præcis hvad skrev jeg i mit indlæg max375! Jeg skrev at jeg ville mane til besindighed, ikke starte en krig - JEG BROKKER MIG IKKE OG HVIS MINK YNGLER I DANMARK, SO BE IT - SÅ HAR JEG TAGET FEJL!

[Image: bueskytte.png]



I neden stående link viser omtalte undersøgelse at 20% af de mink man fangede er født og opvokset uden for mink farme.

http://www2.dmu.dk/1_Nyt/2_presse/73_mink.asp

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#8
Tak for det link.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#9
Hej ID. Jeg syntes bare ikke mink hører til i den danske fauna, der er predatorer nok i forvejen.
Forstår heller ikke hvorfor slagfælder flydene på platform ikke er gjordt lovlige for mange år siden.
Om det så er muligt at odder unger kan og vil gå i dem ved jeg ikke, men det vil vel være noget de vokser sig fra i løbet af sommrenen.
Så resten af året vil fælden fange mink og rotter som bi fangst
Svar
#10
Er der nogen der ved om mink æder dræbersnegle[^][^]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#11
Der lever osse frie mink her hvor jeg bor. Og de yngler nede i den lokale jollehavn, hvor der kan findes fiskeaffald.
En mink har specialiceret sig i at tigge ved pølsevognen og plyndre mågereder.....

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Herude vestpå yngler de ganske udemærket i det fri. Fangede en for 4 dage siden i min skydepram, hvor den havde rede.. Dem slipper vi aldrig af med.

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#13
Citat:quote:

Er der nogen der ved om mink æder dræbersnegle



Vildsvin kan fint ede dræbersnegle, så lad os for haveejernes skyld, hurtigst muligt udsætte et par tusinde vildsvin. Så kan haveejerne jo til gengæld betale landmændene for eventuelle skader på markerne og alle er glade.

Mink har ynglet hvor jeg har jagt, men det er et par år siden vi kom af med dem ved fældefangst, så længe det varer.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)