Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Høfeber
#1
Er der nogen der har døjet med høfeber og hvad har i gjord mod det

Og står og skal måske til afrika er det noget jeg skal være opmærksom på der

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Hej Michael

Ved ikke lige, hvad du er allergisk overfor, men hvis det er græs, så bider det nok også i Afrika.
Hvis det er meget slemt, så smut til lægen og få et prik med Depo-Medrol eller Diprospan. Begge dele er på recept.
Ellers kan du jo køre en valgfri cocktail af Telfast/Flixonase/Benaliv.
Er det primært øjne og næse der driller, så prøv Flixonase først. Den skal bruges hver dag, men virker både i øjne og næse. Er det ikke nok så snup en telfast (tablet) om dagen og suppler med Benaliv øjendråber.

Er farmaceut og sælger en bunke af disse ting hver dag for tiden. Man skulle tro at der var noget i luften......

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#3
Depo-Medrol vil jeg ikke bruge, med mindre det er meget slemt. Det er systemisk behandling med steroid, hvilket kan give nogle betydelige bivirkninger.Det er lidt "gammeldags" at prikke med systemisk steroid, blot hvis næsen løber.

Antihistamin er helt på sin plads, både som systemsk beh(Telfast mm) og lokalt (Benaliv og Nasonex mm). Vær vær opmærksom på, at der er forskellelige præparater, der koster lidt forskelligt.

Tal med din læge om det, vedkommende kan bedst vejlede dig i, hvilken beh netop du skal have.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#4
Er selv relativt hårdt ramt af pollenallergi, men har dog aldrig haft problemer i udlandet hverken asien, nordafrika eller amerika.

Jeg har i år haft stor succes med at starte med en lokalbehandling med antihistaminer (flexonase el. ligende) ca. en uge før pollen begyndte at vise sig. Hvis jeg ikke starter tidligt, bliver det ofte så slemt at jeg ende med en af de knap så sunde sprøjter med binyrebarkhormon.

Det er desværre ikke min erfaring at læger har meget styr på allergibehandling, de prøver sig frem.
Svar
#5
Har selv været igennem 2-3 års immunterapi ifm græspollenallergi. Men
flyttede til udlandet og fik kun 6-8 mdr med højeste konc. Ved injektion . Men Telfast virker ok. Suppleres med Flexonase næsespray.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#6
@Buba: Giver dig helt ret i, at systemisk behandling med Steroid kun skal ske hvis symptomerne er meget slemme, men det skrev jeg da vist også. ;-)
Det bruges normalt kun, hvis der er påvirkning af luftvejene eller de andre symptomer er så slemme, at det går ud over almentilstanden.
Ser dog mange, der hvert år får et prik, da antihistamin og lokale steroider ikke er nok til at blive symptomfrie. Nu er det jo strengt taget et lægeligt skøn om der skal tages skrappe midler i brug.

Bivirkningerne af steroider er da slemme, men 1 prik om året er normalt ikke noget problem. Dem der guffer det jævnligt har derimod mange spøjse bivirkninger, som jeg IKKE kunne tænke mig.

Giftblander med licens til at sælge narko

Prezzy

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#7
Symbicourt turbohaler og rhinocourt næsespray, no doubt, hvis du er hårdt ramt. Der er binyrebarkhormon i begge, så ikke helt harmløst, har dog ikke haft nogle bivirkninger ud over næseblod ved brug af rhinocourten over længere tid ... er selv multiallergiker, værst med diverse former for pollen, samt pelsdyr. Efter jeg gik igang med ovennævnte cocktail kan jeg pürsche rundt i en kornmark i en evighed, sove i ske med svigerfars ruhår (nej, ikke den slags som Bubber laver programmer om hehe) og klappe en kødscooter uden at skulle indlægges.

Hvis det er en mindre slem gang høfeber, så cocktail af Zyrtec og Flixonase som allerede er nævnt.

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#8
For sidste gang...gå til din læge!!!

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Buba

For sidste gang...gå til din læge!!!

/Buba

Dubravko



Helt enig med dig Buba, men det er da fint at høre andres erfaringer/viden, inden man påduttes et eller andet af en læge der lige har været på golftur i Dubai betalt af "dem med det nye eksperimentelle vidunderstof" [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
rettet for "iPhone ordbogsforbedringer"... [xx(]
Depomedrol injektion et par dage før afgang.
En antihistamintsblet hver dag og øjendråber hvis nødvendigt - fx lomudal.
Hvis det er slemt med pelsdyr. - så køb en pakke gummihandsker i Matas og tag dem med..

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Det er garanteret en hyggelig ting, sådan en omkostningsfri tur til Dubai. Men hører også til den "gammeldags behandling".

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by Buba

For sidste gang...gå til din læge!!!

/Buba

Dubravko



Helt enig med dig Buba, men det er da fint at høre andres erfaringer/viden, inden man påduttes et eller andet af en læge der lige har været på golftur i Dubai betalt af "dem med det nye eksperimentelle vidunderstof" [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#12
Hvad f**** Doc, er du begyndt at spille gratis homobold???[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Homobold, det styrer!![Big Grin]

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)