Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meopta erfaringer ??
#1
Det er ønsketid og jeg kunne ønske en sigtekikkert. Det sikre valg er i min verden de kendte tysk/østrigske, med deraf flg. høj pris. Jeg har dog god erfaring med Bushnell og leupold til danske (lys)forhold.
Men MeOpta synes også umiddelbart fornuftigt. Yngstemand har en Artemis 3-9x40 siddende på sin 243W bukkeriffel og detvirker umiddelbart klart og stabilt - men han er ikke så aktiv at jeg kan høste mange erfaringer ad den vej.
Jeg så fornylig at Jaguargruppen solgte MeOpta 3-12x56 RD til 6995,- og det er vel ikke helt afskrækkende.
Kender nogen af jer MeOptas mekaniske og optiske kvalitet ?? hvordan er deres Red Dot ??

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#2
Har en 1-4x22 med K-Dot, intet at klage på, den har siddet på henholdsvis en 9,3x62 og 375 H&H Mag og foruden rekylen er den blevet kastet heftigt rundt. Den er en klik fast og solid sag, den eneste ulemper er afstanden fra enden af røret og ind til optikken i enden af kikkerten, det gør den lidt svær at rense (kan klares med en linse beskytter, men det tager udsyn).

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Hej, jeg har begge de modeller i nævner og er meget tilfreds. De har siddet på min 8x57 de sidste 5 år. Det eneste minus jeg kan finde er at lyset ikke slukker af sig selv. Tror bestemt også kikkerten kan findes lidt billigere. ;-)

Mvh
Kristian

243 win, 30.06, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#4
Jeg har selv haft en Artemis 3-12*50, og den var jeg yderst tilfreds med. Flere af mine kammerater, bruger Meopta, og har aldrig hørt noget dårligt fra dem.
Du går bestemt ikke galt i byen med en Meopta[Smile]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
Har haft en 6x42 som jeg købte i CZ.solte riflen hvor den sad på,hvilket jeg siden har fortrudt [Sad]
Svar
#6
Tak for svar. I Min verden svarer de vel til skoda i bilverdenen. Hvad med lystransmission, garanti of funktionen af RD og hvad siger i til 3-12x56 ?

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#7
Har selv 2 Meopta´er:

- 3-12x56 med lys

- 1-4x22 med k-dot

og er meget tilfreds med begge.

3-12x56 har vist sig i tests at være på et meget højt niveau hvad lysindtag angår.

jeg er i al fald meget glad for begge, og specielt fordi prisen ikke er helt hen i vejret og jeg har fået kikkerter der uden tvivl håndterer alle typer jagt jeg går på.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by mini

Tak for svar. I Min verden svarer de vel til skoda i bilverdenen. Hvad med lystransmission, garanti of funktionen af RD og hvad siger i til 3-12x56 ?

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!



Hvorfor x56 ?. Hvis det kun er til danske forhold (som du jo skriver længere oppe det er) - kan en 40 - 44 eller for den sags skyld 36 mm. jo sagtens gøre det - du får intet ud af det sidste (ud over det er dyrere og grimmere)[B)]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Citat:quote:

Originally posted by mini

Tak for svar. I Min verden svarer de vel til skoda i bilverdenen. Hvad med lystransmission, garanti of funktionen af RD og hvad siger i til 3-12x56 ?

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!



Hvorfor x56 ?. Hvis det kun er til danske forhold (som du jo skriver længere oppe det er) - kan en 40 - 44 eller for den sags skyld 36 mm. jo sagtens gøre det - du får intet ud af det sidste (ud over det er dyrere og grimmere)[B)]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Det er Bushnell jeg har gode erfaringer med til DK lysforhold. Jeg vil gerne være sikret lys til en svensk eller polsk gris ved køb af ny kikkert - men er der så stor forskel ??

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#10
Se - det var en anden snak - der bliver jeg svar skyldig. Jeg har for år tilbage brugt BL 6-24 x 40 til svensk bukkejagt og det var jo til tider temmelig mørkt, men til gris om desideret nat - ?????

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Andre der har praktisk erfaringer med MeOpta .... Og evt. Leupold, zeisss duralyth mv i denne prisklasse ?

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by barebow

Har selv 2 Meopta´er:

- 3-12x56 med lys

- 1-4x22 med k-dot

og er meget tilfreds med begge.

3-12x56 har vist sig i tests at være på et meget højt niveau hvad lysindtag angår.

jeg er i al fald meget glad for begge, og specielt fordi prisen ikke er helt hen i vejret og jeg har fået kikkerter der uden tvivl håndterer alle typer jagt jeg går på.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22



Barebow har du et link eller en kopi af den test du omtaler ??

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#13
Hej
Jeg har haft og har en del af de tyske/østrige kikkerter, men til drivjagt bruger jeg Meopta 1-4x22.I foråret fik jeg en 3-12x56 uden lys, men den følger med de andre kikkerter i mørke.
Den eneste grund til, at man skulle vælge en af de store mærker er, at man har det bedre med en af dem, det er ikke pga. de er bedre for det er de ikke.

Hvis man skal have topkvalitet så køb Meopta.
Vil man have topkvalitet men er skeptisk for kvaliteten, så brug det dobbelte og køb en af deTyske/østrige kikkerter.

Ved Kristian O.Skov fortalte de at Meopta produserede Zeiss`s fugle kikkerter, om det er sandt ved jeg ikke, men håber de taler sandt.

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#14
Jeg mindes at5 have læst en test (tysk tror jeg)hvor det kneb MeOpta gevaldigt med at følge med i mørket - måske man bare skulle gå i banken og låne til en Z6i ...... renten er jo nærmest negativ ;-)

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#15
http://axel.christophersen.dk/wp-content...kerter.pdf
I denne lidt ældre test klarer Meopta sig ikke specielt godt...

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#16
Hej . Artemis er Meoptas økonomi model !. Meopta R1 ligger lige under de dyreste mærker i alle test jeg har set .

Jeg har en R1 3-12x56 RD og en R1 7x56 RD , de virker super og RDen kan reguleres helt fint . Du kan roligt købe den R1 .

Hilsen A-bolt
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

http://axel.christophersen.dk/wp-content...kerter.pdf
I denne lidt ældre test klarer Meopta sig ikke specielt godt...

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]


Tak for linket halvauto. Den skal jeg lige have nærlæst den test [Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#18
hej
jeg har en test hvor de fleste 56mm kikkerter af bedre kvalitet bliver testet, der Ligger Meopta R1 1% under Ziesses den bedste i mørke, testen er tysk, når jeg får tid skal jeg nok ligge den ind på siden.

mvh maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#19
Test op i R.... Den bedste test er at se igemnen røret selv.
Meopta fejler bestemt ikke noget, den er " Desværre " bare ikke tysk eller østrisk.....[xx(]
Fatter ikke hvorfor de altid skal være tyske/østriske for at virke.....[?]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#20
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...rms=Meopta

I denne tråd har jeg gang i at lære at bruge meoptaen. Det er en fin kikkert til prisen og skulle jeg investere igen, blev det sikkert en magen til, for den virker upåklageligt.

Skød 40/40 med den her til aften.[Smile]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)