Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
genladningsbevis
#1
Hej
Jeg fik et brev om at jeg skulle forny min ladetill. hos SØP. Ok jeg udfyldte blanketen og sendte retur.
Forleden fik jeg brev fra SØP om at de skulle se genladningsbevis før de kunne forny min till.
Er der andre der har været ude for det(det er ikke første gang jeg skal forny)
Mvh
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#2
Skriv til dem, at du gerne vil have en afgørelse på samme grundlag som nugældende tilladelse er udstedt på. Og at de, hvis de ikke kan det, har gjort sig skyldige i overtrædelse af Offentlighedslovens bestemmelser om notatpligt.

Eller send dem en kopi af kursusbeviset, hvis du ikke har mod på at drille dem lidt [Big Grin]

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Hvem er SØP? Der er en del som har problemer med at få deres tilladelser fornyet nogle steder ved jeg. Hvis der er andre der oplever lignende problemer vil jeg MEGET gerne lige have et hint om det i PM eller på mail.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Hej McQ
SØP:Syd Østjyllands Politi
Deres svar er at de nu er begyndt at se beviser for at forny till.
Mvh
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#5
Jeg har osse været ude for at Horsens Politi ikke ville forny min genladetilladelse uden at se kursusbeviset, igen. Heldigvis kunne jeg finde det for ellers var jeg vist på den..[xx(]

--
00
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#6
Jeg indleverede en ansøgning om fornyelse omkring påske (udløb 20/6) da jeg samtidig søgte om at få et ny våbenpas. Da jeg stadig ikke havde våbenpasset dagen før jeg skulle af sted til Polen troppede jeg op ude ved politiet - og vupti havde jeg mit våbenpas. I maj modtog jeg skrivelsen om at min ladetilladelse ville udløbe den 20/6, men tænke da ikke videre over det, da jeg jo havde søgt 1 måned tidligere. 20/6 var den stadig ikke lavet og svaret var fra politiet at de havde så travlt at de kun lavede våbentilladeler og våbenpas - og en lang svada om at de skulle laves manuelt i word - blev dog lovet at den ville blive lavet senest fredag den 22/6 da ham der laver dem i Sønderborg skulle på 3 ugers ferie - det er så ikke sket....................[Sad!][Sad!][Sad!][Sad!]
Svar
#7
Min ladetilladelse udløb den 4.april så jeg underskrev det brev jeg havde modtaget og afleverede det på politistationen ca. 26.marts.

Den 28.maj afleverer jeg min anmeldelse af 5,5mm luftgevær, men i første forsøg ville våbenkontoret i Sønderborg ikke modtage den. Men da jeg jo først sendte den på mail, så var det jo svært at sige at man ikke havde modtaget den.

Ved samme lejlighed spurgte jeg til min genladetilladelse, for som jeg sagde, jeg opbevarer jo krudt ulovligt. På et direkte spørgsmål om jeg skulle destruere mit krudt var svaret at jeg jo havde søgt inden for fristen. Jeg spurgte 3 gange om jeg skulle destruere krudtet, men fik kun svaret at jeg jo selvfølgelig ikke måtte lade nogen patroner.
Så sagde jeg at jeg havde behov for at købe krudt inden jagsæsonen i Tyskland (til min lovlige hobby) og dertil svarede hun at jeg ikke kunne regne med at få min ladetilladelse før til efteråret og at de forøvrigt ikke havde fornyet nogen siden nytår.

McQuolle kender både navnet på mig og på den kvindelige konsulent i Sønderborg.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Hvor er det dog meget nemmere at være hjemmeruller i Sverige. Her skal jeg bare drøne ned til krudtpusheren og svinge dankortet.

Straffen er så, at jeg kun må have 6 våben i skabet. Herren giver og herren tager.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
Ja jeg fik min fornyet på ganske kort tid, tilgengæld er der nu stillet krav om at hele rummet skal være indrettet iht. stærkstrømsbekendgørelsens bestemmelser om sprængstofrum, og ikke som før hvor det kun var 1,5 over og 2 m. vandret. [xx(][xx(]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)