Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Halvautomat til gåsejagt i sverige?
#1
Har søgt rundt i nogen tid efter den svenske våbenlov/jagtlov mht anvendelse af halvautomatisk haglgevær til gåsejagt. Kan dog ikke finde ud af, hvor mange patroner man må have i skyderen under jagt i sverige[?]
Kan nogen hjælpe? Helst ikke med rygter og "vi plejer altid at..."[}Smile] men gerne mere "hard core facts"[Wink]

Fedtmule

Fedtmule
Fedtmule
Svar
#2
Samme regl som her i DK!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#3
Takker for det hurtige input

Fedtmule
Fedtmule
Svar
#4
Noget på skrift? Troede faktisk man måtte have 3 i bøssen deroppe.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Har også hørt fra sædvanligvis pålidelig kilde, at du må have to i magasinet og en i kammeret. Jeg tør dog ikke lægge hovedet på blokken på det, for jeg har ikke set det på skrift noget sted.

Men Fair virker meget sikker, så han kan måske henvise til noget lovtekst ?

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
To i magasinet + en i kammeret.

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar
#7
Jeg har lige hørt en svensker nu her, jeg BEKLAGER dybt men jeg har taget fejl, det er EN I LØBET OG TO I MAGASINET!
Heldigvis er fejlen til den gode side Undecided

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#8
Super. Og helt enig, bedre at fejlen er den vej. Men jeg er da glad for, at det ikke er almenviden, så kan andre måske også bruge svaret. Tak

Fedtmule
Fedtmule
Svar
#9
Lidt udenfor emnet.....

Hvad med Brennecke-kugler i enkeltløbede geværer til gris i Sverige?

Er der nogle som kender regler for dét?

Hilsen, Per

PS.: ved godt at patronerne skal købes i Sverige, og at de ikke må komme inden for vores kongeriges grænser....! ;-)
Svar
#10
Det må man godt, men det skal være enkeltløbede geværer. Sluggs må bruges til vildsvin, dåvildt og muflon. Hvorfor det er sådan ved jeg ikke men jeg gætter på at det skyldes at det er vildtarter der tidligere var under hegn.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
@Yeti:

Enkeltløbede? - Er halvautomater deriblandt, eller skal det være enkeltskudsvåben?

Hilsen, Per
Svar
#12
Halvauto og pumps er også enkeltløbede. Mener at reglerne for halvautomater hedder 5 i magasinet, når vi taler rifler deroppe, men om sluggevær er hagl eller riffel efter deres lovgivning??

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#13
Halvautomater er de mest brugte. Der må så vidt jeg ved ikke være mere end 1+2 patroner i dem.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)