Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jafi i Viborg skal flytte
#1
Ikke decideret en nyhed, men har ikke set det herinde endnu.
http://viborg-folkeblad.dk/viborg/outdoor-butikken-jafi-er-doemt-ude

Mvh. Loft
Svar
#2
totalt hul i hovedet.
da jeg hørte det første gang troede jeg da seriøst at man lavede en mindelig løsning

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Korsholm ligger da osse i noget der minder om et industriområde og der hvor Østjysk ejer en grund er osse midt i et industriområde.
Jeg får mere og mere politikerlede når jeg læser sådan noget [xx(][V][xx(][V]

(knivloven og luftgeværloven nævner jeg ikke uden at få mavekramper [xx(][Sad!][V] )

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
MB jagt i Hobro ligger også i industri område.
Men er garanteret noget lokal plan som der ikke er nogen af politikerne der tør pille i.

Sometimes giving someone A second chance
is like Giving them an extra bullet for their gun,
cause the missed you the first time...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Vi er stadig dumme i DK.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#6
Håber virkelig at JAFI finder nye lokaler til en pris som de som de kan betale.

Men når det er sagt må man også sige det er en smule selvforskyldt, da JAFI godt viste det kunne ende sådan inden de flyttede ind i de nye lokaler.
Svar
#7
Jeg mener da at kunne huske flere tilfælde af lovliggørelse efter opførelse af fx. en ulovlig Bilka. Kan ikke se forskellen idenne sag.

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Måske et kæmpe udsalg??[8D][:p][}Smile][Wink]
Svar
#9
Brasholts nye forretning på Vandværksvej i Hjørring ligger ligeledes i et område, der mere ligner industri end detailhandel.

Typisk (lokal)politikerprincipgakgak.

/bundgaard
Svar
#10
Nej hør nu her.[B)]
Uden at kende noget til den konkrete sag, lokalplanen for området eller andet specifikt vedr. denne sag, så kan man da overordnet set ikke gå imod de regler, cirkulærer, lokalplaner eller andet, som er vedtaget og gælder for et område.

Hvis det var tilfældet, ville "tilgivelse er lettere at få end tilladelse" da blive så fremherskende, at det nærmest vil ligne anarki.

Uanset om det er en jagtforretning eller en anden forretning, må den være omfattet af de regler som gælder for området.

Når sagen har været behandlet i kommunens tekniske udvalg (og ikke blot i forvaltningen) er det jo netop udtryk for, at alle muligheder har været forsøgt for en lovliggørelse eller dispensation.

En forretning, beboelse eller andet i et område, som er udlagt til et andet erhvervsformål, kan få afgørende indflydelse på de påtænkte fremtidige muligheder for området - og hvem har så problemet, hvis kommunen har sagt god for sagen.

Man placerer da heller ikke industri et område udlagt til industri.

Nej, som jeg ser det har Jafi satset - men desværre tabt, i denne sag.

Det må jo være demokratiets vilkår.

Så tør øjnene, tag en kiks og kom videre.

mvh
Korthår

NB.: har iøvrigt selv handlet der, og været rigtig godt tilfreds med både udbud og betjening.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Nej hør nu her.[B)]
Uden at kende noget til den konkrete sag, lokalplanen for området eller andet specifikt vedr. denne sag, så kan man da overordnet set ikke gå imod de regler, cirkulærer, lokalplaner eller andet, som er vedtaget og gælder for et område.

Hvis det var tilfældet, ville "tilgivelse er lettere at få end tilladelse" da blive så fremherskende, at det nærmest vil ligne anarki.

Uanset om det er en jagtforretning eller en anden forretning, må den være omfattet af de regler som gælder for området.

Når sagen har været behandlet i kommunens tekniske udvalg (og ikke blot i forvaltningen) er det jo netop udtryk for, at alle muligheder har været forsøgt for en lovliggørelse eller dispensation.

En forretning, beboelse eller andet i et område, som er udlagt til et andet erhvervsformål, kan få afgørende indflydelse på de påtænkte fremtidige muligheder for området - og hvem har så problemet, hvis kommunen har sagt god for sagen.

Man placerer da heller ikke industri et område udlagt til industri.

Nej, som jeg ser det har Jafi satset - men desværre tabt, i denne sag.

Det må jo være demokratiets vilkår.

Så tør øjnene, tag en kiks og kom videre.

mvh
Korthår

NB.: har iøvrigt selv handlet der, og været rigtig godt tilfreds med både udbud og betjening.



Scroll ned til "Bilka sagen i Horsens": http://da.wikipedia.org/wiki/Bilka

"Alle er lige, men nogle er mere lige end andre" - eller "Tilgivelse ER nemmere end tilladelse - hvis du er stor nok".

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Scroll ned til "Bilka sagen i Horsens": http://da.wikipedia.org/wiki/Bilka

"Alle er lige, men nogle er mere lige end andre" - eller "Tilgivelse ER nemmere end tilladelse - hvis du er stor nok".

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Enig[Wink] - sådan er det jo, og sådan vil det altid blive ved med at være, om vi kan li' det eller ej.

Men det ændrer ikke på, at politikerne kan komme på endog meget "glat is", hvis de ser bort fra en lokalplans bestemmelser.
Derfor synes jeg umiddelbart, at kommunalpolitikerne har gjort det eneste rigtige i den omtalte sag fra Viborg.

Bemærk at BILKA-sagen er stadfæstet af selveste Højesteret, landets højeste myndighed, og det må og skal vi respektere - uanset afgørelsen går "vor" vej eller ej.

Iøvrigt ønsker jeg ikke at sætte mig yderligere ind i BILKA-sagen, det ser ud til, at den sag har krævet mandtimer nok[8D]

mvh
Korthår
Svar
#13
100% enig med Korthår og de der ikke er, kan jo prøve og køre en tur til 8740 Brædstrup - Industri Nord.
Her er et glimrende eksempel hvad der sker hvis man ikke har og overholder en stram og nøje gennemført lokalplan.
Én stor gang miskmask, med milionvillaer kastet tilfældigt ind mellem maskinhaller opført af de forhåndenværende søms princip, villa parceller uden industri, industriparceller uden beboelse - det ser forfærdeligt ud.

Jeg tror (uden at vide det) at hvis man læser Jafi,s OPRINDELIGE ansøgning, vil man kunne kalde den lettere ude af trit med virkeligheden - så ja - de satsede og tabte, det gør man ofte i spil..-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#14
@Claus, så langt kan jeg følge dig, men jeg forstår bare ikke problemt i at en sådan forretning ligger i et industrikvarter ?

@Korthår, Enig i det med mandetimerne :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#15
@Claus, så langt kan jeg følge dig, men jeg forstår bare ikke problemt i at en sådan forretning ligger i et industrikvarter ?

2. linje i mit 1. indlæg [Wink]- ganske enkelt, hvor ender det hvis man begynder at gradbøje?: som i Brædstrup.
(er faktisk lige kørt forbi nævnte kvarter - synes det bliver værre og værre - det ligner sgu og burde omdøbes til Klondyke)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

@Claus, så langt kan jeg følge dig, men jeg forstår bare ikke problemt i at en sådan forretning ligger i et industrikvarter ?

2. linje i mit 1. indlæg [Wink]- ganske enkelt, hvor ender det hvis man begynder at gradbøje?: som i Brædstrup.
(er faktisk lige kørt forbi nævnte kvarter - synes det bliver værre og værre - det ligner sgu og burde omdøbes til Klondyke)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Ok, har ikke set det - lyder selvfølgelig ikke så fedt...

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#17
Claus@ helt enig med dig[8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)