Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Kræver erstatning pga. mistet jagt
#11
Det med at betale for forbedringerne kommer vel helt af sig selv over skattebilletten.

Selvom at jeg ikke tror at de vinder sagen i Sverige, så kan jeg godt forstå deres frustration. De har i flere generationer drevet jagt med drivende hunde og for mange er det tæt på meningen med livet. Og i løbet af få år er den aktivitet blevet helt umulig. Grunden er en helt anden, men oplevelsen er nok nogenlunde den samme som den luft-folket oplever efter den tåbelige 5,5mm lov. Selv jager jeg elg 30 km syd for Årjängen og hvert år frygter vi at det bliver sidste år med hunde. Harejægerne har sat hare ud på en ø for at kunne træne deres hunde, og har så lejet harejagt 1.500 km længere mod nord. Det giver et lidt andet forhold til den jagtform de elsker så meget.

Ser man bredere end bare jagt så er de første børnefamilier flyttet fra de i forvejen affolkede områder. Måske er deres frygt for at ulven skal skade deres børn overdrevet, men det holder ikke omsætningen hos den truede købmand oppe.

Jeg mener ikke at ulven skal skydes bort. Jeg mener at den skal udsættes for jagt så den vedbliver at være sky. Og så deler jeg Rekyllingens holdning om at det vil være fint at få omkostningerne ved ulven frem i lyset. Diskussionen skal ikke tage udgangspunkt i Mogli-filmen så at få lidt realiteter på bordet vil være fint.

Mht til det jeg fortsat ser som et slet skjult angreb så synes jeg fortsat at vi skal spille bold. Det gør vi normalt fint, og Rekyllingen bliver fx ikke personlig når han bliver lidt ophidset over at jeg skriver at jeg synes at vi skal have vildsvin i Danmark. Og det selvom at det efter hans opfattelse kan true hans levebrød.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Beskeder i denne tråd
Sverige : Kræver erstatning pga. mistet jagt - af yeti - 16-07-2012, 11:52 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)