Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Kræver erstatning pga. mistet jagt
#19
O.K. Det var dumt og klodset af mig at inddrage landbrugsstøtten i debatten. Jeg tror i grunden ikke vi er så uenige om den, når det kommer til stykket Rekylling.

Tilbage til emnet: Nogle jægere vil have erstatning, fordi de mener jagten bliver ødelagt af at der er ulve i Sverige nu.

Jeg bliver så forbandet træt af alle de mennesker der mener sig beretiget til erstatning fordi en eller anden faktor i deres liv ændrer sig. Gu fanden skal de da ej have erstatning ! Den unormale situation er da, at der ikke er ulve i Sverige hvis man ser over nogle hundrede år i stedet for over nogle tiår. For en del år siden boomede elgbestanden i Sverige, og det gav en dejlig masse kød på bordet. Nu er elgene i tilbagegang, men til gengæld er der blevet udmærket udbytte af vildsvinejagt mange steder. Det skal sku da ikke udløse erstatninger nogen steder, at der er udsving i disse ting.

Jeg ved godt, at det er en politisk beslutning at der er ulve, men det er en beslutning som er truffet af en lovligt valgt regering. Det gavner nogle og skader andre, sådan er det.

Jeg forsøgte med ringe held at gøre mig morsom over dit indlæg rekylling. Mit budskab var det enkle, at hvorfor i alverden skal nogen have erstatning over forringelser i jagtudbyttet, der er jo ingen der nogensinde i taknemlighed over stigende udbyttehhar tilbudt at betale ekstra.

Vel?

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Sverige : Kræver erstatning pga. mistet jagt - af LasseScout - 20-07-2012, 06:40 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)