Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krybskytter på Sjælland
#1
Dato: 02/12-2005
En eller flere krybskytter hærger i området omkring Saltø Gods, der ligger i nærheden af Næstved. Mistanken har været der længe, og i weekenden blev den bekræftet.

- Allerede da jeg begyndte at arbejde som skytte her i foråret, slog det mig, at råvildtet var meget uroligt. Det er især tydeligt, at dyrene springer, når man passerer dem i bil. Samtidig er råvildtbestanden i skoven gået tilbage i forhold til tidligere, fortæller skytte Per Jørgensen, Saltø Storskov.

I weekenden fik skytten så det endelige bevis på krybskytteriet, da klappere under afdrivningen af et rørskær i forbindelse med en større fasanjagt fandt et rålam, der var nedlagt med salonriffel.

- Råvildtet kan gå langt med en salonriffelkugle i kroppen, og det er tydeligt, at krybskytten ikke har kunnet finde det nedlagte dyr i de tætte rør i mørket, fortæller Per Jørgensen.

For Per Jørgensen og konsortiet bag ham er frustrationen over krybskyttesagen tydelig:

- Det er ærgerligt at opleve, for vi er ellers meget omhyggelige med at passe på vores råvildtbestand gennem en selektiv afskydning. Men krybskytterne tager næppe hensyn til, om det er en lovende ung buk eller en førende rå, der nedlægges. Det er klart, at vi vil være mere opmærksomme på dette område i fremtiden. Det er vigtigt at vi kommer krybskytteriet til livs, lyder det med eftertryk fra skytten.

Fundet af det nedlagte lam er naturligvis meldt til politiet.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)