Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rygter om kæmpebuk
#1
Er der nogen der har hørt noget om en buk, der skulle være skudt omkring RY[?]

Rygtet siger at den skulle være 42 centimeter høj[?]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Er der nogen der har hørt noget om en buk, der skulle være skudt omkring RY[?]

Rygtet siger at den skulle være 42 centimeter høj[?]


Så var den var da ikke særlig høj – den sidste jeg skød var 60 cm. (i skulderhøjde) [Big Grin]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#3
Løgn og latin den har længe kørt rundt. Har et billede af den men er på mobil hvis der er en der gider smide den her på sender jeg gerne.

Bukken som der går rygter om er 42 cm og vejer 800 gram og har nu hørt 4 forskellige steder den skulle være skudt.
Den er dog "kun" 27 cm og vejer pt 430 gram
Og er skudt ved Hadsten
Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#4
Jeg har også hørt det - skudt ved Bording, af en ung mand - hans første buk - 41 cm har jeg hørt.
Har set billede (har billedet på pc, men kan ikke finde ud af at lægge det her ind - hjælp - hvem gør?)
Ingen tvivl - den er sateme stor - men 41 cm tror jeg ikke på. Jeg tror det er fysisk umuligt for en dansk buk - prøv lige at tage en tommestok og holde over hovedet på din makker.-)
Jeg ved at 260 rem. har været ved at grave lidt i det - om det var sandheden han kom frem til ved jeg ikke - men den burde kunne findes. Jeg prøver lige at spørge ham jeg fik billedet af.

Edit: nå - der var så en der også var på:-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Jeg har også hørt det - skudt ved Bording, af en ung mand - hans første buk - 41 cm har jeg hørt.
Har set billede (har billedet på pc, men kan ikke finde ud af at lægge det her ind - hjælp - hvem gør?)
Ingen tvivl - den er sateme stor - men 41 cm tror jeg ikke på. Jeg tror det er fysisk umuligt for en dansk buk - prøv lige at tage en tommestok og holde over hovedet på din makker.-)
Jeg ved at 260 rem. har været ved at grave lidt i det - om det var sandheden han kom frem til ved jeg ikke - men den burde kunne findes. Jeg prøver lige at spørge ham jeg fik billedet af.

Edit: nå - der var så en der også var på:-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Så også et mobil billede af den i dag. Det er svært at vurdere hvor høj den er. Men høj flot og kraftig det er den. Umiddelbart vil jeg vurdere den til at være ca. 30 cm. plus måske lidt mere.

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
CP: Mail billedet og jeg smider det op. Det gør da kun tråden sjovere når vi alle kan studere bukken(e) [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Vil også sige over 30 - billedet er jo ikke just taget for at få den til at se større ud.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Boldsen, smid lige din mail og mobil nr. (øh - har jeg det[:I]?)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Største buk jeg kender til var 31,5cm skudt i Hamborgskoven 1978 og var med på top 10 dengang. [^]

Hilsen Steen

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#10
Jeg fik en MMS for ca 3 uger siden, den medfølgende besked lød på at den var skudt i Lille Vildmose

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#11
Billede KimA? [Smile]
Det de altid sjovt med store bukke.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Jeg har også hørt det - skudt ved Bording, af en ung mand - hans første buk - 41 cm har jeg hørt.
Har set billede (har billedet på pc, men kan ikke finde ud af at lægge det her ind - hjælp - hvem gør?)
Ingen tvivl - den er sateme stor - men 41 cm tror jeg ikke på. Jeg tror det er fysisk umuligt for en dansk buk - prøv lige at tage en tommestok og holde over hovedet på din makker.-)
Jeg ved at 260 rem. har været ved at grave lidt i det - om det var sandheden han kom frem til ved jeg ikke - men den burde kunne findes. Jeg prøver lige at spørge ham jeg fik billedet af.

Edit: nå - der var så en der også var på:-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Ja jeg rode lidt i det og for mig at se er der ingen trivl det er samme buk vi snakker om og den er målt til 27 cm og 430 g og mener det var forhånds opmålt til 137 point men er ikke sikker på point

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#13
Her er den så, den skulle være skudt omkring Hadsund, den første melding lød på Lille vildmose, men det er jo osse i nærheden.
[Image: e7096185.jpg]
Meldingen lød på omkring 42 cm, umiddelbart er jeg ikke overbevist, men jeg kan ikke se tegn på photoshop ell. lign.
Det kunne være fedt hvis nogen kunne be/afkræfte historien, hvis den er god nok skal der lyde et pænt stort tillykke til den heldige[^], jeg er slet ikke misundelig[:I]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#14
Jøsses. Jeg kan heller ikke se tegn på billedredigeringsprogram. Umiddelbart lyder 42cm af meget, men det er da muligt. Er også kun lidt misundelig [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#15
bukken er ikke photoshoppet - der er en forklaring på FB af ham der har taget billedet - dne vejer 480gram
men imponerende som 1 fjer kan blive til 5 høns
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Jesper1973

bukken er ikke photoshoppet - der er en forklaring på FB af ham der har taget billedet - dne vejer 480gram
men imponerende som 1 fjer kan blive til 5 høns



Hvor på FB, vi andre vil jo osse gerne læse det[:p]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#17
http://www.facebook.com/index.php?stype=...=1&theater

Her står der at den er skudt tæt på Hadsten ...

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#18
Det er en rigtig god buk selv om den er krøbet lidt[:o)]
Stort tillykke til skytten herfra[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Det er en rigtig god buk selv om den er krøbet lidt[:o)]
Stort tillykke til skytten herfra[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



De taber åbenbart også i højde når de tørre lidt[Big Grin]
Svar
#20
Øv, nu gik det lige så godt.

Ødelægge en spændendde tråd med fakta
Skam jer[Big Grin]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)