Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Enlig 243 Svale
#1
Er der nogle af de Hardcore Genladere der ved hvorfor min 243 win Tikka M590 kun skyder godt med Sierra Pro hunter 100gr havde ellers håbet den ville skyde ligeså godt med en 100 gr Gameking, men Nej, kunne heller ikke skyde med 100 gr Corelokt og ej heller de pisse dyre 80 gr TTSX. det er en 10 " Twist
Er der nogle der kunne forestille sig hvad man skulle prøve ?

who dares wins
who dares wins
Svar
#2
95 grains ballistic tip, 46 grains MRP og en patronlængde på 68mm[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Hvad med at prøve at stikke Bambi en 100 gr Pro hunter og se hvad der sker.
Littlebear
Go Fast take Chancese
Svar
#4
Hej
Jeg havde engang en riffel som ikke ville skyde med noget som helst.

Jeg fik et godt råd. Rengøring, rengøring og så en gang rengøring igen over 3 dage.

Jeg lagde riflen (løbet)i en gang solvent natten over og gjorde den helt rent, derfeter fik den samme tur natten over og der kom stadig snavs ud, den fik samme tur i 3 dage, men efter den behandling kunne den skyde.

Persontligt syntes jeg de fleste ladninger skyder bedst når de kommer op i nærheden af max ladning.

Jeg må indrømme at jeg finder max ladningen og trækker et halv grins fra og prøver min første ladning der.

Dem der har QL vil få meget ud af, hvis de så på hvor meget krudt der bliver forbrændt i løbet inden kuglen slipper mundingen.
Jeg går efter at der er forbrændt over 99,5% krudt men helst 100%, man skal huske på næste skud skal køre i det krudtslam som ikke blev forbrændt.

Der er mange som ikke får gjort deres rifler rene, der er jo som at køre på cykel hvor dækket kun er halv pumpet op, så går det sku heller ikke for godt og cykelløb vinder man bestemt ingen af [Big Grin][Big Grin]

International Poacher, hvis du skulle få lyst til lidt hjælp, kan du sende mig en PM[Smile]

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#5
Hej Little bear. Jeg har i denne sæson stukket 2 bukke sådan en pro hunter 100 gr det virker faktisk rigtigt fint. Og den vil jeg nok også skyde med indtil jeg finder noget andet. Jeg er jo nysgærig og ville gerne experimentere lidt, og gerne noget Boattail, og gerne på et senere tidspunkt noget Barnes, men der har jeg fået nogle gode ideer fra en anden tråd. så jeg skal lige have prøvet 85 gr tsx.
Men tak for ideerne indtil videre, det er altid rart med lidt secund oppinion.
Hvis nogen er interesseret i den prohunter ladning siger i bare til.

who dares wins
who dares wins
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)