Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Manglende hastighed ( 9,3x62 )
#1
Jeg har været ved at lade nogle patroner med en RWS EVO 18,8gr kugle men når jeg måler hastigheden med crono så siger den 616ms hvor hastigheden efter QL skulle være 698ms med følgende opsætning

Riffel: Blaser R8
Løb: 580 mm
Kaliber: 9,3x62
Kugle: RWS Evolution
O.A.L.: 84mm
Krudt: Vihtavuori N135 53,50 grains = 100% Fill rate

jeg har målt kammer længden og når patronen er 84mm så er der 13mm friflugt og jeg tror selv det er der den er gal.......[}Smile]

Burde jeg få en ny pibe fra blaser.......?
Svar
#2
Nu har du ikke nævnt om du bruger standart eller magnumhætte, men Jeg ville bruge N202/Vv540 da det indeholder mere energi.

Jeg ville også måle hastigheden på en fabrikspatron eller 2...

Og så ville jeg overveje om patronlængden skulle gøres 1-2 mm kortere hvis hylstervolumen tillod det...

Din skepsis og usikkerhed mht blaserproduktet er forståeligt, men lidt eksperimenteren er på sin plads inden du farer i blækhuset og klager...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Jeg bruger alm CCI Large Rifel BR

Jeg vil helst ikke have en kortere patron da det giver mere fri flugt, og 13mm er efter min mening for meget
Svar
#4
Lang friflugt er ikke nødvendigvis negativt.
Wheaterby kalibrede rifler er født med 10-15mm friflugt. Det er nødvendigt at kuglen har fart på inden den rammer bommene. Så falder trykket når kuglen har tilløb og dermed kan der fyldes mere krudt bag kuglen og hastigheden Vnul er højere.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Lang friflugt er ikke nødvendigvis negativt.
Wheaterby kalibrede rifler er født med 10-15mm friflugt. Det er nødvendigt at kuglen har fart på inden den rammer bommene. Så falder trykket når kuglen har tilløb og dermed kan der fyldes mere krudt bag kuglen og hastigheden Vnul er højere.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



jeg er ved at lade nogen hvor jeg prøver at gå op til 55grains krudt, men jeg har overvejet om det vil være en fordel at krympe dem lidt for og se om det kan få trykket og hastigheden til at stige...?
Men hvad siger i til det er det et NO GO
Svar
#6
Krympning vil ikke have nogen indflydelse på din V(0), men kan nogen gange påvirke præcisionen.

Jeg krymper (crimper, Lee Factory Crimp ..) KUN de riffelpatroner hvor jeg kan risikere at projektilet flytter sig i riflens magasin under rekylen.

Den meget lange friflugt du "måler" er det med den samme RWS kugle som "målepind"? hvis det er tilfældet så kan du roligt øge "patronlængden" i QL til det passer med den V(0) du har målt.

Personligt ville jeg bare hælde noget mere N135 i hylstrene [^] Oftest har QL ikke helt fat i hvad der sker med kombinationen af visse kugler og krudttyper. Kobber-kugler og N135 passer heller ikke efter noget i min .376 Steyr.. Jeg har så bare hældt mere krudt i, eller "justeret "patronlængden" i QL så det passer med hvad jeg måler i V(o) ... derefter kan man så prøve at se hvor den røde streg går i QL... Det samme har jeg gjort med 375H%H og de meget lange Barnes TSX 350 grains. og BNS 350 grains.
Jeg har brugt metoden med at måle på hylsterbunden, som GT beskrev i en anden tråd. for at sikre mig at jeg ikke var oppe i farlige trykniveauer.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Inden jeg går i gang med at lade for højt op så vil jeg godt høre jeres mening om hvor højt jeg må gå op i tryk på en blaser R8......?

QL er indstillet til 3900 BAR
Svar
#8
Bl... , den maa du hellere tage med de mulige efterladte [:I]

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by thoett

Inden jeg går i gang med at lade for højt op så vil jeg godt høre jeres mening om hvor højt jeg må gå op i tryk på en blaser R8......?

QL er indstillet til 3900 BAR



Hvis du virkelig har en Blaser R8, kan du godt lade op til det røde feldt, der kan kun ske materiel skade[Wink][:I]
R8 teren klarer markant højere tryk end R93eren
Svar
#10
men hvorfor være den første til at finde ud af hvor meget..........[}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

men hvorfor være den første til at finde ud af hvor meget..........[}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Specielt unge hanner af racen Homo Sapiens, er genetisk disponeret til at gå nye veje, og prøve grænser. Visse videnskabsfolk er overbeviste om at det er årsagen til at der bliver født flere hanner end hunner af racen[Wink]
Svar
#12
så er de 2 nye ladninger lavet så må jeg se på søndag hvordan de opføre sig

Ladning 1

Riffel: Blaser R8
Løb: 580 mm
Kaliber: 9,3x62
Kugle: RWS Evolution
O.A.L.: 84mm
Krudt: Vihtavuori N135 55,00 grains
Fill rate: 101,8
Tryk: 3840 Bar

Ladning 2

Riffel: Blaser R8
Løb: 580 mm
Kaliber: 9,3x62
Kugle: RWS Evolution
O.A.L.: 85mm
Krudt: Vihtavuori N135 55,00 grains
Fill rate: 100,2
Tryk: 3724 Bar
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)