Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300 blackout projekt
#1
Går og leger med tanken om en 300 blackout riffel.

Jeg skal have fundet en egnet riffel i 223 der laves om og monteres en 30-40 cm løb.

Jeg har remington eller tikka i tankerne som donorriffel, men hvad tænker I.

Input modtages
Svar
#2
Jeg tænker at du har for meget tid til at gruble

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Skal jo 38 dage til at gå [Big Grin]
Svar
#4
Bliver du så lukket ud? Lidt surt at bruge sommerferien bag tremmer[Big Grin]

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#5
Hvis han kommer ud med en færdig plan for et riffelprojekt er tiden da brugt fornuftigt. Så vi må bakke lidt op her. Hvad skal på listen?

Offerriffel, aftræk, pibekontur og længde, skæfte, montage, optik, kuglevægt og type, hvilken mundingshastighed skal den have, og hvilke hylstre, fænghætter og krudt skal give den det ?

Noget jeg har glemt ?

Hvorfor skal offerriflen forresten være en 223Rem ? Jeg mener, den har jo samme bunddiameter som en 222Rem, og jeg tror det er nemt at finde f.eks. en Sako AI i kaliber 222Rem til projektet. Det er altså en sød lille lås, som på grund af kalibret kan fås alt for billigt.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
hej nyland
hvis jeg var dig ville jeg vælge en 300 wispher der findes allerrede en rival i landet og der er ikke særlig stor forskæl kun ca 0.4mm i hylster og patron længte [Big Grin][Big Grin]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
Hej Lasse

Fordi jeg tænkte 223 var kun fordi remington var tænk som offerriffel og der ved er det kun fantasien i forhold til skæfte [Big Grin]. Muligvis lidt tactical look. Løbslænge og hastighed hænger lidt sammen, da den skal kunne holde lovenskrav i forhold til råvildt. Kuglen til det skal være en 110'grains. Yderlig skal den kunne være sub. Med 200-210 grains kugler.

Alt i alt skal den være en kort let bukke riffel.

Under min afdækning på nettet, kan jeg se at remington kommer med i riffel i kaliberet.
Svar
#8
AR-15 :-)

Du kan købe en færdig riffel i kalibret og selv bestemme aftræk, skæfte, sigte mv.

Men hvorfor en Blackout? En Creedmore giver mange flere muligheder bl.a. markant bedre rækkevidde eller hvis den skal være tung, så en 450 Bushmaster, den kan også tage større vildt :-) Vi må jo ikke skyde med dæmper alligevel...

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#9
AR-15 er ikke lige det jeg har regnet med.

Hvis det er rækkevidde jeg ønsker, kan jeg bare fortsætte med 22-250 og 308. En lille kort bukke riffel, det er det jeg vil med 300 blackout.
Svar
#10
Man bør vel vælge en Blackout fremfor en Whisper udfra den betragtning, at man kan proppe Whisper i en Blackout men ikke vice versa. Jeg mener Remington laver fabriksammo til Blackout’en.

Christian
Svar
#11
[Image: Rem300BO.jpg]
Svar
#12
Og barnes laver nogle 110 grains [Big Grin]
Svar
#13
Føj for katten da!!!! Det var en sød lille en[Smile] sådan en kunne jeg også godt tænke mig[:p]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)