Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aurora skydning. Hvor blev tråden af???
#1
Hvor blev den spændende debat af???

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#2
den er nok midlertidig flyttet til et lukket moderatorforum..........så moderatorerne kan votere i fred

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Javel så?!

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#4
Aha...på den lumske facon.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#5
Det er fordi det er blevet fjernet!

Skriv til en moderator hvis du/i vil vide mere.......

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
I henhold til regelsættet er der ryddet op i denne tråd.
Der er indtil flere brugere der åbenbart har "glemt" sidste afsnit i regel nr.1

1. Dette er en privatdrevet hjemmeside, der er offentligt tilgængelig. Det betyder, at alle kan læse de posterede indlæg og melde sig til og selv postere, hvis man mener at kunne bidrage til debatten. Det er enhver brugers pligt at kende og følge det gældende regelsæt.

25. Klager over moderering og administration af VTF rettes direkte til administrator.

26. Debat omkring forummets regler og drift tillades udelukkende i "Members Only".

26a. Enhver form for diskussion omkring moderering eller moderatorernes arbejde (både positiv og negativ) vil blive slettet uden forudgående varsel. I disse situationer bliver der ingen personlige henvendelser via PM, mail eller anden form for kommunikation "bag linierne".
Kritik af moderering vil ikke blive kommenteret.
Vi har i moderatorgruppen fra tid til anden oplevet private meddelelser fra modererede brugere (og i nogle tilfælde også fra andre brugere), som har karakter af mere eller mindre ”personlig angreb” og tilsvining. Opstår den slags tilfælde igen, vil den pågældende afsender blive sat ”til afkøling” I en periode på 1-2 uger – dvs. få profilen låst – indtil man er faldet ned, og kommet til fornuft. Sådanne henvendelser vil ikke blive besvaret – da vi ikke længere vil bruge tid på at kommentere modereringer.

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#7
Hvad amerikanere ikke forstår ved vores ret til at bære våben er: Vi er en ganske lille del af befolkningen, som har tilladelse til at eje våben.. Cirka 3 procent af den danske befolkning har jagttegn. Dertil skal ligges et ukendt antal, som er er sportsskytter[Smile] Vi er under konstant pres fra myndighederne, som vil begrænse vores mulighed for at eje våben! Nogle af formænd, som er ældre årgang end mig, kan vel godt huske. Hvad der skete, da en person myrdrede 2 personer med kal. 22 hollowpoint for en del år sidden? Forbud mod salg af kal. 22 hollowpoint i mange år[xx(]
Vi er sårbare, så vi skal stå sammen.. Vise at vi er seriøse og vil være vort ansvar voksen! Vi har ikke en magtfuld lobbyorganisation, som kan holde hånden over os!
Misbrug af ulovlige, som lovlige våben, vil skade os
Svar
#8
Så skete det igen! En ny massakre i Usa[xx(]
Svar
#9
Ja, og endelig ingen kommentarer!!
H
Hogmeister
Svar
#10
Man kan kun undres[xx(] Men, igen våbenproducenterne gnider sig i hænderne efter sådan en episode... Salget af våben stiger jo![8)]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Ja, og endelig ingen kommentarer!!
H



Siger hvem[?]
Men gå efter bolden istedet for manden.
Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#12
Hvorfor ikke have en ordning ala den danske. Hvor man skal være aktivt medlem af en skytteforening, før man kan få tilladelse til at købe håndvåben? Det vil give mulighed for at se folk lidt an, inden de får lov til at købe.. Samt personligt fremmøde hos den lokale politistation for, at hente tilladelsen[Smile]
Batmandmorderen var jo allerede på den sorte liste hos den lokale skytteforening..[V]
Svar
#13
Jeg er ikke klar over om det var mig der lavede rav i den sidst[?] Får man besked om det hvis man er for strid[?]. Jeg håber ikke det var mig, jeg plejer ikke at blive personlig eller usaglig....[Smile]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#14
[/quote]

Men gå efter bolden istedet for manden.
Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
[/quote]
Jeg har fuldt denne debat omkring Aurora skydningen, men dog ikke kommenteret på den.



Dele af indlægget er fjernet med henvisning til regel nr. 26a:

26a. Enhver form for diskussion omkring moderering eller moderatorernes arbejde (både positiv og negativ) vil blive slettet uden forudgående varsel. I disse situationer bliver der ingen personlige henvendelser via PM, mail eller anden form for kommunikation "bag linierne".
Kritik af moderering vil ikke blive kommenteret.


Med venlig hilsen

Ran (Moderator)
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by deerdk

Hvorfor ikke have en ordning ala den danske. Hvor man skal være aktivt medlem af en skytteforening, før man kan få tilladelse til at købe håndvåben? Det vil give mulighed for at se folk lidt an, inden de får lov til at købe.. Samt personligt fremmøde hos den lokale politistation for, at hente tilladelsen[Smile]
Batmandmorderen var jo allerede på den sorte liste hos den lokale skytteforening..[V]



Fordi storste delen af amerikanere ikke ejer vaben til skytteforeningsbrug. Mener der er under 1 % som interesserer sig for organiseret sportsskydning.
Men jeg forstar godt hvor du kommer fra, og ville evt. selv have tankt sadan for 30 ar siden tilbage i DK.

Det er tragisk med disse meningslose nedskydninger, af fuldstandige uskyldige personer, som ogsa gor mig ked af det samt frustreret. Dog skal det sammenholdes med de tusindevis af personer, som pa lovligt vist redder deres eget samt familiens liv, ved brug af vaben til selvforsvar. Alt her i liver er vel en "trade off" nar det kommer til stykket. Vi accepterer jo ogsa biler korer folk ned hver dag, selvom mange kunne tage toget istedet, samt ambulancer kan redde liv osv.

Man skal forsta amerikansk kultur, for at ogsa forsta hvorfor vaben er en del af dagligdagen her. Mener at op til 38% af alle amerikanere f.eks. tror pa spogelser....I'm not shitting you !
Ogsa at et overvaldende antal, tror pa sammensvarelses teorier mod folket. Dette enten fra regeringen selv, eller udenlandske krafter de arbejder sammen med.
Mange af de fa venstreorienterede venner jeg har, som narmets er moderne hippier og "do-good'ers" har selv vaben, men interesserer sig ikke en dojt for dem, men siger blot "It's nice to have, one never know whats going to happen" osv. Sa meget er denne vabenkultur indgroet i dagligdags livet her.
Og sa skal man se pa landets storrelse og kulturforskel. Hvis en enelig kvinde bor langt ude pa landet, og maske 200 km. fra den narmeste politimyndighed, er hendes pistol mere vigtig end 911, nar doren bliver sparket ind.
Omraderne kan vare enorme og barske, og i mange tilfalde kan man do disse steder uden vaben....sa simpelt er det bare.
Sa der er lidt mere end ojet ser, nar det kommer til vabeneje her.
Uanset, sa kan jeg godt se dit synspunkt. Specielt lige efter endu en meningslos nedskydning af folk igen, og nar folelserne far frit lob.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#16
Virkelig god post Jess[Smile] Tænkte på, har i nogen krav on opbevaring af våben ovre hos jer? Her bliver vi jo retsforfulgt, hvis vi har tomme hylstre udenfor våbenskabet[xx(]
Svar
#17
Nej overhovedet ingen regler i denne retning. Mange har dog et pengeskab hvis de har born, eller bor i byer osv. Desuden skal du huske pa, at folk her bruger vaben til selvforsvars ojemed. Derfor er de ladte og gemt af vejen, men hurtigt i brug hvis nodvendigt.

Der er generelt meget fa regler udpenslet for alt muligt vedr. vaben her sammenlignet med ovrige lande. Eneste regler er kort fortalt hvordan man handler dem lovligt, hvem der ma besidde dem, hvor de ma anvendes og ikke anvendes.

Ja jeg har godt hort fra gamle venner i DK, hvordan alle regler vedr. vaben er blevet strammet meget op. Dette til stor frustration for mange, som aldrig kunne dromme om at overtrade dem, men nu er puttet i en situation, hvor man knapt nok ved man ma eller ikke ma. Og mange overtrader sma simple regler, fuldstandigt uden at vide det.
Loven er vel ogsa sammensat saledes, at nasten uanset hvem man er, og hvor meget man forsoger at overholde selv de mindste detaljer i lovgivningen, har myndighederne stort set altid noget pa een, hvis de virkeligt tager fat i enkeltpersonen.

Husker engang en skyttekammerat tilbage i 80'erne som sagde: "Der er dem der aldrig er blevet taget for noget...og sa dem der ikke er blevet taget endu....og sa dem der lyver omkring det.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#18
Hej Jess!

Har set, at der er nogle derovre. Som har små våbenboxe på natbordet.. De er på størrelse med en skotøjæske og åbnes med fingreaftryk[Smile] Smart og hurtigt i brug, samt holder de små i huset fra ladte våben..
Svar
#19
Hej Jess!

Retten til nødværge herhjemme er en underlig størrelse.. Har ikke omtalt der før og er heller ikke stolt af det[V] For få år siden blev mit barns mor og mig chikaneret af en psykisk syg person, som boede under os..
For at gøre en lang historie kort, så ender det med, at kan prøver at sparke døren ind hos os. For at gøre skade på mit barns mor.. Det hele ender med, at han får en røvfuld, grundet min træning i judo!
Kort efter bliver han anholdt af politiet. Han er tidligere blevet straffet for personfarlig krimminalitet[V]
Det er ikke rimeligt, at man ikke kan føle sig sikker i sit eget hjem! Det bør ikke straffes, hvis men forsvarer sin familie mod psykisksyge personer..
Svar
#20
Min personlige sikkerhed vedrorer kun mig og ingen andre ! Hvis dette indebarer brug af vaben...so be it. Har altid varet bevabnet. Var bevabnet i DK altid dengang jeg boede der ogsa. Fik heldigvist aldrig brug for det.
Kun meget fa personer ved jeg i det hele taget mener.... alt er efterhanden ligegyldigt.
Skal iovrigt snart forny medlemsskabet af Mensa.
As always best wishes

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)