Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aurora skydning. Hvor blev tråden af???
#72
Citat:quote:

Originally posted by dravis

@CP og flere andre ...

Helt ærligt så forstår jeg ikke hvorfor i er så mopsede over hvad 50GIJESS skriver om sine politiske overbevisninger? Ovenikøbet så mopsede at hans skriverier skal sammenlignes med "Kommandør Breiviks" manifest ... Er der overhovedet nogen her der har gidet læse hele den omgang ævl han skrev? (og derfor med rette kan skyde "Jess" de samme meninger i skoene?)

Dette er et privat forum, med et hold dygtige og utrættelige moderatorer, som sikkert har fået en "drejebog" for hvad de skal tillade af politiseren, selv i "off Topic", deraf følger at der IKKE er fuld ytringsfrihed på dette forum... Og det at et antal forum-skribenter bliver stødt på deres velbehagelige manchetter hjemme bag ligusterhækkens trygge rammer, det kan vel i bund og grund ikke være andre forumbrugere og moderatorernes problem?

Hvis moderatorerne mener at "Jess" skriver for meget højreorienteret agitation, så modererer de ham vel [Wink] (Eller skriver en lille "Heads up" kommentar... noget med at skrue ned for charmen ...)

Personligt er jeg nød til at give "Jess" ret i noget af det han skriver... Der er ganske rigtigt alt for mange i dette land der er "faldet i søvn" Man hygger sig med Weberen, bag ligusterhækken, og vælger at overse en hulens masse symptomer på at det IKKE går så godt her i lille DK. (Her mener jeg overhovedet IKKE at indvandrere, 2. G'er og Islamister er bare i nærheden af at være de største problemer.. Ej heller DF eller borgerlige SF'er ..[Big Grin])

Problemerne er meget værre og stemmer lidt med det "Jess" skriver... overalt i hele EU-ropa synker tingene langsomt sammen, og der er en udtalt "driven" mod begrænsninger i det demokrati, som f.eks. "CP" og "kenneth" besynger så højt ... men det nemmeste er at vende ryggen til og koncentrere sig om bøfferne på Weberen....[V]

Det "selvregulerende social-kapitalistiske system, som EU-ropa har troet på i mere end 30 år, er på vej til at gå i opløsning, og INGEN ved hvad de langtrækkende konsekvenser er! Dette system er afhængigt af en vækst, som er ved at bremse op, sammen med en drastisk ændring i befolkningens sammensætning (I 2050 vil mere end 60 % af befolkningen i EU og USA være over 60 år) Alligevel tonser vi videre uden at tage denne simple kendsgerning med i vores tankegang...
I 2050 er min yngste datter 46 år ... og hun har da allerede i mange år skullet forsørge mindst 2 pensionister uden egne opsparinger og pensioner ... Hvordan i alverden forestiller nogen sig at et sådant samfund skal kunne opretholde den så højt besungne "velfærd" alle snakker om... Hvis der til den tid kun er det halve antal mennesker til at producere noget overskud på betalingsbalancen?
Nåååå nej, men der sker jo ikke noget drastisk...
Æhhh .. hvad tror i der sker når et antal middelhavslande går bankerot, og ikke kan holde alle de fattige afrikanere fra at krydse grænserne .. Hvordan forestiller man sig at vi skal kunne blive ved med at betale de korrupte og uduelige magtmennesker i sydeuropa, deres overforbrug og regulære tyverier af EU-midler???
Jeg er IKKE paranoid, og jeg kommer nok ikke selv til at opleve noget "sammenbrud" i EU-ropa... men mine børn bliver nødt til at være parate. Forhåbentligt bliver det ikke nødvendigt med våben og pigtrådshegn. Men at gå rundt og tro at vi alle bare kan vende hyggelige bøffer på Weberen, og "nogen" ordner alt det grimme.. det køber jeg ikke, så heller blive beskyldt for alverdens ting...

Og lad så folk få lov til at udtrykke deres mening, og accepter at nogen har andre holdninger, uden at de nødvendigvis skal slås i hartkorn med den selvudnævnte "Kommandør"
Som jeg skrev i et andet indlæg.. hvis man er nødt til at kaste med pu-ha i en debat, så har man allerede tabt ...[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Det har intet med Jess’ holdninger og gøre. Som jeg tidligere har sagt, så kan man have nok så ekstreme holdninger man vil.

Jeg har også mine politiske holdninger, men pga. jeg er våbenhandler har jeg ikke lyst at udbasunere dem, da jeg ikke ønsker
at blive udstillet i et nyhedsmedie som en SF’er med interesse for selv fuldautomatiske våben eller en DF’er der er ultra fremmedfjendsk våbenhandler.
Derfor holder jeg mine politiske holdninger for mig selv.[Smile]

Jeg har dog aldrig lagt skjul på at jeg mener at man må have et hvilket som helst godkendt, når man først har bevist at man kan skyde (Jagttegn/SKV e.l.)
Og jeg finder det utopisk at man ikke må bruge lyddæmper. Det samme med semiautomatiske og militærlignende våben, man ønsker forbudt.
Jeg har solgt en del TRG-42 i .338LM på det sidste og hørte for nylig at en skytte havde fået afslag på en sådan riffel ….[xx(][xx(]
Mange der køber disse rifler er rigtig dygtige skytter og i mange tilfælde meget bedre skytter en den jæger, der køber 20 riffelpatroner en gang hvert andet år.

Lige netop der kunne jeg til gengæld ønske mig en stramning i jagtloven, der krævede at jægere som minimum skulle på en skydebane x-antal gange om året.
For jægeren er det levende vildt, der skydes på og man må derfor som minimum kunne bevise at man kan ramme.

Jeg ønsker dog ikke at alle og enhver skal have lov til at gå rundt bevæbnet i Danmark.

Det jeg har kritiseret Jess for er den måde han nedgør os danske skytter på.
Jeg tvivler ikke på at Jess er en dygtig skytte, men jeg kan ikke acceptere at han udbasunerer at han er bedre vidende en os andre.

Jeg har rigtig mange amerikanske venner og taler/mailer med mange dagligt idet at jeg importere store mængder ladeudstyr, våben og optikker fra USA.
Jeg er endda NRA medlem selv (NRA# 157060082). Men ingen af dem har nogen sinde udtalt sig på den måde som Jess.

Der er endda en højtstående ”retired” US Marine, der tit kommer på besøg her i Danmark og han betragter Danmark som hans andet hjem og som han siger: ”I love Denmark”.

Og hvis Jess ikke selv ved det, så var der altså professionelle våbenbrugere (ingen nævnt, ingen glemt), der fandt Jess’ våbenomgang i Danmark en tand for ekstrem.

Bor man i et land må man acceptere dets love uanset om de er rimelige eller urimelige. Det er jeg sikker på de fleste USA borgere også mener.

Kan man ikke acceptere lovene og ikke ønsker aktivt at blande sig i politikken for at få dem ændret, så kan jeg kun sige:
Pak kufferten og rejs hen til et land, der tillader at du kan udfolde dig som du ønsker det.

Det har Jess’ så også gjort og stor respekt for det.
Men jeg fatter så ikke at han stadig ønsker at beholde sit danske statsborgerskab. For som jeg læser det så er han flov over at være Dansker.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Beskeder i denne tråd
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af GT - 03-08-2012, 01:13 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af GT - 12-08-2012, 12:33 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af GT - 12-08-2012, 10:26 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af TSX - 12-08-2012, 10:48 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Klokker - 13-08-2012, 09:43 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af TSX - 13-08-2012, 09:46 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Klokker - 13-08-2012, 10:21 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af TSX - 14-08-2012, 12:28 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af n a - 14-08-2012, 01:04 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af n a - 14-08-2012, 01:27 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af n a - 14-08-2012, 04:04 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af n a - 14-08-2012, 10:00 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Rex - 15-08-2012, 12:07 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af ran - 15-08-2012, 11:01 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af n a - 15-08-2012, 01:14 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af CP - 16-08-2012, 01:23 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Rex - 16-08-2012, 04:55 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Rex - 17-08-2012, 05:13 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af TSX - 17-08-2012, 11:33 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af n a - 18-08-2012, 12:38 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af CP - 18-08-2012, 01:27 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af n a - 18-08-2012, 04:19 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Rex - 18-08-2012, 01:40 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af CP - 18-08-2012, 06:17 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Klokker - 26-08-2012, 11:14 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Klokker - 27-08-2012, 04:25 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Klokker - 27-08-2012, 08:17 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af Rex - 28-08-2012, 10:28 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af ran - 29-08-2012, 12:57 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af TSX - 30-08-2012, 10:22 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af n a - 01-09-2012, 01:22 PM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af CP - 02-09-2012, 02:27 AM
Aurora skydning. Hvor blev tråden af??? - af n a - 02-09-2012, 10:53 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)