Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagten i Sverige 012....
#1
Så er det vist ved at være tid til rygter, ammestuesnak, håbefulde forventninger osv. om bukkejagten i Sverige.

Jeg har hørt:

Småt med råvildt ca. 40 km nordøst for Växjö - og ikke alt for godt med grisene heller. Lidt noget shit, for det er ca. der, jeg skal jage[Wink]. Men det er naturligvis kun observationer fra naborevirerne, fordi vildtet flokkes om vores tårne.

/bundgaard
Svar
#2
Det tror jeg ikke kan väre rigtigt, jeg bor ca 74 km. NÖ for Växjö og her er der da så mange at der tales om det, men selvfölgelig er der da nogle kilometer imellem[Wink]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Det tror jeg ikke kan väre rigtigt, jeg bor ca 74 km. NÖ for Växjö og her er der da så mange at der tales om det, men selvfölgelig er der da nogle kilometer imellem[Wink]



Ved Virserum? Der kører jeg igennem, lige før min bukkejagt ...

Der er vi nødt til at nedlægge nogle stykker, da de træder blåbærrene ned ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Vi jagter 100km nord for växjö . Sidste år skød vi 17 stk råvildt på 2000ha og hos os der jager råvildtet i jagtlaget er der enighed om at råvildtbestanden klart er for opadgåend.og med den milde vinter vi havde sidst ,tror jeg der er grund til optimisme...#57430;
Grisene ser vi ikke meget til , måske fordi det er en ren skogsmark.

Støver.
Svar
#5
Hvis Støver er der, er råvildt bestanden nedadgående [Big Grin]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#6
Noget tyder på at der er lavet et "brohoved" i nærområdet.

Skulle vi lave et træf?[Smile]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Citat:quote:

Ved Virserum? Der kører jeg igennem, lige før min bukkejagt ...


Det regner vi også med at gøre, bare for at drikke "John Waynes" kaffe[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Og i skal være så hjertelig velkommen, bare gi en ca ankomst så kanelsneglene kan være færdige[Big Grin][8D]
Svar
#9
Vi satte advarselsskilte op med "JAKT PÅGÅR" ved vejene ind i vort område, med det resultat at bukkejagten blev spoleret af folk, der bevidst gik derind og sang/jodlede eller skreg Yee-Haa. Når vi var kørt hjem, blev tårne og hochsitze væltet omkuld.
Velkommen til Sverige.[Sad!]
Svar
#10
I det område hvor jeg bor mellem Ljungby og Värnamo er der masser af råvildt har en del medalje bukke gående så det tegner godt, svin er der masser af, så det er bare at skyde.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#11
Nå jeg skal en tur til Hörja i Nordskåne jeg kør den 14. tre dage og to dage meget tæt på Persdorp ikke ret langt fra Plastfabrikken.Jeg glæder mig som hvert år.

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by rolin

I det område hvor jeg bor mellem Ljungby og Värnamo er der masser af råvildt har en del medalje bukke gående så det tegner godt, svin er der masser af, så det er bare at skyde.

/Rolin



Er det området du har "søgt" jægere til herinde? Smile Eller er der flere områder?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
Det er også det område hvor jeg manglede folk til, der blev skudt 2 bukke hvor den ene er en mulig sølv, der blev set en stor buk mere men den var nok for snu så den lever endnu.
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#14
Rygterne viste sig ubegrundede.
Vi havde stadig brunst i området og der var god bevægelse i dyrene.
Vi fik 4 fine bukke - 2 mand.
Her er mine:

[IMG][Image: foto-3-1.jpg][/img]
[IMG][Image: foto-2-3.jpg][/img]

Begge skudt med 140 gr npt.

/bundgaard
Svar
#15
Flotte bukke Bundgaard! Hvor i landet er jeres område - blot for at sammenligne brunsten?

I vores område tør ved Oskarshamn var brunsten ovre weekenden før d. 16/8. Vi var dog optimistiske! De efterfølgende dage bød på en hel del elg og andre gode oplevelser, men generelt savnede vi, at se de store bukke. På turen blev der skudt:
1 keiler (130kg)
1 überleufer
3 bukke
4 ræve
Jeg selv står for 3 ræve og 1 buk (se nedenstående) alle skudt med 180gr TTSX. Alle rævene på 20-50 meter og bukken på 30 meter, så de lange skud blev det ikke til.
Den sidste morgen var der et vejrskift og det førte til den mest vildtrige morgen trods vi kun var 2 ud af 5 mand der kunne komme op af dynerne. Den ene morgen blev der set ræv, buk x2, elgko med kalv og 10-20grise.
[Image: 9A0AAACA-3703-4F2B-BF3F-44B2D6201266-434...FE227B.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#16
Vi jager ca. 20 km syd for Nybro.
Der faldt iøvrigt osse to ræve for min faders 308'er.

Tillykke med ræve og buk.

/b
Svar
#17
Området vi jager i er et rigtig dejligt og kuperet terræn

Onsdag aften så vi en rigtig god buk, og dér ville TFR gerne sidde næste morgen.

Både TFR og jeg havde gris for, men alle tre gange gik den hos naboen. Da jeg mødte grisen i skellet, vendte den og løb tilbage og 7 sekunder senere lød der et skud med kugleslag ...

Men det var som om hele råvildtbestanden nærmest gik under jorden, dette var de eneste to premierebukke vi nedlagde i Sverige i år

[Image: bukke-1.jpg]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#18
[Big Grin][8D]

Hæ hæ, skød selv en guldmedaljebuk for nogen år siden....

[Image: Guldbuk.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Er det ikke retur bukke, man kan se på benene at dødsstivheden er indtruffet.
[Image: bukke-1.jpg]
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#20
Flot Claxel, desværre måtte vi nøjes med en retur 6 ender om morgegenen på åbningsdagen og en gaffel og en spidsbuk om aftenen samme dag.[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)