Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linksskytte og "de gode råd"
#1
Hej Troldmænd,

håber at I kan hjælpe mig her. Jeg er links-skytte og der er ikke mange rifler på markedet synes jeg, så jeg har snakket med div. forhandlere der siger at det ikke gør den store forskel om jeg køber en "normal" riffel? Repeteringen kan jo sagtens læres hurtigt selvom jeg er "kejthåndet".

Vil gerne have en .308/30-06 (?)

Hvad er jeres erfaring, skal jeg vente på "riflen" eller købe en nu så jeg kan øve mig til riffelprøven.

Er det ligegyldigt?

Bosse
... og så er det snart 1. September - Hurra!

Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?
Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?
Svar
#2
Hej Bosse,

Der findes da mange fine rifler i venstre udfoersel. De stoerre jagtbutikker boer ligge inde med eller kan skaffe en med kort varsel. Du skal ikke hoere paa dem der siger du bare kan laere at skyde med en hoejre riffel. Det bliver aldrig det samme og isaer til drivjagt er det vigtigt at riflen falder perfekt. Find en anden butik med serioes betjening. Du skal naturligvis koebe en venstre fabrikeret riffel NU og se at komme paa skydebanen saa du er fortrolig med den naar du skal til proeve.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
De fleste seriøse laver linksrifler - nogen få som f.eks. Blaser er ambidextriøse, så de kan bruges af alle bare man skifter bundstykket til et links.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Min far er links skytte og havde i en del år skudt med mine højrehåndsrifler. Det var noget rod som han selv sagde, og til sidst fik jeg overtalt ham til at købe en T3 Hunter i 6,5x55 links. Det var han godt tilfreds med

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Bosse

Hej Troldmænd,

håber at I kan hjælpe mig her. Jeg er links-skytte og der er ikke mange rifler på markedet synes jeg, så jeg har snakket med div. forhandlere der siger at det ikke gør den store forskel om jeg køber en "normal" riffel? Repeteringen kan jo sagtens læres hurtigt selvom jeg er "kejthåndet".

Vil gerne have en .308/30-06 (?)

Hvad er jeres erfaring, skal jeg vente på "riflen" eller købe en nu så jeg kan øve mig til riffelprøven.

Er det ligegyldigt?

Bosse
... og så er det snart 1. September - Hurra!

Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?



Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej lad dig ikke overtale - find en links. det duer da heller ikke at skyde med en hagler som itte passer - vel?

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#6
Du kan lige så godt købe en linksriffel først som sidst....
Har du slået din pm funktion til?

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#7
Hej Alle,

tak for indlægene - joh, jeg tror dommen er temmelig klar: links it is.[Big Grin]

Jeg overvejer at købe en brugt riffel denne gang, da jeg hellere vil gå efter et godt mærke en have en jomfru. Mit krage gevær (17hmr) er nyt, men mht en riffel så kan jeg vel godt få en brugt fætter for 7000 inkl. optik, lyder det rimeligt?

Nogen steder I kan anbefale?

Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?
Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?
Svar
#8
Mikkelhund: OK, jeg er rookie. PM funktion? [:I]

Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?
Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?
Svar
#9
Private message. Det skal lige slås til og så kan man modtege private beskeder. Jeg har en linksriffel til salg.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#10
Jeg kender en linksmongo, der i 35 år skød med en riffel bygget til normale mennesker - og han repeterede faktisk hurtigere end mange andre på hjortebanen. For nogle år siden købte han så en linksriffel - og greb jævnligt efter den manglende ladearm på den rigtige side[Big Grin]

- men ingen tvivl. Er du links så kør links. Når der nu er opfundet hjælpemidler til den slags handicaps, kan man jo lige så godt bruge dem[Wink][Big Grin].

/bundgaard
Svar
#11
Hej Bosse.

Kik forbi http://huntershouse.dk/kat410-Rifler-Links/

Jeg har selv en Schultz & Larsen classic til 9000, og jeg har ikke et sekund fortrudt købet. Fald IKKE for fristelsen til at spare lidt kroner ved at vælge en højredrejet. Det kommer aldrig til at falde dig naturligt.

Tikka T3 er også en fin skyder, men den koster ca det samme som en S&L så der er der ikke meget at spare.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#12
Helt klart! Køb en links! Gerne en Tikka/Sako hvis du kan finde en til fornuftige penge og helst i kal 6,5x55 eller 308 så du også kan komme på skydebanen og få skudt en masse skrald af uden at blive ruineret[Smile]

Mvh Bjarne

Ps: Er selv Linksskytte
Mvh Bjarne
Svar
#13
Tommerup Jagt har også flere linksrifler på tilbud lige nu http://www.tommerupjagtogfiskeri.dk/view...age_id=131
Svar
#14
Tjaaaa .... OG ... Jeg er venstrehåndet... for det meste...

Jeg har aldrig ejet en "linksskyder" ... Forklaringen er simpel...

INDEN man "vælger side" på nogen form for skydevåben skal man undersøge hvilket øje der er dominerende ...

Har man som jeg et dominerende højre øje, skal man LÆRE sig at betjene et højredrejet skydevåben!!!! Det vil gøre ens liv meget lettere .... trust me! Så INDEN du vælger, så find ud af hvilket af dine øjne der dominerer...

Som min onkel engang sagde til mig, da han ville lære mig at spille guitar ... "du kan ligeså godt vende den om, hvis du virkeligt vil lære at spille "spade" er det du skal kunne med begge hænder præcis lige svært!" (Jeg valgte så at skifte til trommerne, og fik aldrig problemet, for der skal man bruge alle fire lemmer..)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Typisk set er Brugte linksrifler billigere, da de geniale krejlere har opdaget at der kun er 10% så mange kunder, hvorfor det pr definition må være sværere at få dem solgt.
Det er ihvertfald forklarringen hvis man vil sælge en linksriffel til en handler.
Svar
#16
Indlæg slettet

Kima/moderator
Peter B
Svar
#17
Køb en links, jeg startede med en alm, men skiftede så snart der var penge til det. X-bolt koster 7500 kr af ny.

243 win, 30.06, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#18
Hej Gentlemen,

tak for rådene. Jeg tænkte at jeg lige ville runde af og sige at jeg kørte til Skjern og købte en Sabathi .308 med 3-12x56 red dot, begge dele fra ny. Og... (fanfare): den er links. [Big Grin]

Tak for det, super fedt at man som ny-jæger har så meget opbakning herinde, selvom man ikke rigtigt bringer noget til bordet.[8D]

Bosse

Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?
Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Bosse

Hej Gentlemen,

tak for rådene. Jeg tænkte at jeg lige ville runde af og sige at jeg kørte til Skjern og købte en Sabathi .308 med 3-12x56 red dot, begge dele fra ny. Og... (fanfare): den er links. [Big Grin]

Tak for det, super fedt at man som ny-jæger har så meget opbakning herinde, selvom man ikke rigtigt bringer noget til bordet.[8D]

Bosse

Bosse

17 hmr - kødskade? Hvaffornoe' kød? Hvor... ?



Tillykke med den ny skyder![Smile] Så er det bare med at komme på skydebanen når du får den hjem og få brændt nogle (mange) skrald af.
Øvelse gør mester som det siges.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)