Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udboring af Baikal 70mm til 76mm
#1
Hej
Jeg har en Baikal OU 12/70 (ca. 5år gammel), men kunne godt tænke mig at anvende 76 mm. patroner. Jeg overvejer derfor et nyt våben, men er så kommet til at tænke på om den kan udbores til 76mm? Og så bruge de hårdtladede 76mm patroner som fx. Kent Faststeel 76mm, Federal 76mm og Remington Hypersonic 76mm?
Den er med udskiftlige indvendige chokes, dvs. den ene er rustet fast (½), men en sådan kan vel løsnes?
På forhånd tak.
Svar
#2
Hejsa.

Jeg ved at de fleste bøssemagere påtager sig sådant arbejde, såfremt at geværet er af en kvalitet, hvor de kan stå inde for sikkerheden.

Afhængigt af hvor du bor, så kan jeg anbefale bøssemager Ejner Kildegaard i Lemvig. (se hans kontaktoplysninger under bøssemagere udenfor VTF)

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#3
Hej Andrik
Hvor bor du ? Har en metode jeg godt kunne tænke at afprøve på den fastgroede choke. (skal koste gratis). Kan den ikke løsnes er 1/2 boring vel heller ikke den værste at køre med som fast boring - vel tværtimod.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
En 12/70 s/s baikal ij 42. Er den forsvarlig at bore op til 12/76 ?

Elgen
Elgen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)