Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Et hundeliv er slut.
#1
Som nogen af jer sikkert ved, så har jeg 2 Jack Russels. I hvert fald indtil igår.
Min gamle hanhund, Jack, var blevet 16½ år gammel og de kolde jagter og kampene under jorden med rævene havde sat sine spor. Gigten plagede ham allerede for et par år siden, men med den rette kost havde han det faktisk fint. Så sent som i sidste uge sprang han rundet som en hvalp på 1½ og jeg kunne knapt følge med.
Hørelsen forsvandt for et par år siden, men han lærte at følge mine håndbevægelser når vi var ude på tur. De daglige gåture blev kortere og middagssøvnen blev længere.
Ofte lå han og drømte om jagt, så der kom pibelyde og benene spjættede. Efterhånden kneb det med at springe op i min bedste lænestol, så han fik en ny kurv på gulvet lige ved siden af så jeg kunne nå ham.
Humøret var højt hos ham hele tiden og alle fik en velkomst når de kom ind ad døren. Tidligere kunne han høre når MIN bil trillede ind på gårdspladsen, men den tid var forbi.
Her på det sidste var han begyndt at snuble når han skulle ud af kurven eller over et dørtrin og de aktive perioder blev kortere og kortere.
Han havde egentlig altid mest lyst til at passe sig selv, men her de siste 14 dages tid var han begyndt at komme hen og læne sig op ad mit ben som en kat i løbetid. Tanken strejfede mig at han var begyndt at ane at enden var nær.

Da jeg kom hjem igår kunne jeg se at der var noget galt. Jack gik meget langsomt med sænket hoved og han havde tisset i sin kurv flere gange i løbet af dagen.
Min kone og jeg tog ham med udenfor og nu kunne vi at han ikke havde det godt længere. Gnisten i øjnene var slukket.
Jeg sagde til konen at nu er det vist tid.....
Så skal han lige have sit sidste måltid, sagde hun og gik ind og skal en pølse op i godbidder.
Jeg tog ham op på skødet og madede ham for sidste gang. Vi sad i den dejlige sensommersol en halv times tid, mens stakken af godbidder blev mindre og mindre. Som et urværk der tikker i stå.......

Da den sidste bid var væk fik han lov at trisse rundt i haven hvor han har gravet snesevis af huller i tidens løb. Nu er det nu og jeg aflivede ham hurtigt og humant. Min bedste kammerat nogensinde er død. Mens livet forlod kroppen logrede han med halen som om han ville vise mig sin hengivenhed.Da brød tårerne frem...........

Efter at vi havde begravet ham under hans tissetræ, gik vi en tur ned ad marken. Den samme tur som han glædede sig til hver gang vi skulle lufte ham. Solen skinner og pludselig får vi begge øje på en sky der fuldstændig ligner en Jack Russel ser ligger på ryggen og tigger om en kiks.
Jacks liv er slut og han kom hurtigt op i hundehimmelen.

Til minde om Jack. Jeg savner dig
--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Hej m@x

Tak for en smuk beretning, tror ikke Jack kunne ønske sig et bedre farvel.

Det er altid svært at sige "på gensyn" til en trofast jagtkammerat.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Smukt og "stort" gjort. Sidder med tårer i øjnene.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Tja det er jo det mest humane man kan gøre for sin bedste ven.
Svar
#5
Kære far.
Tak fordi du allerede i en ung alder var fremme i poterne, og fik overtalt mor til at stifte familie. Selv om mor var endnu yngre end dig formåede i alligevel at give os fire en god barndom.
Selvom jeg flyttede tidligt hjemmefra holdt vi alligevel kontakt.
Jeg husker især gravtræning , og vores rævekomsammen i forsamlingshuset.
Selvom vi begge havde halen højt når vi mødtes, glemte vi aldrig at vi var i familie.(næsten!)

Håber også at min menneskefar kan følge mig så flot til hundehimlen når det bliver min tur.

Kærligst Kvik
"Once upon a time in the West"
Svar
#6
Claus skriver om tårer i øjnene - også her.

Har selv en god kammerat der synger på sidste vers - håber på en værdig afsked.

Kondolerer !

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#7
Damn, får helt vand i øjnene af at læse det her... Men en flot og værdig afsked, håber jeg er Mand nok selv til at gi mine hunde samme afsked når den tid engang kommer.

R.I.P. Jack

Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#8
Puha. Det var en pæn afslutning.
Føler virkelig med dig. Det er aldrig nemt at skal sige farvel til sin jagt kammerat. Har selv haft en Jr terrier som min bedste jagt boddy, savner ham sku hver dag, selvom at der er kommet en ny hund til.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Lidt mindre sol over Brobøl. Mange hilsner og klap på skulderen herfra.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#10
Min dybeste medfølelse til dig og konen,og mange tak for din fine måde at sige farvel til Jack på, det du lige har gjort er nok det aller sværeste en mand kan gøre, men du er en rigtig mand Max, et kvalitetsmenneske som jeg sætter stor pris på at have lært at kende, og håber at du føler en vis stolthed over den den for dig så naturlige handling, at hjælpe Jack herfra på en værdig måde,jeg ønsker dig alt vel fremover.
Vi er mange der føler med jer.
Svar
#11
Hold da op... Sidder og småsnøfter lidt over denne beretning.. Jeg havde ikke selv magtet at gøre som dig, men stor respekt for at din beslutning... Sikken smuk beretning om dit sidste farvel til en trofast ven....
Gode tanker og klap på skulderen i din retning herfra...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#12
Hej Max.

Føler med dig, og kan ikke lade være med at tænke tilbage på, da jeg måtte aflive min egen gamle labrador, Bella.
Flere år efter måtte jeg tage mig i at ville lufte den om morgenen, hilse på den, når jeg kom hjem, og ville fylde vand i vandskålen m.v.

Mærker at du har haft en godt liv med hunden, og den fortjener helt sikkert at du mindes ham.

Tanker her fra Nordkysten - Gilleleje - Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#13
R.I.P Jack

Føler med dig

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#14
Jeg sidder her i jagttårnet med vand i øjenene efter at have læst om den meget værdige afsked. Måske blev jeg endnu mere berørt fordi jeg netop har fået en lille KLM. De kære hunde får en helt særlig plads i vores hjerter og efter så lang tid må tabet af en god ven virkeligt kunne mærkes.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Jeg føler rigtig meget med dig. Han har haft mange gode år er jeg overbevist om uden at kende ham.
Måtte desværre den samme lange vej for 3 uger siden med min desværre kun 4½ år gamle lab pga et akut nyresvigt. :-(

Du må som jeg ud og have fat i en ny.

Et hus uden hund er som en jæger uden gevær.

Sometimes giving someone A second chance
is like Giving them an extra bullet for their gun,
cause the missed you the first time...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#16
1000 tak for jeres opbakning. Det gør dagene lidt lysere.

Min opgave er nu at overbevise konen om at en ny hvalp er rette medicin.
Sådan helt tilfældigt går weekendens køretur liiiige et smut forbi for at snakke med en bekendt - nååårhh har din hund hvalpe nu - det vidste jeg ikke [Wink][8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Det nummer har jegt haft held af, det var en Lab. - konen kørte min bil hjem, hvalpen og jeg nød turen. (han sad på mit skød[Smile])

Det var en mandag, efter en 40'års fødselsdag om lørdagen hvor en af gæsterne invitere til at se hans udsigt. [:I][}Smile]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

1000 tak for jeres opbakning. Det gør dagene lidt lysere.

Min opgave er nu at overbevise konen om at en ny hvalp er rette medicin.
Sådan helt tilfældigt går weekendens køretur liiiige et smut forbi for at snakke med en bekendt - nååårhh har din hund hvalpe nu - det vidste jeg ikke [Wink][8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Jeg kondolere af hjertet, det er det værste ved at have hund.
Ovenstående kender jeg godt :-D.
Glæder mig til at høre hvordan det ender?

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#19
Ja det er ikke for intet at du bliver kaldt Broböl räven[8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)