Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
In the Moment of Truth !
#14
Folk der siger, at det ikke drejer sig om at vinde, men blot deltage og have det sjovt i konkurrencer, har ofte aldrig vundet noget seriost !
Har man forst vundet en storre skydekonkurrence, er der ingen vej tilbage og interessen for at vinde flere stiger. Desuden er det ogsa endu sjovere at skyde konkurrencer og vinde dem pa samme tid.

Jeg skyder kun den slags konkurrencer der virkeligt har min interesse. Dette som regel de mere actionpragede slags som IPSC,IDPA,ICORE,Steel, Pins og Bianchi Cup. Tilmeldte mig tidligere ovrige skydeformer, men hvis det ikke er lysten der driver varket, bliver motivationen og forberedelserne ogsa derefter.

Ja ok, der er vel mange der bare skyder for sjovt. De forbereder sig sjaldent godt, og har ingen planer om at vinde noget. Tror mange gor det, sadan bare for at komme lidt hjemmfra og glemme dagligdagens trivialiteter.

Personligt starter min konkurrence i det ojeblik jeg tilmelder mig. Udover tilmeldingsgebyret som nemt kan komme op pa $300, er der ofte en lang rejse, hotelophold og sommetider lejebil osv. Sa man kan sige det er lidt af en investering.

Hvis jeg ikke kender reglerne 100 % satter jeg mig ind i dem, som nu om stunder kan findes pa websiderne. utroligt mange skytter overser denne detalje, hvilket kan fa store konsekvenser pa selv stavnedagen.
Som alle seriose skytter, genlader jeg al min konkurrenceammo. Ikke kun for at spare penge, men endumere for kvalitetens skyld. Hjemmeladet ammo sikre bedre pracision, palidlighed i vabnet og den anslagsenergi eller power factor man skal have.

Hver eneste patron bliver fremstillet med omhu. Alle fanghatter er checket for korrekt indhold, inden de anvendes. Under ladeprocessen sikrer jeg mig at hylster har korrekt mangde krudt i sig. Mens projektilerne isattes, kontrolleres kvaliteten af samme. Patronlangde og enten roll/taper crimp checkes konstant mens genladningen foregar.

Herefter kammercheckes hver patron i pistoler, eller full moon checkes ved brug af revolvere. Sa bliver ammo'en chronograferet for korrekt hastighed. Pracisionen kontrolleres og vabnet indskydes pa 25 m. afstand. Trafbilledet dobbeltcheckes ogsa pa f.eks. 10, 35 og 50m. lidt afhangigt af stavnets art og krav.

Vaben og udstyr skal ogsa have hele turen, men traning op til konkurrencen, som nemt kan vare 3-5K skud ugen inden, vil selvfolgelig automatisk checke dette. Uanset, sa renses vabnet lige inden afrejsen, og her efterses alt vedr. vabnets mekaniske funktion en gang til.

Ved ankomsten til konkurrencen, sikrer man sig, at man er registreret korrekt i sin division og klasse. Laser diverse opslag vedr. selve konkurrencen og evt. andringer af enhver art. Skader heller ikke at sporge de ovrige skytter, om der skulle vare nogen andringer eller blot interessante nyheder om noget.
Er der allerede mellemreslutater, er disse ogsa vard at studerer lidt. Ankommer altid i god til, saledes man ikke foler sig stresset over noget. Som regel er der ogsa en slags briefing af nyankommende skytter, som man skal deltage i.

Mens stavnet star pa, og jeg ikke selv skyder under pauser, gar jeg rundt og studerer de ovrige konkurrenter. Noget man kan lare en del af gennem tiden. Lader mig dog ikke presse af dem der er dygtigere end en selv, men holder mig blot til min egen plan.

Har efterhanden gjort dette i over 25 ar. En ting jeg har lart med tiden er, at man forst skal lare at vare en god taber, inden man kan blive til en god vinder.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Beskeder i denne tråd
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 16-08-2012, 10:25 AM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 16-08-2012, 07:47 PM
In the Moment of Truth ! - af HappyNanoq - 16-08-2012, 08:01 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 16-08-2012, 08:40 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 17-08-2012, 06:15 AM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 17-08-2012, 06:00 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 18-08-2012, 08:29 AM
In the Moment of Truth ! - af rydstrøm - 18-08-2012, 12:20 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 18-08-2012, 06:36 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 22-08-2012, 06:54 AM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 03-09-2012, 11:01 PM
In the Moment of Truth ! - af yeti - 03-09-2012, 11:15 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 04-09-2012, 07:30 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 05-09-2012, 07:42 AM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 06-09-2012, 12:12 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)