Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
New Zealand --- 2013
#1
Hejsa!

Medio Februar skal jeg rejse til NZ på jagt sammen med 2 kammerater.
Vi regner med at rejse retur medio Marts, og får altså en lille efterårs-måned dernede.

Jeg modtager gerne gode råd om flyveturen derned og tilbage!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#2
Medbring rigeligt læsestof......

--
00
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#3
Jeg var i NZ en måned fra Februar til Marts og det var genialt.

Et fif til flyveturen er når I tjekker ind, så spørg om det er muligt I kan få pladser på en række der er lige efter en nødudgang pga. I har lange ben. Der er væsentlig mere plads til jeres ben og det er guld værd især på den lange strækning mellem Dubai og Sydney / Melbourne. Vi fik det og det var genialt.

I Dubai lufthavn hvis I har en længere mellemlanding kan man leje et hotelværelse på timebasis til OK penge. Så kan man tage et bad eller en lur mens andre går og shopper eller får noget mad. Hvis I ikke vil de findes der i enden af Hangar 2 nogle ekstra lange stole / sæder der er ganske fornuftige at sove i, men man skal være hurtig.

Beretta Silver Pigeon 12/76

Ønskeliste
Sako 85 Bavarian .308 W

AK-47. The very best there is. When you absolutely, positively got to kill every motherfucker in the room, accept no substitutes.
Beretta Silver Pigeon
Sako 85 Bavarian .308 W

Svar
#4
@"Memphis"

Heldigvis er jeg af helt normal højde, og det samme er den ene makker jeg skal have med,, men den tredje mand er tæt på 190, så måske kan vi bruge ham som argument ved check-in [Big Grin]

Jeg er også en af den slags der kan sove næsten hvor som helst og når som helst, så jeg klarer mig nok...

Hvilke fly-selskaber fløj du med? brugte i et bestemt rejsebureau?

Hvilken rute fløj i fra DK?

Hvad med våben? Nogen råd eller erfaringer?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Jeg har rejst med British Airways til ChristChurch. Sønderborg - København - London - Los Angeles - Auckland - Wellington - ChristChurch.
En tur på 40 timer [xx(] så extra benplads er rart, men de fleste flyselskaber tager xtra betaling for de sæder ved nødudgangen. Sidste tur til USA gav jeg 400,- xtra hver vej. men de er givet godt ud.
I mit tidligere job som indvendig svejser af lukkede beholdere udviklede jeg min ringe størrelse og let klaustrofobi. Så jeg betaler gerne xtra for at kunne rejse mig og strække mine korte ben når jeg vil.[Smile]

Våben over Singapore kan være et mareridt. Derfor rejste jeg den anden vej rundt om jorden.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Vi rejste med Emirates, som fungerede ganske fint. Dygtigt personale og fly der afgik til tiderne. Rejsebureauet var Jysk som stod for billetterne og den CamperVan vi lejede. Der glippede det dog for dem, da vi skulle afhentes af CamperVan firmaet FØR vores fly landede. Det resulterede i en ekstra overnatning i Christchurch som Jysk uden brok betalte for.

Vi fløj: Billund -> Amsterdam -> Dubai -> Bangkok -> Sydney -> Christchurch

Normalt flyver man: Billund -> Amsterdam -> Dubai -> Sydney / Melbourne -> Christchurch / Auckland

Men vi var for sent ude, derfor skulle vi forbi Bangkok.

Heldigvis er jeg af helt normal højde, og det samme er den ene makker jeg skal have med,, men den tredje mand er tæt på 190, så måske kan vi bruge ham som argument ved check-in

Havde ingen våben med da det var med kæreste og ikke en jagtrejse. Du kan dog glæde dig helt vildt. New Zealand er det mest fantastiske land i hele verdenen og jeg flyttede gerne dertil i dag hvis jeg fik tilbuddet.

Beretta Silver Pigeon 12/76

Ønskeliste
Sako 85 Bavarian .308 W

AK-47. The very best there is. When you absolutely, positively got to kill every motherfucker in the room, accept no substitutes.
Beretta Silver Pigeon
Sako 85 Bavarian .308 W

Svar
#7
Glemte at sige at "Maui campers" havde en topdollar service og de hjalp os da vi var involveret i et trafikuheld (venstrekørsel [xx(])

http://www.maui.co.nz/

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
...mange gode råd .. Tak!

@M@x .. Venstrekørsel bliver forhåbentligt ikke et problem, jeg har boet 4 år i England (dog mest MC kørsel)

Vi håber på at have råd til at leje en passende 4x4, campervan gider vi ikke, da vi alligevel skal have telte o.s.v. med ... De korte perioder mellem selve jagtturene i bjergene, trænger vi nok til hotel-seng og brusebad...[Big Grin] Vi har desuden et par bekendte vi kan bo hos også.

Jeg vil forsøge at lokke de to andre med ud at fiske lidt ... selvom det koster lidt knaster ...[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Så er billeterne købt og betalt:

Afgang d. 13/2 .. retur d. 17/3 --- 2013

"Emirates" Kastrup - Christchurch via Dubai og "teknisk stop" i Bangkok og Sidney.

næsten 1 måneds jagt og vildmarks-tur i det tidlige efterår.[:p]

Så nu er der gang i diskussionerne om udstyr, vægt af samme, våben og jagtområder...
[Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Hej Dravis

Så krydser vi måske hinanden - jeg forventer afrejse fra Danmark den 11. marts..[Smile]

Hvad skal i jage?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#11
@dravis..

Hvad regner du med sådan en tur koster ? Jeg og et par kammerater er også voldsomt interreserede i at prøve det. Umiddelbart vil jeg gerne lave det som backpack tur hvor vi netop camper ude i naturen og så jage selvom der nok ikke vil være ligeså meget vildt på den frie vildtbane, som på privat jagtrejser.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#12
Singapore Airlines hvis du ikke har våben med. Ellers ville jeg rejse med Singapore Airline og få en plads nede bagi da der oftest kun er 2 sæder pr. række og det giver lidt mere plads fremfor at side 3. Ellers er en nødudgangsplads som Memphis siger en god ting.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
@Boryx..

Vi skal jage Tahr, Gemse og kronvildt.
(og måske nogle store fisk [:p])

Vi overvejede tidspunktet meget, men er lidt hegnet ind af den ene person der skal med, han kan ikke ret godt undværes længere end til midt Marts.

@Barebow ... Jeg har lagt et budget på ca 35 - 40 KKr.. incl. fly.
Vi lejer en 4x4 og køber pas til DOC hytterne.
Vi har et par kontakter dernede der måske kan pege os i den rigtige retning.

Mine to makkere har været der på jagt før, i nationalparkerne og vildtet er ikke tæt, man vi er hverken trofæ eller "kvantitets" jægere, så vildmarksturen tæller lige så meget som antallet af nedlagte stykker vildt. Trofæer regner vi ikke med.

For mit vedkommende er det også for at afprøve mine evner på lange skudhold.

Vi er alle på den "forkerte" side af de 45 år, så vi kender forhåbentligt vores begrænsninger m.h.t at vandre med for meget oppakning [:I] derfor har vi også afsat penge til helikopter-ture.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Så kom vi tilbage til vinteren i DK....[xx(] Efter at have oplevet 4 uger i den værste hedebølge og tørke New Zealand har haft i mands minde!!!

Vores første erkendelse blev: "No country for old men" at jage Tahr og Gemse i bjergene i 25 graders varme i over 1100 meters højde...

Meeen ... det lykkedes alligevel ...
[Image: Chammy-4_zpse9669caf.jpg]

Denne lille Gemse faldt for en 120 grains TTSX på den betragtelige afstand af ...... 58 meter [Big Grin][^]

Efter en lang tracking langs en Gletcher-elv i bunden af Hopkins Valley, gik den op gennem en rock-gulley og lagde sig i skyggen under en stor sten... (25 graders varme!!!) Jeg så kun de friske spor på vej op, og gik ude på kanten af den udtørrede strøm. På et tidspunkt tænkte jeg: Jeg kigger lige ud over kanten ... og der lå den... under stenen ... mindre end 60 meter væk ...

[Image: Chammy-2_zpsb1e377c5.jpg]

Senere blev skudafstanden lidt længere .....

[Image: Thar-1_zps1331b851.jpg]

Denne lille Thar faldt næsten i skumringen, skudt med samme kugle, på en afstand af 540 meter i lige linje, men ca 28 grader opad... Heldigvis havde jeg oceaner af tid til at regne og måle og klikke ...

Turen op for at hente den og fotografere måtte vente til næste morgen, og tog ca. 5 kvarters klatring opad...[B)]

Vi fløj ind til bunden af Hopkins Valley med "Heli-line" fra Glentanner Station og boede i "Erceg Hut" i 7 dage.

Senere fløj vi med "Sir James Scott" (en af de mest erfarne Heli-folk på vestkysten) ind til "Horace Walker Hut" som ligger mellem Horace Walker Glacier og Douglas Glacier, i et af de mest utilgængelige og fantastisk rå bjergområder i NZ.. Her burde det have været koldt og næsten konstant regnvejr... men det var det ikke, det var køligt og solrigt/overskyte hele tiden og ikke en dråbe regn... HELT forkert... og ikke befordrende for jagten ... vi så masser af Tahr, men kun meget sjældent på skudhold... og kun i 1 - 2 timer inden det blev mørkt...

Vi kørte 1700 km i en 16 år gammel V8 Landrover Discovery (uden et eneste sammenbrud [:0] ) og fik set nogle få % af sydøen ...
En fantastisk tur... alt i alt.. Vi anbefaler!!!!
Men: Vil man jage Tahr på egn hånd dernede... så skal man have Kiwi-ben!!! Tyndbenede danskere på omkring de 50 skal stå særdeles tidligt op om morgenen for at få ram på dem ... og det er en meget stor fordel at kunne ramme på MEGET lange hold... [Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Tillykke med alle oplevelserne, jer er missunderlig, må jeg inddrømme.

Men det var nok lidt sjovere, hvis rejsen ikke var så lang. Gik turen i øvrigt efter planen?

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#16
Tilykke Frank. Vis nogle flere billeder.... bitte.

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
#17
Velkommen hjem.

Kan du poste billeder eller lave et slide show/power point.

VH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#18
Hov, der mangler specifikationer på våben og optik!

I øvrigt lyder det som en fed tur.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#19
Det lyder som en super tur. Meeen tager din nærrighed ikke overhånd, når du skyder flere dyr med samme kugle[8D][8D][Wink], det må da være den ultimative genlader[B)][Wink]
Svar
#20
Ok,, Samme kugle... æææhhh altså: samme fabrikat, model og vægt (og samme LOT)

Grej: Sako L691 med Shilen snotblød rusttræg "Select Match" (på den anden side af 3000 skud ... ) 64 cm lang ..
Skæfte: Bell&Carlsson Glasfiber.

Kaliber: 6,5xKedelig ...

Ladning: 50 grains MRP bag en 120 grains TTSX... (Måske nok en lidt "lun" ladning.. men meget præcis ... [:I])
chronograferet til lidt over 910 m/s

Optik: Swarovski Z6 2,5-15x56 BT
Montage Leupold PRW

Vurdering af grej ...

Riffel -montage og kikkert: Ganske enkelt suverænt kram .. trods umådeligt mange tæsk: støv, slag og fugtighed, sol og varme.. Ingen ændringer i træfpunkt ...

Andet godt grej:

Toppen af poppen: JetBoil Sol Titanium koger ... Virker hver gang, er let og pakkes sammen med en 100 grams gasdåse .. samlet vægt under 500 gram. med indbygget piezo tænder ..

Garmin Fenix GPS ur ... Så ved man altid hvor man er, hvor man har været, og hvor man skal hen ... og hvad klokken er ... præcist.. og hvilken retning er nord .. og hvornår solen står op og går ned, og barometerstanden og højden over havet .. og temperaturen (også eksternt, hvis man har den trådløse føler[Big Grin]) Og man kan blive vækket på 16 forskellige tider på døgnet, eller ugen. . med eller uden vibrator eller lyd ...[Big Grin][^]

MSR Carbon Reflex 2 .. 1,5 mands telt .. 1,7 kg i alt...
Jack Wolfskin Gossamer 1-mands -bivuak-agtigt telt ... kan slås op på under 2 minutter, og tåler en masse tæsk..

Härkila vendbar fleece med blaze camo på den ene side og grøn på den anden ... = dejligt men dyrt ...[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)