Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvad er en fair pris for sako 85 ?
#1
mojn .
en kolega er blevet tilbudt en brugt sako 85 cal. 30 06 med en 2-10x56 trijicon i en optiloc montage med fingerskruer.
riflen ser ok ud og er velskydende.
jeg kender ikke sættets alder.
hvad er en fair pris for både køber og sælger ?

Mvh LWL
Svar
#2
Ny priser er ca.(DK):
Riffel: 13.000,-
Kikkert 9.000,-
Montage: 1.000,-
Ialt 23.000,-, så en brugt pris på 13-15.000,- vil vel være OK?
Svar
#3
Helt enig - ikke over 15.000.

Jeg syntes desværre ofte man ser brugte våben til salg fra private til alt for høje priser. Et eksempel jeg for nylig har set er en brugt sako med en god kikkert på DBA til ca. 10000. Umiddelbart er prisen måske ikke skræmmende, men samme riffel - også brugt - med en tisvarende kvalitetskikkert er til salg ved Korsholm for 8000 kr.

Udover de 2000 kr. i forskel, så har Korsholm haft deres riffel efterset af en bøssemager og vurderer, at der er min. 75% tilbage i piben - og giver 5 års garanti.

Ved den private er der 0% garanti.

Når man sammenligner brugte priser mod nypriser, skal man også lige huske, at der er tale om listepriser, som man - ihvertfald vest for broen - ofte kan få slået 15-20% af. Det vil sige, at hvis du køber et brugt våben til 80% af nyværdien, så har man faktisk betalt for et nyt våben, men fået et brugt uden garanti.

Når man handler skal man også lige huske, at skal den private sælger sælge sit våben til en butik, så er det helt andre priser (lavere) man kan få.

Jeg taler ikke imod køb ved private, tværtimod. Jeg syntes bare priserne skal være realistiske.

Mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)