Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
308win til 358win erfaring
#1
Hejsa alle

Er der en som har erfaring med at omforme 308win til 358win? Hvilken hylster er de bedste? Der er jo lidt mere gods i et Norma hylster end i et ppu hylster.

Hilsen

Egelund
Svar
#2
Bruger selv lapua .308 hylstre til .358 de giver ikke den fortykkelse i halsen( doughnut) som norma kan gøre grundet mere gods i skulderen. Mvh
Svar
#3
Norma = fortykkelse i halsen (doughnut) Det er også det jeg har oplevet.
Svar
#4
RCBS laver en "dorn" til deres hylster-hals-afdrejer med et skær på, så en eventuel "doughnut" fjernes indvendigt.

Det bruger jeg altid, når jeg omformer hylstre. Ved "neck-up" som 308 - 358 jo er, behøver man ikke trimme halsen udvendigt, den bliver jo tynd nok i forvejen, men ved "Neck-down" er det næsten altid nødvendigt.

Man kan også bruge en løs "inside neck reamer"

Personligt mener jeg at "Neck-down" som oftest er bedre end "neck up"

men det er nok ikke så nemt at finde et hylster der er nemt at lave Neck-down på til 358W

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Hej . Jeg bruger Remington 308 hylstre , virker problemløst i en Lee die . Norma dutter ikke , for meget gods i halsen , kugler kan ikke sættes i uden at krølle hylsteret !

Hilsen A-bolt
Svar
#6
Hvad bruger i af projektiler til 358Win ?
Svar
#7
Til jagt bruger jeg kun Sierra GameKing 225 grs.

Jeg har brugt den til en enkelt hjort, ca. 20 stk. råvildt og 15 grise fra 30 til 170 kg - den har givet gennemskud hver gang til nu, men de tungeste er heller ikke skudt på langs af kroppen.

Jeg har skudt et enkelt stk. råvildt hvor der nærmest ingen ekspansion var, der var kuglen gået mellem to ribben både på ind og udgang.

Jeg har også prøvet Hornady´s 180 grs XTP revolverkugle, den kan sagtens bruges til at træne med - har aldrig prøvet den på vildt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)