Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nkt fuldkappet til ræv ?
#1
jeg har lige skiftet 6,5 piben ud med nktèn ,og indskudt . Så er vi klar til hjortebanen i næste uge . nu er spørgsmålet så hvordan vil en ræv reagere på en 16 grams jagtmatch .bliver den på stedet eller skal jeg forvente en hvis flugtafstand ? Eller er det klogere at nuppe 308eren med de små bløde hornady kugler ? rævene plejer at komme langs skovkanten , så det kan let blive lidt bøvlet , med selv en kort flugtafstand ?

Mvh LWL
Svar
#2
Ræven vil acceptere nederlaget, og blive på stedet - hvis du rammer [Wink]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#3
Du kan være rimelig sikker på at kuglen til en hvis grad river skindet op på udgangssiden og bliver ræven på stedet, da indvoldene tager skade af det.
Svar
#4
Ja... ræven bliver på stedet, det eneste der ikke gør det er rævens indmad [Big Grin] [Big Grin]

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#5
Men vær opmærksom på om den går væsentligt anderledes en dem du normalt skyder med. Ræven er ikke så stort et mål så man skal ikke skyde ret meget under/over for at lave en anskydning

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Tja.

De ænder, urfugle og hare jeg har skudt med jagtmach fra min 9,3er, har ikke taget skade.
En hare skudt med den har bare et hul tværs igennem, det er ca samme skader som en 22 magnum med fuldkappet.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)