Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad krudt, fænghætter til 223 rem?!?
#1
Hej
Jeg skal til og lade noget til min lille ny, remington LTR 223 rem piben er 1/9 tvist,
Jeg havde i tankerne og bruge sierra GK 65gr, men hvad fænghætter samt krudt skal jeg bruge?!!... Norma 201,VV n-135, rhino 11?!?!?!!!, eller en anden, samt Ladedata ville være super

LilleLars
LilleLars
Svar
#2
N 135 plejer at fungere godt, evt N140.
Ladedata, så prøv at se på Vithtavuoris hjemmeside.

Littlebear
Svar
#3
Jeg har 3 rifler i .223 med 8" og 12" stigning. N133 er perfekt til kugler op til 60 grs og N135 til dem over 60 grs. Jeg bruger dog N133 til det hele da denne krudt har 100% forbrænding og fin præcision.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Hej
223 er også en ny kaliber for mig...
Bruger cci 400 fænghætter og har lavet to forskellige stk. ammo.
Den ene er Nosler partition 60 grains ladet med 24,6 grains Norma 201 krudt,som er testet færdig på banen og har et meget fint skudbilled men jeg mangler at få den afprøvet på råvildtet på den frie jagtbane.
Den anden er Sierra game king 65 grain som er fodret med Norma 201 med 23,6 grains,fint skud billed og har pt. to bukke på samvittigheden,en på 70m og en på 140m, død i knaldet.
Riflerne er Remington 700 vtr 9" stigning og Sauer 202 10" stigning.

Mvh Sniper2
Svar
#5
Mange tak for budene:-), jeg har købt sierra game King i 65gr og norma 201, men min pusher havde ikke flere CCI 400 på lager så jeg fik nogle remington small rifle primers i stedet!!

Jeg har også købt nogle 62gr FMJ projektiler, som skulle være "kasseret" af forsvaret, nogen der kender/har ladet noget med dem?!!, for så ville lidt Ladedata være super!!:-)

LilleLars
LilleLars
Svar
#6
Hej, jeg har jo købt norma 201 til og lade til .223, men syntes at jeg kan se i QL at VV n-130 ville have bedre forbrænd af krudtet!!, ville det være bedre og få det i stedet for norma 201??

kuglerne er:

- 55gr Speer Spitzer
- 62gr FMJ millitær
- 65gr Seirra Game King

LilleLars
LilleLars
Svar
#7
N133 er super

--
00
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#8
ok, men hastigheden falder ca med 40-50m/s ved 100% fyldningsgrad af krudt!!... er der nogen som ved om man ikke kan page-cut billedet fra QL??. så kunne jeg jo vise det her?!!...

LilleLars
LilleLars
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by lillelars

Mange tak for budene:-), jeg har købt sierra game King i 65gr og norma 201, men min pusher havde ikke flere CCI 400 på lager så jeg fik nogle remington small rifle primers i stedet!!

Jeg har også købt nogle 62gr FMJ projektiler, som skulle være "kasseret" af forsvaret, nogen der kender/har ladet noget med dem?!!, for så ville lidt Ladedata være super!!:-)

LilleLars



Dem fra Rex? Har købt men ikke ladet endnu - nogen der har gode data ? Rem. hylster, tikka T3 8" twist ??

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#10
Hej Mini, har også købt men ikke ladt i nu!!...hehe... men har hørt en skulle have meget gode erfaring med dem ang præsion!!,

LilleLars
LilleLars
Svar
#11
Har også bestil lidt fmj kugler fra rex.
Er der nogen som har ladet dem...?
Og hvad synes i om dem, med henhold til præcision.
På forhånd tak.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#12
jeg lader 55gr kugler med både n 130 og 133.sierra game king 65gr med 24gr norma 201. har prøvet med de der 62gr nato projektiler men har opgivet, lige meget hvordan jeg lader dem spreder de for meget. skyder med tikka t3 8" twist.
Svar
#13
Jeg har kun lige forsøgt en enkelt ladning indtil nu.
3 skud 21 mm, tror nok at jeg skal få dem til og skyde tæt.
Men ellers kan jeg nu nok leve med lidt spredning nu når de er så billige.

vildsvin i Danmark, JA tak

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)