Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
P M/49
#1
Ved nogen hvad der skal ske med forsvarets ca. 16.000 stk. Neuhausen pistoler ?

Er det en politisk varm kartoffel ? Er nogen beslutningstagere, overhovedet bekendt....ja eller kvalificeret til beslutninger, eller potentiel vardi over lageret ?

Den gamle erstatningpris for at miste en, var vist omkring 684 kr. Maske forsvarets ville salge allesammen for 1000kr. pr. stk.

Skal de lide samme dod som Madsen, Garand, PPK og karabinerne ? Som SF vist fik stukket en kap i hjulet for, over deres evige drom om en bedre verden uden vaben !

???

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#2
De er vistnok blevet "lagt på lager" ....Eller smidt i ovnen [V]

Danmark har i maaaaange år haft en lovgivning der forbyder export af militær-våben, og selvom der vist blev gjort nogle forsøg på at "civilisere" de Neuhausen'er så gik det vistnok i vasken ...[V]

Jeg ved ikke så meget om det, men der er nok andre der ligger inde med mere konkret viden ??

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Hvad skal afløse den ????
H
Hogmeister
Svar
#4
En del af dem blev foræret til et af de baltiske lande, muligvis Estland, hvade der sker med resten er umuligt at vide, selv om vi taler om store værdier på det civile marked så tror jeg ikke at vi skal forvente at se dem der...[V][Sad]
Svar
#5
Sidst jeg hørte om det, var de stadig 3. prioritet på våbenanskaffelse. Så der sker nok ikke noget lige foreløbigt.

Forsvaret har vist afvist Sig tilbud om en tilbageløbsordning.

Men det er dog hear say det hele...
Svar
#6
Ok, sa det er en af de situationer, hvor ingen ved noget konkret, og hvis man sporger officielle kanaler, er det umuligt at fa et klart svar. Sa kan man jo godt se hvor det hele bare hen. Trist historie.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#7
Vil gerne tilbyde en forretnings muklighed for interesserede. Her tale vi seriose penge !

Har forsogt at undersoge lidt om sagen selv. Men igen, ingen ved noget konkret. Det hele synes at vare en slags varm kartoffel, som ingen vil pille ved.

Det narmeste jeg kom i sagen, var en major ved haren, som blot sagde det samme som ovenstaende. Det er blevet politisk.

Hvis nogen her pa forum, kan medvirker til, at jeg personligt opkober alle P M/49 og rester af politiets PP og PPK'er, fra det danske system, vil jeg meget gerne modtage en PM fra vedkommende. Det kan blive en rigtig god forretning for denne person. Her pa amerikansk side, har jeg investorer, som er parate og med den rigitge tegnebog. Jeg tager mig ogsa af alt papir arbejdet samt transport af varerne.

Hvordan er noget sluppet ud af DK ??? Har ofte set bade Neuhausen og Walther her pa vabenshows, som ligger i det typiske hylster eller gronne papaske fra SIG fabrikkerne. Faktisk lidt sjovt at se inskriptionen pa bagsiden af hylsterflappen "Kriminal assistent H.Knudsen" eller OL L.Andersen" osv.

Bare synd hvis det havner i ovnen ikke.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#8
Syntes der var noget snak om engang, at en del af de papæsker som visse Neuhausen pistoler blev solgt i - ikke var de ægte fra militæret.

Men en butik havde haft held med at købe nogle pistoler, som han så fik smidt i en æske han selv fik fremstillet.... Når først de er i civile hænder, kan de formodentlig også eksporteres. Så det kunne tænkes at det er en ægte pistol du har set, men æsken er fup og aldrig har været leveret til militæret/politiet sådan.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Pistolerne er agte nok ! Med HTK (Harens Tekniske Korps) stempler osv. Sa endda en 10/22 Browning stemplet KBH's Kriminal Politi osv. Har envidere set Browning HP med forsvarets stempler, men kun i samler kredse.

Nanoq, den med de gronne papasker er god nok. Gjorde tjeneste som banjemester i SVN, og havde noglen til alt vedr. isenkrammet. Har flere gang set sprit nye Neuhausen pistoler i disse, direkte fra fabrikken. Med 50m indskydningsskive og instruktioner skrevet pa tysk. Sovernet havde en speciel BON regel om, at tjeneste stedet skulle have 10 ekstra pistoler i beholdning, som ikke var tildelt tjenestepistol ellers.
Fandt iovrigt en gang, et indkobs dokument fra forsvars ministeriet vedr. indkobs prisen dengang i 48/49. Og hvis jeg husker rigtigt var erstatningsprisen 684 kr.

Uanset, der ma da vare nogen her som kender til noget...eller

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#10
Citat:quote:

Bare synd hvis det havner i ovnen ikke.

Det skulle undre mig meget,hvis de IKKE havner i ovnen!!!!![Sad][Sad!][Sad!][Sad!][Sad!] Og som så meget andet våbenrelateret,så ville det være komplet idioti!!

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Kedelig !
Med de penge jeg ville have betalt for f.eks. bare 10.000 af dem, kunnet KBH's politi have haft kobt dem sprit nye patruljevogne..hvis de stadigvak er afgiftsfrie fra skattesystemet.
Ja'he ok, Frederiksvark Stalvalsevark, skal jo ogsa have noget at lave. Og sa bliver der til postkasser og parkbanke istedet.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#12
Naah, det tror jeg nu ikke helt paa. Det ender som en handels aftale. Da vi her i skovbrugsministeriet skiftede vores S&W revolvere ud med H&K USP cal.40 pistoler var aftalen at H&K ville opkøbe alle de gamle revolvere. Andre fabrikanter SIG, Glock, Colt og selv S&W var ikke intereseret i saadan et arrangement, og kom derfor ikke i betragtning. Saa de pistoler vi fik var ikke nødvendigvis de bedste, men den bedste handel.
Se bare US ARMY skifter deres Colt .45 ud med en sølle 9mm Beretta fra Italien. Gad vide hvilke aftaler der blev efterkommet der.
H
Hogmeister
Svar
#13
Tja'he jeg vil ogsa gerne, have lov at tro pa, at dette ikke sker. Det eneste der burde give mening, er vel som du siger Hogmeister ! En handels aftale...alt andet begranser sig vel narmest vanvid...eller tager jeg fejl igen ?

Kan man iovrigt snakke med ombudsmanden i dette tilfalde...eller er det heller ikke hans bord ? Eller gar der i sidste ende for meget "offentlighed" i det, med henvisninger og telefon omstillinger, saledes man til sidst taler med rengorings personalet ha ha.

Hvilken forretningsgang skal man valge her...nogen bud...retspolitiske ordforere eller lign. ???

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#14
Hvad med at sende et seriøst købstilbud til HMAK i Hjørring, indeholdende bankgaranti for betaling.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#15
De anvendes stadig og bliver ikke udfaset foreløbig (der er stadig mange nye på lager). De som bliver kasseret er som oftest revnet i slæden. Indsatsmæssigt har pistolen ikke anden funktion end at identificere føreren af gruppen.

Specialenhederne (JGK, FKP og SSR) anvender tillige Heckler & Koch USP Tactical.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#16
Citat:quote:

Specialenhederne (JGK, FKP og SSR) anvender tillige Heckler & Koch USP Tactical.



Jeg tror nok at JGK har STI for tiden, det er vist noget med at de kan skifte fra 9mm til cal.45 surpressed.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Specialenhederne (JGK, FKP og SSR) anvender tillige Heckler & Koch USP Tactical.



Jeg tror nok at JGK har STI for tiden, det er vist noget med at de kan skifte fra 9mm til cal.45 surpressed.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...



Jo, men de har dem ikke som standardvåben (er jeg ret sikker på men det kan jo godt være at du har mødt nogen i sandkassen som havde dem og så trækker jeg selvfølig min forklaring tilbage [8D]).

[Image: bueskytte.png]
Svar
#18
Citat:quote:

Jo, men de har dem ikke som standardvåben (er jeg ret sikker på men det kan jo godt være at du har mødt nogen i sandkassen som havde dem og så trækker jeg selvfølig min forklaring tilbage ).



Jeg skal ikke kunne sige om de har flere forskellige pistoler at vælge imellem, men STI skulle være god nok.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#19
Ja tak AB, HMAK bliver naste forsog !

Ja har godt hort om den STI hos JGK, og sikken en hovedpine de har varet igennem. Nok jorden varste valg til deres formal. De har brug for en service pistol, og ikke en sakaldt "race" gun. Stort set alle andre valg, ville have varet bedre af flere arsager, som eks. Glock, XD, Sig/Sauer, HK, Beretta osv. Desuden skal stort set alle STI'er ombygges, forend de virker overhovedet. Og sa i 9mm good grief !

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#20
Ja, sådan nogle kvaj, de skulle sgu' ha' spurgt dig før de købte.
Citat:quote:

Nok jorden varste valg til deres formal

Hvad er deres formål?

Hvad angår kalibervalg, så er 9 mm parabellum en standard Nato-kaliber og det er vigtigere at kunne få ammunition end at løbe rundt og flashe en 45.......

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)