Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor høj bipod
#1
Nu har jeg besluttet at få mig en bipod til riflen. Jeg skyder mest liggende, visse gange knælende, aldrig siddende eller stående. Jeg har besluttet mig for det næstbedste som jeg har forstået er den her http://www.jagtmarked.dk/product.asp?product=194

Men hvilken længde? Jeg tror 30-62 cm er passende, men er ikke sikker. Er 30 cm for højt til liggende?

Takker på forhånd, og glæder mig til råvildtjagten.

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#2
Efter min mening er 30cm alt for høj til liggende, men nu kneder jeg ikke størrelsen på din airbag.
Jeg bruger selv den allerkorteste Harris 6"-9" og bruger den skubbet helt sammen.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg er ikke specielt velpolstret. Så tror jeg jeg køber 9-13" (22-32 cm), er det OK, og er den lang nok til knælende, jeg er ikke basketballspiller med mine 1,73.

Jeg skal vel også have et sæt Uncle Mikes skæfteskruer eller hvad?

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#4
Hvis du bare har en almindelig rembøjle hvor remmen skal trækkes igennem, så saver du bare øjet over og så passer bipoden på. Som regel er der et hul til quick release rembøjler på bipoden så du kan sætte remmen fast her.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Lad være med at save øjet over, men åben det med en tang. Så kan du klemme det sammen igen når du skal montere remmen på støttebenene.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#6
Du skal da købe sådan en her med http://www.gunsandpowder.dk/product/uncl...type-6788/
når du køber din bipode! alt andet er da til at få lange nødder af.[Smile]
Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#7
Til liggende skydning bruger jeg selv 9-13" Harris bipod.

Den kan ikke bruges til knælende/siddende, medmindre jeg skyder vandlopper.
Og jeg ville være ked af kun at kunne bruge den på højeste (din laveste indstilling) indstilling på 13", jeg bruger gerne en mellemting mellem 9-13" - nok nærmere de 10-11" i højden.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Jeg har den højeste af Harris' og den har jeg savet 5 cm af benene på. Den er for høj i laveste indstilling til liggende skydning.
Svar
#9
Jeg har nu bestilt en Harris 9-13", og disse skæfteskruer, håber det er de rigtige skruer.
http://www.jagtmarked.dk/product.asp?product=299

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#10
Du kan godt få lidt bøvl med de skæfteskruer der.

Det ser ud som om, de er af træskrue-typen. De holder udmærket i bagskæftet, men i forskæftet kan det blive problematisk at få greb nok i træet uden at de går ind og rammer piben.

Der er andre udgaver af maskinskruetype, der passer i et lille beslag med gevind, som indfældes i forskæftet under piben. De holder noget bedre. Men hvis det er et godt dybt forskæfte du har, kan det også tænkes at gå fint med de skruer du har bestilt.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Tak skal I have. Jeg har netop haft riflen skilt ad og jeg tror der er god plads i forskætet men det vil vise sig. Jeg går ud fra at den korte skrue er til forskæftet?

Iøvrigt endte jeg med at bestille den lange Harris, så nu bliver det knælende, og jeg må så træne siddende også, når alle andre kan kan jeg vel også. Tak for alle de gode råd. Så er det snart tid...:-)

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#12
Ja, det var saa en mistake. Du skulle være blevet ved 9"-13". Det andet dur ikke.
H
Hogmeister
Svar
#13
Jeg tog så meget af mine harrisben, en 25C, som jeg kunne, nu kan de bruges både siddende og liggende

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Ja, det var saa en mistake. Du skulle være blevet ved 9"-13". Det andet dur ikke.
H



Hm jeg bruger nu model 25 (har brugt en 25C, men den er lige høj nok) fint både til liggende og siddende. Det virker ok, men det er ikke helt optimalt til liggende. Ved jagt synes jeg dog det er rart at piben kommer godt op, så den er fri af græs osv. På banen er der en kant fra gulvet og til gruset på banen, så det tager lige 5 cm, hvilket gør at riflen kommer ned i en fornuftig højde.
Svar
#15
Nu er den kommet på, og ved tørtræning siddende føles det ganske godt med god kontrol. Det er måske en fordel med den lange, så kan man evt korte af når man finder sin stil. Skruerne var forresten fuldkommen identiske i gevind og længde med dem der sad i forvejen.
Vil forresten takke for de gode råd.[8D]

Kvinder kan fake en orgasme, mænd kan fake et forhold.
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#16
Det fungerer også i virkeligheden, bare til info

Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#17
Godt at det virker, og fin stil at holde fast i din overbevisning og følge den.

Jeg har selv de korteste Harris til banebrug, og det er de gode til. Men de er ikke særligt bevendte på jagt. Så jeg overvejer også Harris S-25 til det brug. Hvadenten man kan bruge en høj liggende stilling der rækker op over bevoksning, eller en siddende stilling, tror jeg det er de ben der giver bedst mening på jagt.

Det er rigtigt at 25 C bliver for høj til liggende skydning, så den bliver det ikke.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
Jeg har lige skudt en 14 mm skudgruppe på 85 meter med mine nye Savage 17 hmr med en Harris S-25, så det virker fint, selvom den er lidt høj[Wink][Big Grin]
Svar
#19
Jeg satte en gruppe på 11 skud indenfor 9 cm på 100m siddende. Ikke så flot som TheDarkSide, men jeg er godt tilfreds til jagtbrug.

Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#20
Harris' S-serie 9-13" Model LM

Passer til liggende på banen men har den ekstra højde til at tilpasse sig hældende terræn.

[Image: 20121001_141536_BiPod.jpg]
Her i laveste konfig.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)