Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
376Steyr problemer!
#1
Ja-ja--

Selv Steyr "jule"-træerne vokser ikke ind i himlen!

Jeg har haft nogen sjove timer med at brygge ammo til min "Lion-Scout"

Det viser sig nemlig at Hornadys 376Steyr hylstre er "Lidt korte" i headspacingen.

Nå men mindst 20 ud af de 150 vi fik tag i nede på messen i Kassel, er MEGET for korte i "headspace"
Et enkelt hylster gjorde mig opmærksom på problemet ved at være så kort fra bund til skulder, at slagstiften ikke kunne nå frem til gænghætten!!!!
Yderligere et hylstrer måtte have to gange med "hammeren" for at skuddet gik af!
Det siger sig selv at dette vil give mindst 2 problemer, som præcisions-riffel-autister som mig selv IKKE kan leve med...

1. præcisionen er jo ikke noget at skrive hjem om hvis ikke fænghætterne slås bare nogenlunde ens an...

2. Hylstrene udvider sig "strækker sig" ved afskydningen og de gør det det forkerte sted! = ringe holdbarhed af hylstrene..

For at det nu skal blive rigtigt godt så er Hornadys Dieset: ALT for kort i headspacingen! (jo du gættede rigtigt!)

Så nu har jeg købt en kasse 220 grains Hdy .375 kugler af den billigste skuffe, de kan nemlig sættes så langt ude i hylstret at de støtter hylstret mod bommene... dermed burde det kunne lade sig gøre at fireforme de her "short arse" HDY hylstre så de passer til kammeret, for derefter at justere Sizer-dien så den kun lige trykker ganske let på hylster-halsen...

Forhåbentligt får jeg så lov til at genbruge hylstene så længe at jeg kan få fat i nye forsyninger fra staterne...

såndan kan vi DRALF'ere jo altid finde noget at hygge os med!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#2
Hej Dravis.

Det er jo små problemer.

1.Du flytter gænghætterne længere bagud så kan hammeren jo sagtens nå [Big Grin]

2.Og fireforme er jo en fornøjelse at udføre, da dett viser det sandebillede af dit kammer [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hornadyés hylster er ikke trimmet når man køber den, det står der på kassen.

MVH
Steyr Lars
Svar
#3
Altså jeg er jo nødt til på sigt at have en Lion Scout, den må jo også være " good medicine" til moskusbasser og isbjørne ( ja, de skyder med ujævne mellemrum isbjørne her i Nuuk, men jeg er godt klar over at argumentet ikke holder hele vejen ned i butikken).

Er det ikke et problem man burde rejse overfor Steyr, så de kan tage producenterne af hylstre og dies i ed og få tingene til at passe sammen?

På det tidspunkt hvor jeg har fået lagt tilstrækkeligt med dollars til side kan det jo så være løst på en langtidsholdbar måde. Foreløbig er jeg startet med at sælge scopet til standard scouten, så må vi jo se hvor meget af det andet jeg har samlet mellem år og dag der ryger før .376éren hænger på væggen.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Nej!
HDY hylstre er ikke trimmet når man køber dem, men de er også rigeligt korte[}Smile], så det behøver man ikke lige med det samme.

Rem (R-P) hylstre er så bulede og grimme i halsen at jeg altid kører dem gennem sizeren inden de bliver ladet op... de ser herrens ud lige fra kassen, men virker i reglen fint til "almindeligt jagtammo"

Lee laver ikke en shellholder der passr til .376Steyr så jeg måtte sætte en Hornady shellholder på bænksliberen....
NU kører det!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)