Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aftagelig montage
#1
Hej Formænd

Jeg er ved at gå med seriøse overvejelser om et custom projekt. Riflen/låsen er helt uden baser af nogen art der er dog huller til montering af baser.

Jeg overvejer hvilken montage der skal på riflen såfremt den bliver en realitet.
Det skal være en montage der giver mulighed for at bytte kikkert, da jeg gerne vil have mulighed for 2-3 forskellige kikkerter. Jeg behøver ikke nødvendigvis at kunne skifte med fingrene - det er okay hvis jeg skal have en nøgle af en art i brug. (jeg vil altid skifte kikkerten hjemmefra).
Det er dog nødvendigt at der ikke behøves indskydning efter evt skift.

Jeg har selv tænkt på følgende montager:

- S&L Slide and lock
- Leupold QR

Jeg vil helst ikke montere en picatinny rail..

Jeg vil meget gerne høre jeres meninger om de ovennævnte montager, og meget gerne hvis i har gode bud på andre montager som ville være egnede til formålet.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#2
Hejsa.

Hvis det er muligt for dig, så vil jeg på det kraftigeste anbefale SAKO OPTILOCK. Montager med fast monterede ringe.

Brug en momentnøgle til at skifte baserne med - de skal spændes med 3,5-4 NM. Vigtigt at de spændes ENS HVER GANG.

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#3
S&L kan jeg godt anbefale. Kikkerten sidder fast og præcist.

Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#4
Hej . Warne eller weaver stål baser og Warne eller Leupold QRW ringe, de virker super for mig ! . Hilsen A-bolt
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by rydstrøm

Hejsa.

Hvis det er muligt for dig, så vil jeg på det kraftigeste anbefale SAKO OPTILOCK. Montager med fast monterede ringe.

Brug en momentnøgle til at skifte baserne med - de skal spændes med 3,5-4 NM. Vigtigt at de spændes ENS HVER GANG.

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]



Ja, jeg ville også gerne have Sako Optilock på. Kan man købe "baser", altså dovetail med rekylstop som på en original sako riffel? Eller skal der monteres Weaver baser, og så købe Sako optilock baser som passer hertil - og er de ligeså gode??

Som jeg umiddelbart ser basen til Weaver type, så er det gevindstangen der er rekylstop. Kan det passe?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
Hej Bo.

Nu spørger du om noget, som jeg ikke kan svare på. [:I]

Kontakt en bøssemager (her kan jeg anbefale Ejner Kildegaard fras Ramme ved Lemvig), som kan hjælpe dig.

Jeg har kun Tikka og Sako rifler, semt en enkelt pumpe-riffel (Remington 7600) hvor jeg på alle anvender Sako's OptiLock.

Lørdagsaftenhilsner - Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#7
Hej. http://warnescopemounts.com/product/maxi...ach-rings/ . Der er ingen grund til at tro at de ikke er lige så gode som Sako montager . Hilsen A-bolt
Svar
#8
Warne eller Leupold same shit (uden at være shit[Wink])

Jeg har en Remington 700 i rustfri, med stålbaser (mener det er Warne)

Med de 3 forskellige kikkerter jeg bruger på den, har jeg IKKE

oplevet træfpunktforskelle endnu, ved skift af kikkert.

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#9
Jeg er sikker på at montagerne fra Warne og Weaver er fortræffelige montager - og sikkert ligeså gode som Sako's.

Jeg kunne bare godt tænke mig et look der var lidt mere klassisk. Der er det at jeg synes at Sako, leupold QR og S&L er "kønnere".

Så jeg var lidt interesset i om der fandtes andre producenter end jeg kendte til, som have noget at byde på.

Umiddelbart synes jeg godt om S&L - jeg har bare ikke hørt ret meget om den. Og skulle pengene blive til det engang, så er der ikke mulighed for at montere en kikkert med 34mm rør.

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#10
Leupold stål baser, og nogle " Klassiske " Mark 4 ringe......
De spændes nemt til med en 13 mm fastnøgle[Big Grin]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#11
Warne er den der ser mindst klodset ud da de to halvdele samles i top og bund og den har derfor kun et diskret hanekam stikkende oven ud [Smile] til sammenligning har eksempelvis Leupold QR to kæmpe flyveører [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Warne er den der ser mindst klodset ud da de to halvdele samles i top og bund og den har derfor kun et diskret hanekam stikkende oven ud [Smile] til sammenligning har eksempelvis Leupold QR to kæmpe flyveører [Smile]

MVH Bjarne



Det har warne altså også hvis den skal være i quick model.

Af de ovennævnte er jeg mest til Leupold da den ikke har den nævnte hanekam men samles på siderne(mere klassisk)

Under normale omstændigheder ville jeg sige Picantinny Rail og Badger
men det er ikke særligt klassisk.

Klassisk er til gengæld en leupold QR eller QRW du kan også få diverse extensions i baser og ringe på QR modellen hvis mellemrøret er en udfordring.
Min kammerat har lige fået en rem 700 i 375 og skal have monteret en kikkert med kort mellemrør på den lange lås.
Vi fandt stumperne og mangler kun at montere, det bliver i al fald klassisk og nydeligt.

Mark 4 og badger spændes ikke med 13 mm nøglen men med 1/2"

Vh Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#13
Jeg tænker på flyveørerne på selve ringene [Smile]

http://www.leupold.com/hunting-shooting/...ase-rings/

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)