Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Let handy riffel forespørgsel
#1
Jeg er så småt på udkig efter en lille let handy riffel til de danske bukke og ræve.
Jeg har kigget lidt på en Sako Vixen 223R(dog er den lidt dyr for mig pt.), CZ 527 varmint 223R og så kan jeg se Hatting har en Browning BLR 243 til salg. Bøjlespænder har jeg aldrig prøvet før, men umiddelbart tiltaler det mig uden yderligere grund.
På et søsterforum har jeg spurgt hvor en CZ 527 kan købes, og jeg har finde et enkelt sted. Jeg vil rigtig gerne have den med laminatskæfte og uden faste sigtemidler (det er der på den jeg har fundet).
Desuden er der en Vixen .222 på banen også, dog med faste sigtemidler og den ser lidt lang ud.
Twistraten på de lindre kaliber er jeg bekendt med ikke skal over 1:9 for at kunne håndtere de tungere kugler.

Hvad ville I vælge, og kender nogen et sted med den efterspurgte CZ 527?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Hej Boldsen

Blaser, gerne R93 evt. model Proff. så får du et godt våben med mange anvendelsesmuligheder, kort, let og handy, mange kombinationsmuligheder i forskellige kalibre og god montage, som kan tages af og sættes på uden træfpunktafvigelser.

Min mening, og så gider jeg ikke svare på en masse mere eller mindre veldokumenteret "vrøvl" og postulater omkring Blaseren[8D]

mvh
Korthår[:I]
Svar
#3
Helt bestemt. Men den slags luksus er der desværre ikke plads til i SU-budget [Sad]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Det er jo et spørgsmål om hvor let og handy.
Har en T3 Lite, som jeg er meget tilfreds med.
Kan man leve med meget plast, får du meget riffel for pengene.

/bundgaard
Svar
#5
Kig paa SAVAGE nye line up af varmint rifler.
H
Hogmeister
Svar
#6
Du kunne også kigge på en såen Bergera som Walnut fik hjem.

så er det let og 'lige at have i lommen' (lille rygsæk i hverfald)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#7
Remington Model Seven er også en mulighed, og den kan findes mange steder og til et SU budget[^]
Svar
#8
Jeps. Den står i .260win hos AH, men synes den bliver lidt for "stor" så? Er den lige så handy og god til råvildt og ræv (her tænker jeg på bevarelse af bælgen)?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
Der er en scout i 223 på egun[Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)