Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
270win ladedata
#1
Jeg har en masse 100gr remington kugler til at ligge, som jeg havde planer om at bruge i min 270 win. Min riffel er en sauer 202 med 51 cm kort løb. Min plan var at bruge noget norma 202 krudt og måske bruge omkring 50-52gr af det. Jeg kan ikke finde noget data nogen stder på de små kugler hvor norma 202 indgår. Har i et godt forslag til en ladning. Grunden til det lidt hurtigt brændende krudt er at jeg måske kan undgå den helt store mundingsflamme på så kort en pibe.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Hej

Jeg har efterhånden ladet en hel del Hornady SP 2710 100 grs med 48 grs norma 202 med col på 79.00 mm. Men der var ikke noget der lignede tegn på overtryk. Jeg landende på 48 grs fordi hvis de bliver for hurtige bliver der en del kødspild.
Jeg havde testladninger på op til 52 grs, men husker ikke om der var begyndende tryktegn.
I dag bruger jeg dem kun i Biografen og til træning, da jeg er begyndt at bruge Hornady GMX.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by taby

Hej

Jeg har efterhånden ladet en hel del Hornady SP 2710 100 grs med 48 grs norma 202 med col på 79.00 mm. Men der var ikke noget der lignede tegn på overtryk. Jeg landende på 48 grs fordi hvis de bliver for hurtige bliver der en del kødspild.
Jeg havde testladninger på op til 52 grs, men husker ikke om der var begyndende tryktegn.
I dag bruger jeg dem kun i Biografen og til træning, da jeg er begyndt at bruge Hornady GMX.


Hvilken hastighed kommer de op på med 48 gr 202

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#4
Hej igen

Ca. 910m/s i standard Sauer 202 fluted pipe.

Med den lidt kortere pipe skal du nok regne med lidt mindre. 20-25 m/sek lavere vil være mit bud
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)