Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
støvler der knirker
#1
Hej

jeg mangler et trick til mine læderstøvler som knirker ganske gevaldigt.

Hvad skal de smøres med ?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#2
Saddelfedt.
Svar
#3
Hvad med om du fjerner de øverste 4-5 cm af selve støvlen, så knirkelyden, når de skraber mod dine "tekstiler", forsvinder.....[?]

[:I][Big Grin][B)]

A ku' bar' ikk' la' vær'....

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#4
Mine Ecco støvler siger intet - kun mit tunge åndedræt når det går op ad bakke [Big Grin]

Yak okseslæderet får en gang læderfedt nærmest hver gang de har været afsted, selv til en jagtfeltskydning - og det i en god kvalitet i læderfedt købt i alm skotøjsforretning)

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#5
Jeg fik mine Meindl til at tie stille med en silicone stift som er beregnet til at smørre gummilisterne i bildøre.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Jeg fik mine Meindl til at tie stille med en silicone stift som er beregnet til at smørre gummilisterne i bildøre.

Mvh. Jakob



Tror du Steen kan bruge silicone som læbestift[?][}Smile]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Mine Ecco støvler siger intet - kun mit tunge åndedræt når det går op ad bakke [Big Grin]


Det samme problem har jeg..... [Wink]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Hog

Citat:quote:

Originally posted by Sako

Jeg fik mine Meindl til at tie stille med en silicone stift som er beregnet til at smørre gummilisterne i bildøre.

Mvh. Jakob



Tror du Steen kan bruge silicone som læbestift[?][}Smile]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!



Nej men jeg har faktisk overvejet at give ham noget ti sekunders lim og bilde ham ind at det er læbestift, det er faktisk at slå to fluer med et smæk for så kan han jo heller ikke ryge:-)

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#9
Mink oil, eller anden læderolie og så bliver de også ekstra vandafvisende samtidig..
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Citat:quote:

Originally posted by Hog

Citat:quote:

Originally posted by Sako

Jeg fik mine Meindl til at tie stille med en silicone stift som er beregnet til at smørre gummilisterne i bildøre.

Mvh. Jakob



Tror du Steen kan bruge silicone som læbestift[?][}Smile]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!



Nej men jeg har faktisk overvejet at give ham noget ti sekunders lim og bilde ham ind at det er læbestift, det er faktisk at slå to fluer med et smæk for så kan han jo heller ikke ryge:-)

Mvh. Jakob



[Smile] Med det nikotin behov han har, skal han sku nok få en suget ind gennem næsen.[Big Grin]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Jeg fik mine Meindl til at tie stille med en silicone stift som er beregnet til at smørre gummilisterne i bildøre.

Mvh. Jakob



Tak for det gode råd.

Det drejer sig om 2 par Meindl som larmede mere end polakkens svuppende gummestøvler.

Først fik jeg fat i noget alm. skosværte gik ikke

så fik de i desperation en gang Break free som heller ikke hjalp.

men en silicone stift må anskaffes

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Prøv med snoseal.
Det er et produkt baseret på bivoks, som smøres på og så får en tur med en hårtørrer, evt kan man forvarme støvlen v. 50°C i ovnen og så smøre snoseal på det varme læder.
Det suger ind i læderet og så er støvlen vandtæt og mine meindl knirker ihvertfald ikke.
Det kan købes hos friluftsland.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#13
Yep... SnoSeal er det eneste der virkeligt dur...

Jeg har ikke brugt andet i mere end 25 år, på mindst 10 par fjeldstøvler, i det værste klima man kan udsætte læderstøvler for (Tempererede gletchere...[xx(] +1,5 graders varme, vind og 100% luftfugtighed...)

Hver aften blev støvlerne tørret ved ovnen, og hver tredje aften fik de et nyt lag SnoSeal når de var helt tørre og godt varme..

Ingen knirkeri, og ingen rådnede sømme fra "saddelfedt" og Mink Oil og diverse siliconer---

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
gnid dem med et vokslys eller stearinlys... og snør dem ordenligt!

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)