Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Undersøgelse
#1
Mit navn er Henrik Kroghsbo,
Jeg studerer Service Økonomi på Kold College i Odense og i den anledning laver jeg en afhandling om miljø og etik i jagtrejsebranchen.

Derfor vil jeg gerne bede om 5 min af jeres tid til at udfylde et spørgeskema.
Spørgeskemaet består af 13 spørgsmål.
http://web73903.ta25.talkactive.net/wq8/surveys/1947-79146/survey.html

Skulle der være anledning til spørgsmål eller kommentarer kan jeg kontaktes på:
Email

På Forhånd Tak
Henrik Kroghsbo
Svar
#2
Nu ved jeg ikke hvor meget undervisning I får i at opstille gode spørgeskemaer, men jeg mener der er en ting du bør rette en anden gang: I afsnit 7 spørger du: " Er det efter din mening uetisk at ..." og så kommer en række eksempler. Det betyder, at man skal svare "nej" til det man synes er positivt. Jeg tror godt du kan få en del spejlvendte besvarelser på den konto, fordi man automatisk har hovedet skruet sådan på, at man vil svare "ja" til det man synes er positivt.

Du kunne i stedet have spurgt: " Er det efter din mening etisk forsvarligt at ..." Dermed havde du undgået den indbyggede dobbelte benægtelse i det nuværende spørgsmål/svar set up.

Det er muligt jeg er blevet lidt overfølsom for dobbeltbenægtelser, fordi jeg har boet mange år i Grønland. Så bliver man opmærksom på hvilken uvane vi danskere har med det. Vi spørger hele tiden f.eks. " Synes du ikke vi skal gøre det på den måde?" og til det vil en grønlænder selvfølgelig svare "nej", hvis han er enig i måden. Du foreslog jo at i ikke skulle gøre det på den måde. En dansker vil svare "jo", for han hører slet ikke benægtelsen i spørgsmålet.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Nu har jeg besvaret spørgsmålene, og da jeg var færdig klikkede jeg på kassen "NÆSTE".