Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DOF overdramatiserer
#1
Edderfuglebestanden i østersøen

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Så er der jo kun et at gøre . Til havs og skyde så mange hunner som muligt så vi kan overbevise ornitologerne om , at det står godt til !
Ærgeligt at man forsøger at gøre det rigtige mht. afskydning , og så bliver det brugt som argument imod os selv [Sad]

Mvh LWL
Svar
#3
Først et lille opstød. Det er efterhånden normal praksis at man vender de oplysningspligtiges oplysninger imod dem og straffer dem for at følge reglerne.
Derefter et spørgsmål. HAR DOF IKKE VÆRET UDE OG TÆLLE BESTANDENE? Konkluderer de udelukkende på baggrund af indsendte vinger at der er mange flere hanner end hunner?
Svar
#4
Det er sgu' da rent "God dag mand økseskaft".

For et par år tilbage var der det samme problem med harer - jægerne skulle spare harene og skød derfor ikke så mange. Det betød at der ikke blev oplyst så mange harer på indberetningen hvorefter myndighederne, p.g.a. afskydningsantallet, friskt konkluderede at harebestanden var gået ned.

Erasmus Montanus: En sten kan ikke flyve, Mor kan ikke flyve - altså er Mor en sten????

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)