Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Berger
#1
hej til jer alle,
Berger kugler er der nogen herinde der bruger/kender til dem til jagt?
er ude efter en 6,5x55 kugle i 140 gr uden bly, har fået fortalt at disse er bly fri! men kan ikke læse mig til på deres hjemmeside om det er sandt at de ikke indeholder bly.
Kan se at deres BC er meget høj, holder de også en stor rest vægt? hvad med gennemskud på fx kronvildt?

håber på lidt hjælp!

Peter B
Peter B
Svar
#2
ALLE Berger kugler har en bly kerne. Kig paa Barnes bullets, de er blyfri
H
Hogmeister
Svar
#3
super tak, du kan bare ikke i barnes få en 140 gr. i 6,5

Peter B
Peter B
Svar
#4
Hvorfor lige 140 grains?

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
måske for at gøre den lovlig til kronvildtjagt...[Smile]

Citat:quote:

hvad med gennemskud på fx kronvildt?



J.
Svar
#6
Energikravet er ikke rigtig fulgt med de blyfrie konstruktioner. Mon ikke en 9 grams Barnes fra en 6,5x55 har samme (eller bedre) chance for at vælte en kronhjort som en 10 grams vulkan?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
lige præcis så den også kan bruges til kronvildt...
en naturalis i 140 grfabriksladet overholder ikke joule krav, (23 hundrede et eller andet hedder den, skal jo op over 2700) men det er ikke tilfredsstillende det genladte jeg har oplevet der.

Peter B
Peter B
Svar
#8
køb en større kaliber....[Big Grin]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Ja... jeg bruger kun meget sparsommeligt af de Barnes-X 140 grains jeg har liggende... de er lange som søm og nærmest rundnæsede[Big Grin] alligevel har de en BC på lige over 0,5

Dem kan jeg lade til lige under 860 m/sek i min 6,5x55 og de holder 2900 J på 100 m ...

Desværre har jeg endnu til gode at lægge et stykke kronvildt ned med den kombination....[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)