Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
anskudt kronvildt
#1
hej

da jeg var på jagt i formiddags blev der skudt til en kronhjort den blev ramt henne i køllen. Den fortsætte gennem skoven og blver skydt på den anden side af skoven. og det er jo godt nok..Vi kom så til at snakke om man måtte give den fangstskud med haglbøssen hvis man kunne se at den var anskudt? hvad mener I

hilsen H.S.Jensen
Svar
#2
uden tvivl i mit hoved.
det er uden tvivl ulovligt, men jeg tvivler på at nogen betjent vil løfte et øjenbryn.
skulle en emsig nabo eller betjent give problemer, er det en elendig advokat der ikke kan henvise til dyreværnsloven ( eller evt jægerforbundet )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
hej storm

i mit lille hoved er der hellere ingen tvivl. men det skabte en del debat at man kunne fnde på at skyde til en stykke kronvildt med hagl..og et stykke kronvildt med et skud i køllen kan gå langt.

hilsen H.S.Jensen
Svar
#4
Man har pligt til at aflive et anskudt stykke vildt så hurtigt, effektivt og humant som muligt og hvis du, som jæger, skønner at det i situationen bedst gøres med et haglgevær, så er det det du gør og det kan ingen komme efter dig for.
For ikke så længe siden havde vi en anden tråd hvor en politimand havde aflivet køer med en 9 mm pistol. Dyreværns- og jagt-mæssigt er det vel næppe lovligt, men den pågældende betjent skønnede i situationen (nødret) at dette var den bedste løsning og altså er det det (politiet har for så vidt ingen udvidede beføjelser i forhold til civile hvad dette angår, lige bortset fra at betjenten næppe får problemer med at forklare hvorfor han var bevæbnet med en pistol........det vil jo nok forholde sig lidt anerledes hvis det var en civil som gjorde det.................[Big Grin] )

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)