Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ammo tilgængelihed 375 - 416 - 458
#1
Til en std låselængde vil det til de store være noget ala 375 og 416 Ruger - 416 Taylor og 458 WinMag der ville være aktuelle, de er jo alle interassante som hjemmelader [Smile]

Men hvordan ser det ud på hylden i butikkerne der hvor man jager de store, jeg ville tro at 458 WinMag ikke er noget problem, hvad med de andre, hvad har i observeret når i har været afsted?

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#2
Jeg tror endnu ikke at 375Ruger er "hyldevare" nede i Aaaafrikaa.. men jeg har ladet mig fortælle at i RSA er der en del der har set fabriksladet 416Taylor.
458Winmag har været hyldevare læææænge, og 458Lott er også ret gængs efterhånden.

Man skal nok bare ikke forvænte at en eller anden PH lige har et par kasser liggende ude på jagt-farmen...

Men hvad ER det der med den korte lås? hvorfor er det så vigtigt at låsen er de par cm kortere? ... vægten kan da spares andre steder... Mange kan da bare spise et par flødekager mindre i en månedstid inden de tager afsted på safari....[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Jo men jeg havde tænkt yderligere en pibe til 30.06'eren og så er der jo ikke plads til lotte & co[Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#4
De vaabenhandlere jeg indtil videre har besøgt i Afrika bliver en kende tomme i blikket når man spørger til 375 Ruger. 375 H&H kan man derimod få alle steder.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)