Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rhino Krudt
#21
Citat:quote:

Originally posted by GT
Og hvad skulle man så bruge den oplysning til??? INTET......



Man skal bruge oplysninger til at afklare følgende:

Almindelig nysgerrighed over at jeg nu skal bruge 600-1000 kr mere årligt på Bofors krudt, ved et forbrug på 2-3 kg om året.
Er det Bofors der har lukket, og dermed umuliggjort forretningsmodellen. Og i givet fald er det så efter pres fra Norma? Monopol har aldrig rigtigt været min kop te.
Er det transporten der er blevet for besværlig, og dermed noget som også vil ramme andre fabrikater af krudt.
Er det ligesom de små teleselskaber der er blevet opkøbt af de store for at undgå konkurrence? I givet fald, så kunne der jo være en mulighed for en anden driftig m/k startede og gjorde modellen efter.
Var det slet og ret en dårlig forretning?
Større indblik i branchen og de kræfter der rører sig i den. Det har i mange år, forekommet mig at være en meget indspist branche, hvor man utroligt sjældent ser forskel i prissætningen de enkelte butikker i mellem – Og her er ingen skjulte hentydninger til diverse formænd der ernærer sig i branchen, de forekommer at være et frisk pust.
Er det stadig Michael der har importen af Rhino kugler?

Find selv på flere spørgsmål…..

Med hensyn til tatovering, så har Michael arbejdet med det i mange flere år end han har handlet i krudt og kugler, jf en gammel artikel i et af jagtbladene.

Christian
Svar
#22
Uanset om du får rygter eller halve sandheder så kan du ikke bruge oplysningerne til en skid[Wink]

Prøv at lukke begge øjne, så ser du præcis hvor meget det ændrer[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#23
GT>> Det kunne da være det var nyttige informationer til evt. konkurrencemyndigheder. EU har f.eks. fået øjnene op for at mange af de store kikkertproducenter hindrer varens fri bevægelighed ved at pålægge deres forhandlere ikke at sælge til andre lande. Derved forhindrer de den fri bevægelighed for varer i privat handel og det er ulovligt. Kunne jo være at de også skulle kigge lidt på krudt. Ved godt at rygter og halve sandheder INTET kan bruges til i denne forbindelse, men der er sikkert stadig nogen her på forum som ved mere end bare rygter og halve sandheder.
Men naturligvis er det mere interessant for forhandlere, set generelt, at forhandle krudt der er dyrere da avancen sikkert er sat til den samme %-sats.
Uden at skulle pege fingre af nogen, så synes jeg det er imponerende så enige de danske jagtforretninger generelt er i prissætningen af varer og jeg mener personligt at det peger på et ALT for sammenspist marked med alt for lidt konkurrence. Evt. bare nogle grossister der er alt for grådige og har for meget magt.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#24
Fyn´s krudt import. Hva med HG Powder, så kan vi igen købe billig krudt.[Big Grin] Kom igang Henrik[Wink]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#25
Jeg har hørt at bofors har fået ny produktionschef og at der skulle være lavet en ups. Rhino skulle være på hylderne til foråret igen.
Svar
#26
Det ville sku være dejligt[Smile]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#27
@Rekylling: Det lyder godt! Hvor pålidelig er din kilde? [Wink]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#28
Pålidelig.
Svar
#29
For 14 dage siden var jeg i en jagtbutik i Sverige, her fortalte de at de i nærmeste fremtid fik noget betydeligt billigere krudt end Norma på lager, ekspedienten kunne dog ikke huske hvad det hed og chefen havde fri den dag.

Skriver her når jeg har yderligere information, skal forbi butikken igen om 14 dage.

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

GT>> Det kunne da være det var nyttige informationer til evt. konkurrencemyndigheder. EU har f.eks. fået øjnene op for at mange af de store kikkertproducenter hindrer varens fri bevægelighed ved at pålægge deres forhandlere ikke at sælge til andre lande. Derved forhindrer de den fri bevægelighed for varer i privat handel og det er ulovligt. Kunne jo være at de også skulle kigge lidt på krudt. Ved godt at rygter og halve sandheder INTET kan bruges til i denne forbindelse, men der er sikkert stadig nogen her på forum som ved mere end bare rygter og halve sandheder.
Men naturligvis er det mere interessant for forhandlere, set generelt, at forhandle krudt der er dyrere da avancen sikkert er sat til den samme %-sats.
Uden at skulle pege fingre af nogen, så synes jeg det er imponerende så enige de danske jagtforretninger generelt er i prissætningen af varer og jeg mener personligt at det peger på et ALT for sammenspist marked med alt for lidt konkurrence. Evt. bare nogle grossister der er alt for grådige og har for meget magt.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62


Morten jeg har et super godt tilbud til dig

Jeg kan skaffe 1 lbs (454gram) krudt i USA for ca. $18,50.

Hvis du betaler for transporten og fortoldningen hjem fra USA, samt opbevarings faciliteterne her i DK og lever til min butik efterhånden som jeg skal bruge det, så ligger jeg gerne pengene ud for indkøb af 500 kg krudt.

Så sælger vi det til kr. 595,- pr. kg. og så deler vi avancen….. det bliver sgu en fed deal !! [:p][:p][:p]

REGNESTYKKET:

$18,5 = 145 dkr pr. 454 gram krudt, når der er lagt moms, afgift oveni.

Det svarer så til kr. 320,- pr. kg.

Vi har altså kr. 275,- i overskud, som vi skal dele i to.

Så det er kr. 137,50 pr. person i avance ...... Hov vi skal huske at vi skal betale momsen af avancen.

Så nu er vi nede på kr. 110,- pr. person.

500kg x 110kr = 55.000,- kr.

Du kan altså score 55.000,- kr., minus fragt fra USA, fortoldning og opbevaring af krudtet.

Jeg kan nok sælge de 500 kg. på 3 måneder, så du skal kun betale for opbevaring i 3 måneder og levere til mig ca. 10 gange over de 3 måneder. ( Der er nemlig grænser for hvor meget jeg må have og ligge i butikken.)

Fordelingen på at du betaler for fragt m.m. må være fair, når jeg har udgifter for husleje for butikken, varme, el, revisor, advokat, rengøring, forsikring, alarmselskab og løn m.m.

Jeg anbefale vi bruger avancen til noget fælles.

Jeg tro hvis vi er heldige, så har vi lige til et kro ophold for to personer !!! [:0][:0][:0]

Når priserne ligger så tæt på hinanden, så er årsagen at avance margenen er så lille at der næsten ingen ting er og gøre med.

Nystrøm & Krabbe er lige nu i store økonomiske problemer
For et par år siden lukkede Hunters Universe butikkerne.
En del andre stor jagt butikker i Danmark er p.t. er meget hårdt ramt økonomisk.

Og ovenstående er selvfølgelig ikke ondt ment .. du er jo en fin fyr, det ved jeg [Wink]

Men der er mange som du, der tror at jagt branchen er en guldgrube og det er desværre langtfra rigtig. [xx(]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#31
Hvordan kan en dunke vv. N160 som er finsk, koste 33,95 $ Når det skal fragtes helt til staterne, når samme dunke, som kun skal til evt. Danmark, elle sverige koste 499 kr eller enda mere.[?]
Krudt producenterne må da tjene lidt godt på Norden.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Hvordan kan en dunke vv. N160 som er finsk, koste 33,95 $ Når det skal fragtes helt til staterne, når samme dunke, som kun skal til evt. Danmark, elle sverige koste 499 kr eller enda mere.[?]
Krudt producenterne må da tjene lidt godt på Norden.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]



En stor del af forklaringen er helt sikkert udgifter til transport og opbevaring i DK. Det er nogle vanvittige krav der er. I USA vil jeg tro krudtet bare står på hylden i enhver outdoorbutik. I østjysk våbenhandel må de pt opbevare 2 kg krudt i butikken, pga af kort afstand til skel. Hvis en forhandler skal bestille lidt krudt er de næsten nødt til at hente det selv ved grossisten fordi det nærmest er umuligt at sende(det samme gælder våben). Det påvirker helt sikkert prisen negativt.
Jeg tror ikke det er producenter og forhandlere der skal skydes på her. Det er vores politikere der helt har mistet jordforbindelsen, og lovgiver med hovedet under armen.
Jeg ville som falckredder være mere urolig for at nærme mig en forulykket bil i brand, hvis familiefaren lige har været nede at hente en ny 11 kg gasflaske, frem for jægeren der lige har hentet et kg krudt
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Hvordan kan en dunke vv. N160 som er finsk, koste 33,95 $ Når det skal fragtes helt til staterne, når samme dunke, som kun skal til evt. Danmark, elle sverige koste 499 kr eller enda mere.[?]
Krudt producenterne må da tjene lidt godt på Norden.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]



Det er som Taby skriver, fragten og opbevaringen, der er problemet.

Det er så sindsygt dyrt at få fragtet til Danmark og når det så er ankommet, så er der nogle opbevaringskrav, der er horrible.

Disse to ting tilsammen gør at krudtet koster så meget.

Når USA køber krudt fra Europa, så er det jo ikke en enkelt container, de bestiller af gangen.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#34
Det der i virkeligheden skal til er vel at få lagt pres på politikerne og beredskabsstyrelsen, for at få røgsvagt krudt omklassificeret til et "Drivmiddel" eller blot "extremely flammable" som f.eks benzin ...

Det forhindrer jo ikke at afkræve tilladelse til opbevaring, forhandling og køb, samt at stille krave til en rimeligt sikret opbevaring. Det samme gør sig jo gældende for f.eks. Nitro-methan og andre stærkt brandfarlige/reaktive stoffer, som kræver tilladelse.

Det kan jo ikke passe at man kan have lov til at opbevare en hel hyldefuld camping-gas-dåser i en "sportsbutik", men ikke et antal kg røgsvagt "drivmiddel"[?]

Det samme gælder vel transporten? Her vil en omklassificering kunne ændre bøvlet totalt.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#35
Rex>> Nu tænkte jeg ikke lige specifik på krudtet med hensyn til priser. Er klar over at lige præcis, våben, genladningskomponenter og ammunition bliver hårdt ramt af alle mulige mærkelige krav og restriktioner som gør det dyrere. Nu tænkte jeg mere på det øvrige udvalg af f.eks. tøj osv. Der er jo ingen der er interesseret i at alle vores jagtforetninger lukker, men måske de største grossister trænger til lidt konkurrence.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Rex>> Nu tænkte jeg ikke lige specifik på krudtet med hensyn til priser. Er klar over at lige præcis, våben, genladningskomponenter og ammunition bliver hårdt ramt af alle mulige mærkelige krav og restriktioner som gør det dyrere. Nu tænkte jeg mere på det øvrige udvalg af f.eks. tøj osv. Der er jo ingen der er interesseret i at alle vores jagtforetninger lukker, men måske de største grossister trænger til lidt konkurrence.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Tøj er nu heller ikke noget at råbe hurra for mere.
Jeg har lige set at XL-Byg sælger Deer Hunter Softshell jakker,
for 399,- Det er billigere end jeg kunne købe dem ind for sidste år hvor jeg spurgte på dem. [xx(][xx(]

Efter at grossisterne er begyndt at sælge til byggemarkeder, Dansk Supermarked m.m. , har de fuldstændigt spoleret markedet på mange produkter for jagtbutikker.

Og jeg spår at hvis det fortsætter, så vil flere og flere jagtbutikker lukke.
Problemet er så bare hvor jægeren så vil kunne købe sin ammunition.

Mvh

Rex

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Rex>> Nu tænkte jeg ikke lige specifik på krudtet med hensyn til priser. Er klar over at lige præcis, våben, genladningskomponenter og ammunition bliver hårdt ramt af alle mulige mærkelige krav og restriktioner som gør det dyrere. Nu tænkte jeg mere på det øvrige udvalg af f.eks. tøj osv. Der er jo ingen der er interesseret i at alle vores jagtforetninger lukker, men måske de største grossister trænger til lidt konkurrence.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Tøj er nu heller ikke noget at råbe hurra for mere.
Jeg har lige set at XL-Byg sælger Deer Hunter Softshell jakker,
for 399,- Det er billigere end jeg kunne købe dem ind for sidste år hvor jeg spurgte på dem. [xx(][xx(]

Efter at grossisterne er begyndt at sælge til byggemarkeder, Dansk Supermarked m.m. , har de fuldstændigt spoleret markedet på mange produkter for jagtbutikker.

Og jeg spår at hvis det fortsætter, så vil flere og flere jagtbutikker lukke.
Problemet er så bare hvor jægeren så vil kunne købe sin ammunition.

Mvh

Rex

Mvh. Rex / Guns & Powder



Ja det er til at græde over.

I wal-Mart stod der sidste sommer haglpatroner på hylden, (som der gjorde i min barndoms Brugsforretning) de er stadig pragmatiske derovre på nogle punkter.

Harald skrald solgte også patroner engang, måske de skal til det igen[?]

Jeg har små 100 km til nærmeste krudtpusher, der skal tage hjem i småportioner, håber så sandelig at der kommer RHINO på gaden igen.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#38
Jeg har da en fin gammel Merkel der står HARALD NYBORG, ODENSE PÅ men det var jo så også dengang de var en JAGTFORRETNING.[Wink]
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Jeg har da en fin gammel Merkel der står HARALD NYBORG, ODENSE PÅ men det var jo så også dengang de var en JAGTFORRETNING.[Wink]



det er sq da skræmmende jeg har aldrig købt noget i harald skrald der har holdt længere end et par måneder og helt galt går det da, når det er harald nyborg super kvalitet.. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: asgaard.gif]
Svar
#40
Noget nyt ang rhino krudt??!...

LilleLars
LilleLars
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)