Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fænghætte til .270
#1
Jeg har lige brug for et godt råd fra en af jer derude...

Jeg skal igang med at lave nogle patroner med Nosler Ballistic Tip 150 grains til min Tikka .270. og i den forbindelse skal jeg lige høre, hvilke fænghætter jeg skal bruge. Jeg kan se på at de anbefaler FED 210 på dette link:

http://www.nosler.com/Reloading-Data/270...rains.aspx

Men dem kan jeg ikke lige få fat i. Hvor og hvilken fænghætte skal jeg bruge?

Nygaard
Nygaard
Svar
#2
Jeg lader en del 270win, og bruger CCI 200 og remington 9,5 Large rifle fungerer også.

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1461979695_33256254...6452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#3
Jeg ville også bare bruge en Standard Large Rifle gænghætte, som Jepsen rigtigt nævner.
Dét går du ikke galt i byen med.[8D]

Mange hilsner - Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#4
Super! Tak for svar.

Nygaard
Nygaard
Svar
#5
Hej

jeg bruger altid CCI 250 i 270win.
Svar
#6
Det virker skam også fint og helt uden problemer :-) - Normas ladebog bruger i min udgave f.eks også magnum fænghætter i alle deres ladninger i følge dem selv - jf. tidligere tråd - fordi det er lettere kun at bruge en slags fænghætter. Det kan jo sagtens være et argument, hvis man har både magnum kalibre og mellemkalibre skabet og kun vil bruge/have en slags fænghætter. Men nogen nødvendighed til 270win. mener jeg nu ikke det er.[Smile].

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1461979695_33256254...6452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#7
Efter min mening (og viden, erhvervet ved læsning af en masse litteratur om emnet), så er magnum-gænghætter til standard-kalibre kun nødvendige, såfremt patronerne skal anvendes under ekstremt kolde forhold.
Til gengæld har magnum-gænghætter deres berettigelse i magnum-patroner for at sikre at den (oftest) større krudtmængde tændes tilstrækkeligt.

Søndagshilsner - Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#8
Hej

Jeg bruger dem ikke fordi det er nødvendigt, men som Jepsen skriver pga af at det er nemt kun at have en slags. Og ifølge Ladeboken bruger de magnumhætter til alt. Jeg bruger dem i alt fra 6,5x55 til NKT
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)