Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Operation sømærkning"
#1
"Operation sømærkning"

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Uha, jeg ser udviklingen for mig; om få år skal skydepramme og surfbrædder ha' nummerplader og lidt længere ud i fremtiden skal der så betales registreringsafgift for disse nummerplader - pas på derude, lad jer ikke lokke i fælden uanset at ideen om mærkater lyder tiltalende.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#3
Tag lige en sølvpapirshat på ID.
Echelon er ved at tune ind på dine hjenebølger. Det var dem der slog JFK ihjel og byggede filmstudiet hvor man optog månelandingerne [Big Grin][Big Grin][Big Grin].

Selvfølgelig er det en god idé at mærke sit fartøj med ejeroplysninger så unødig bekymring kan undgås.

Men bortset fra det, så synes jeg det må være nærmest umuligt at opgøre hvad en unødvendig eftersøgning koster. Jeg mener: vi har én gang besluttet at vi vil have et SAR beredskab hvor et antal mennekser er på vagt døgnet rundt. De koster det samme om de sidder i helikopteren eller de buffer den. Helikopterpiloterne skal have et antal flyvetimer uanset om der er opgaver eller ej, så der er næsten kun faste udgifter forbundet med SAR beredskabet. Så den enkelte flyvning kan ikke udgøre en ret stor del af udgifterne.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Det er godt med dig Lasse, tør du indgå et væddemål med mig gående ud på at bliver mærkningen lovhjemlet, så kommer der senere også en afgift for denne mærkning?

[Image: bueskytte.png]
Svar
#5
Nej for fanden ID, du har da ret.

Nu har energiafgifter i mange år været det politisk korrekte værktøj til at få samfundsøkonomien til at hænge sammen. Men efterhånden som vi bygger huse der kan forsyne sig selv med strøm, vand og varme, bortfalder rationalet for at hive penge ind den vej.

Så må de beskatte vores fritidsinteresser, så det kommer da helt sikkert til at ske, uanset om vi mærker fartøjerne eller ej.

Jeg havde bare lyst til at drille dig, det var det hele.

Så hvis du er i gang med at folde en sølvpapirshat, kan du så ikke lave én til mig også ?

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Uanset hvor fornuftige forslag som dukker op, er der altid bestemte som skal være negative. Ja man kunne næsten ønske sig amerikanske tilstande, hvor der er markant færre begrænsninger, restriktioner og kontrol
Svar
#7
Jeg kan da fortælle dig na at baade her og i USA skal baade registreres og forsynet med et nummer der angiver provins/stat og ejer. Sorry
H
Hogmeister
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Jeg kan da fortælle dig na at baade her og i USA skal baade registreres og forsynet med et nummer der angiver provins/stat og ejer. Sorry
H


Min svoger i nebraska har da ind til flere selvbyggede som ikke er registreret. Årsagen er måske at han ikke har nogle steder at søsætte dem[Wink] udover den lokale creek hvor der kun er tilstrækkelig vand i et par uger hver år.
Gælder registreringskravet også kanoer og kajakker[?]
Svar
#9
Nej det gælder ikke pramme, canoer eller kayakker, men alt andet med selv den mindste paahængsmotor.
H
Hogmeister
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Men bortset fra det, så synes jeg det må være nærmest umuligt at opgøre hvad en unødvendig eftersøgning koster. Jeg mener: vi har én gang besluttet at vi vil have et SAR beredskab hvor et antal mennekser er på vagt døgnet rundt. De koster det samme om de sidder i helikopteren eller de buffer den. Helikopterpiloterne skal have et antal flyvetimer uanset om der er opgaver eller ej, så der er næsten kun faste udgifter forbundet med SAR beredskabet. Så den enkelte flyvning kan ikke udgøre en ret stor del af udgifterne.



Tja, nu koster helikopteren lidt mere når den er startet op, både mht. brændstof og vedligehold, der er jo noget med serviceintervaller, derudover er der så vi frivillige i SAR beredskabet, vi koster kun når vi ryger afsted, ganske vist kun et, i mine øjne, symbolsk beløb, men vore skibe/både sutter altså en del brændstof.
Jeg har prøvet at være ude til unødvendige eftersøgninger pga. "slendrian" og selv om det er god træning bliver man altså en smule ærgerlig, der kunne jo være reel brug for os andre steder.
Mht. besætningens flyvetimer oa. tvivler jeg på at det er et problem med at få nok, besætningen har faktisk en del at lave.
Jeg går ind for mærkning af både/pramme, selvfølgelig håber jeg ikke på IDs scenarie, men det er en lille ting at klistre en mærkat på med navn og kontaktnummer, samtidig udsætter det jo så heller ikke andre for fare, SAR aktioner foregår af og til i ret træls vejr og er ikke altid helt ufarlige for de implicerede.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Kima

................men det er en lille ting at klistre en mærkat på med navn og kontaktnummer.....................

Jamen, det er sikkert en glimrende idé, så længe det kan begrænse sig til det og det er sikkerheden og undgåelse af fejltagelser som er formålet.

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)