Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold VX6
#1
Nu har den nye leupold vx 6 været på markedet i en periode.
Er der nogen som kender til kvalitetsproblemer med produktet, eller er alle lamper på "grøn/go" over for køb af dette produkt. ?

( jeg tænker ikke på sammenligninger med Zeiss eller Swaro. eller andre, men specifikt - er dette produkt ok ? )
Svar
#2
Hej,

Jeg er med på sidelinien her, men har dog på forespørgsel til agenten H.G. Agen. Fået information om at den først er i DK her i uge 41!
Men måske nogen alivl har fået fingre i en....fx en 3 - 18... Så hører jeg også gerne om erfaringer.

Hundemanden
Svar
#3
Jeg har haft en 1-6x?? i hånden og førstehåndsindtrykket er meget positivt.

- øjenafstanden er ikke varierende mere afhængig af forstørrelse (det er i hvertfald meget lidt...

- Den har et virkeligt hæderligt field of view

- 1x forstørrelse virker som 1x hvilket gør det muligt at skyde med åbne øjne

- den røde dot er meget lille og skarp - præcis som den nye Zeiss Victory HT...

- og så står man tilbage med følelsen af kvalitet...bestemt et produkt jeg godt kunne tænke mig på et tidspunkt...

Nej jeg har ingen aktier i HG Agencies eller andre Leupold forhandlere...

J.
Svar
#4
Har også set i en leupold VX6. 1-6x24 med belyst firedot. Fed kikkert! Helt sikkert interessant, stort synsfelt på 1x (35m). Meget alsidig kikkert, kunne godt tænke mig en sådan til drivjagt på min 9.3'er
Svar
#5
Kan kun anbefale Leupold VX 6
Har monteret denne, 1-6x24 CDS Riflescope Illuminated Circle Dot Post Reticle på Sakoen.

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars
Nu også med 45/70


Svar
#6
Så sidder der en VX6 2-12*42 på min Pürsh riffel (Tikka T3 lite SS).
Det var dog den fineste kikkert jeg længe har set.
Fint lys som er synligt i dagslys. Fint med lys i kikkerten - kan absolut holde et godt stykke ind i skumringen.
Dejlig store drejeknapper til side-just og elevation - som i øvrigt lige kan 0-stilles efter endt indskydning - så det kan også lige bruges som "kliktrån" i en snæver vending.

FED KIKKERT ! - Og dejlig let.

P.s. jeg kan ikke notere mig forskel på øjn afstand uanset forstørrelsen
Svar
#7
Hejsan,

Har du købt i DK eller er det egen import?

Hundemanden
Svar
#8
Den er købt i DK
Svar
#9
Jeg rejser til USA om 14 dage og har planer om at der skal en Leupold kikkert med retur.
Jeg har naturligvis set på den nye VX6 og overvejer 2-12x42 med lys. Den koster ca. 6000 kr derovre. Mit spørgsmål er om denne kikkert er de ekstra penge værd sammenlignet med en VX-3 (evt. 4.5-14x50) eller VX-R som jo koster et par tusinde kroner mindre. Og hvad er det evt. som gør at man skal smide de sidste penge og få en VX6? Det skal siges at jeg ikke har haft den i hånden men kun har forsøgt at undersøge forskellen på nettet uden at være blevet meget klogere.
Jeg har i øjeblikket en VX-3 3-9x50 med lys som jeg er rigtig glad for og den nye kikkert skal bruges når jeg engang får en ekstra riffel med en lidt større kaliber end min 6,5x55.
Svar
#10
Tja. "Molle" det var et af de svære spørgsmål...
Jeg har selv bl.a. en leupold vx3 3.5-10*50.
Du har selvfølgelig et større synsfelt i"bunden". Det er en fordel ved bl.a. skovjagt. (det kan dog aldrig erstatte et rigtigt aimpoint). Og vil du gerne skyde på mere end 100 mtr, så er kombination 12 gange forstørrelse og duplex bedre end german dot4 og 10 gange forstørrelse. Samtidig er det en fordel du kan nulstille drejeknapperne som samtidig har en diameter som gør man kan bruge dem som "klik tårn light" .
Og så er den røde prik synlig i fuld sollys.
Jeg synes den er alle pengene værd.
Men smag og behag er jo heldigvis forskellige. [Smile]
Svar
#11
Jeg har skudt med og kigget i kammaratens VX-6 1-6 x 24 og jeg er ikke i tvivl.

Her får du virkeligt kikkert for pengene. Min næste Leupold er en VX-6.[^] (har 11 Leupold i forvejen)

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Det er nu heller ikke fordi jeg tvivler på det er en lækker kikkert var bare midt i overvejelserne omkring den eller en billigere VX3, men er kommet frem til at det er VX6 som skal med hjem.
"Fischerman" vil det sige du ville vælge "duplex" i stedet for german dot4, hvis den skal bruges som allround kikkert og ikke egentligt drivjagtskikkert? Jeg vil gerne kunne bruge den til skydning ud til 300 meter i forbindelse med feltskydning, men skal primært bruge den til jagt hvor der sjældent skydes ud over 150 meter og derfor køber jeg ikke en egentlig feltskydningskikkert med højere forstørrelse. Jeg er ret vild med ideen om at kunne have én kikkert som kan bruges nogenlunde fornuftigt til både drivjagt og anstandsjagt.
Svar
#13
Vedr. dit spørgsmål om sigtets udformning, så vil jeg sige det på denne måde. Ud til100/125 mtr, er det ligegyldigt hvilket sigte du vælger af de to nævnte. Det har ingen praktisk betydning. Men, jo mere du nærmer dig 200 mtr - og specielt hvis det er mellem 200 og 300 mtr - så fylder midter pletten i vx3's german dot 4 simpelthen for meget. Næppe den store betydning til jagt, og da slet ikke i danmark, men "noget" generende i forbindelse med skydning på skiver. Herunder jagtfeldt skydning.
Jeg ville vælge VX6. Hvis jagtfeldt skydning / skydning på skiver vejer tungest. Vælg deres 3-18 model. Hvis jagt vejer tungest. Vælg deres 2-12 model. Men vær opmærksom på at det er min mening/oplevelse. Det er i sidste ende dig som skal vælge.
Der er ingen facit liste. Derfor bliver alle modeller solgt.
Svar
#14
Jeg tror ikke VX-6 kan leveres endnu i 3-18x50...den er ikke engang på deres hjemmeside. Den laves i Mk6 udgave - men den er rasende dyr!

J.
Svar
#15
Hvormange skal Du bruge ??[Big Grin]

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#16
wha koster'n?

[Smile]
Svar
#17
Du har PM [Smile]

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#18
3-18x50 kan købes i Ålborg jagt for ca 14.000 kr. Jeg har lige været en tur over dammen og sjovt nok kunne jeg ikke opdrive den derovre. Så der røg en vx6 2-12x42 med hjem i stedet. Super lækker kikkert. Nu skal den bare monteres og CDS bestilles så den kan blive klar til forårets feltskydninger [Smile]
Svar
#19
11.000 kr[Big Grin]

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#20
Bigfoot, du skilter ikke ligefrem med modeller og/eller priser på Leupold kikkerter i Netbutiken[:0]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)