Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norge/Sverige : Hvor langt løber en død elg
#1
Forskellen på succes og anskydning

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Det var egentlig sjovt at vide, hvor tit de danske schweisshunde kommer ud til dødskudt vildt, og hvor tit der er tale om anskydninger. Lige nu opgøres det vel som om det er anskydninger det hele (?) og det tror jeg ikke det er.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Jeg tror man skal være MEGET forsigtig med at indføre "faste" grænser for at "definere" hvornår et stykke påskudt vildt er "anskudt" eller "dødeligt truffet men løbet ad h.(naboen) til"

Kommer man ind på den glidebane ender man let med at "dyrevenner" får ammunition til at forlange at vi skal nedlægge vildtet med bazookaer for at "sikre" os at vildtet "dør omgående" og ikke bliver "anskudt"

Jeg har skudt råvildt, der løb over 90 meter med en perfekt hjertekugle... Havde den buk haft noget tæt skov at tumle ind i, havde jeg nok tilkaldt schweiss-hunden ... men anskudt, det var den altså ikke!

At lege "orakel" på den måde de gør i den norske "videnskabelige undersøgelse" er helt hen i vejret, de "tal" man når frem til kan aldrig være absolutte, og hvad skal konsekvensen så være af at en hjerte/lunge-skudt elg løber 302 meter og ikke 299 ?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)