Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mossberg 4x4
#1
hej
er der nogen der har erfaring med denne rifel.
junior påtænker at anskaffe sig en som begynder rifel.
ved godt det værken er tikka,sako eller mauser kvalitet,men er
den ok til en begynder i riflejagtens verden.

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#2
rigtig fin riffel til prisen

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Har en god ven, der har købt sådan en i .308 Han har svært ved at få sin til at skyde bare ok. Men den er ret ny og alle fejlmuligheder ang. kikkert og montage er ikke udreddet endnu, så det kan skyldes andre ting end riflen.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by koelj

hej
ved godt det værken er tikka,sako eller mauser kvalitethilsen koelj



Hvor meget vil han ofre ?, har en kammerat som vil skille sig af med sin Tikka 690, den er med tyk pibe cal. 6,5x55 + vekselpibe fra SL cal. 9,3x62, 1 stk Pecar 4-10x45 med svingmontage og 1 stk Swarovski 1-4x20 ligeledes med svingmontage samt ca. 100 stk hjemmerullet 9,3.
han snakker omkring 12kg for det hele.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#5
Personligt har jeg aldrig kunnet forstå hvorfor en nybegynder skal handikappes med en elendig riffel og optik, det er da svært nok at være nybegynder i forvejen..[8D]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Personligt har jeg aldrig kunnet forstå hvorfor en nybegynder skal handikappes med en elendig riffel og optik, det er da svært nok at være nybegynder i forvejen..[8D]


HEHE godt meldt.[Big Grin]
Men umiddelbart virker den omtalte riffel nu ikke så slem endda.
Låsegangen er ok og aftrækket virker også fornuftigt. Hvis han ved at købe en "billig" riffel kan få råd til at købe noget lækkert optik til den er det da anbefalelsesværdigt....

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#7
Jeg var sprunget på KIMAs tilbud aldeles omgående hvis finanserne er til det. Væsentlig bedre riffel med et godt aftræk i et godt "begynder-kaliber".. Sælger man evt Svaroen fra har man et virkelig godt sæt og til en pris der er meget meget tæt på det en Mossberg + montage + en nogenlunde kikkert vil koste....
Er budgettet endnu mindre tror jeg faktisk at jeg ville lede efter en brugt riffel baseret på en Mauser 98 lås... De kan findes til ikke mange penge og er man lidt heldig (tålmodig) kan de også findes til fornuftige penge incl en brugbar kikkert ..

Mvh Zeb
Svar
#8
Jeg holder med Zeb.
Startede selv med en gammel fuldskæftet Carl Gustav 6,5x55.
Den skyder stadig pissegodt, selvom låsen er fra før 1920.

Gav 1.500 for 12 år siden, og har opgraderet med et timneyaftræk.

Næsten alle våbenbutikker har mindst én gammel Carl Gustav stående, som de gerne vil af med.
Og med den vil han billigt og effektivt kunne jage alt dansk vildt.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#9
hej
junior er åbenbart hurtiger end jeg havde håbet på , han har købt mossberg , så må vi se hvad vi kan få ud af den.
tak for jeres svar og tilbud.

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#10
Halløj der. Håber der kommer en melding om hvordan den skyder... Syntes det er en interessant skyder til prisen...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Halløj der. Håber der kommer en melding om hvordan den skyder... Syntes det er en interessant skyder til prisen...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Jeg er den glade ejer af den omtalte riffel, som åbenbart ikke alle kan lide !!
Eftersom at det,er min første riffel, kan jeg ikke rigtig finde noget kritik på den. Jeg kan sætte 10 skud inden for en diameter af en 5 krone med den,på 100 m, Så helt ringe skyder den altså ikke. Det eneste som er dens svaghed, er når man repetere hurtigt, så kan patronen godt finde på,at hoppe lidt ved siden af, så den klemmer. Det gjorde den, et par gange, ved de første 50 skud.
Jeg giver den 3 ud af 5 stjerner !!
Men hva fanden, den kostede også kun 4000kr med optik, så kan den skyde så længe den vil...

/ Michael
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Asmussen1980

Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Halløj der. Håber der kommer en melding om hvordan den skyder... Syntes det er en interessant skyder til prisen...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Jeg er den glade ejer af den omtalte riffel, som åbenbart ikke alle kan lide !!
Eftersom at det,er min første riffel, kan jeg ikke rigtig finde noget kritik på den. Jeg kan sætte 10 skud inden for en diameter af en 5 krone med den,på 100 m, Så helt ringe skyder den altså ikke. Det eneste som er dens svaghed, er når man repetere hurtigt, så kan patronen godt finde på,at hoppe lidt ved siden af, så den klemmer. Det gjorde den, et par gange, ved de første 50 skud.
Jeg giver den 3 ud af 5 stjerner !!
Men hva fanden, den kostede også kun 4000kr med optik, så kan den skyde så længe den vil...

/ Michael



Hvilken ammo bruger du når du laver de serier??????

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#13
Carl Gustaf og Mossberg lyder i mine ører som en sammenstilling mellem Volvo og Hyundai! Men jeg har nu heller aldrig prøvet Mossberg'en!

Mit spørgsmål er i stedet: Hvor meget letmetal og plastik er der i Mossberg'en? I en CG er der kun rent stål, og de tre jeg har haft havde aldrig problemer med ladningen! Desuden er CG skræddersyet til kaliber 6,5 x 55, hvilket Mossberg næppe er!

Men lad os høre hvordan den er!

Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Ruger 77 .416 Rigby
Winchester 70 Featherweight 308 W. m. Doktor 3-12x56 Asf.
Sako Forester 308 W. fuldskæftet m. Leupold 2-8 x 40.
S & L M 68 DL 6,5 x 55 m. Zeiss 3-9 x 50.
Husqvarna 2001 .222 Rem. m. Kahles Helia 3-9 x 40
Winchester 9422 .22lr. m. Weaver K4
Remington 870 12/76
Winchester 1300 12/76
Gyttorp Exclusive 12/76 s/s
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Citat:quote:

Originally posted by Asmussen1980

Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Halløj der. Håber der kommer en melding om hvordan den skyder... Syntes det er en interessant skyder til prisen...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Jeg er den glade ejer af den omtalte riffel, som åbenbart ikke alle kan lide !!
Eftersom at det,er min første riffel, kan jeg ikke rigtig finde noget kritik på den. Jeg kan sætte 10 skud inden for en diameter af en 5 krone med den,på 100 m, Så helt ringe skyder den altså ikke. Det eneste som er dens svaghed, er når man repetere hurtigt, så kan patronen godt finde på,at hoppe lidt ved siden af, så den klemmer. Det gjorde den, et par gange, ved de første 50 skud.
Jeg giver den 3 ud af 5 stjerner !!
Men hva fanden, den kostede også kun 4000kr med optik, så kan den skyde så længe den vil...

/ Michael



Hvilken ammo bruger du når du laver de serier??????

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Jeg skyder både med Norma jaktmatch træning og Guntex træning, de skyder lige godt
Svar
#15
hej
fik lige lov til at prøve sønnens mossberg en glæderlig overraskelse
godt aftræk , god præcisition (3cm på 100 m med golden taget)den ville gerne op med løbet når vi skød , men vi havde også taget knaldforstærkeren af, det er også et meget let våben i forhold til min egen tikka, men ellers et godt våben til pengene.

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)